• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Peter K

Panerai
2-Faktor
Väntas nytt när jag kommer hem.
Undras vad det kan vara?
C9D48586-2895-4775-8284-03E2D87903D0.jpeg
 

midikem

Cartier
Tycker det låter som en bra inställning :). Jag har en liten tanke om att jag gärna vill använda de klockor jag har, ivf nån gång om året. Vissa kanske bara en dag, bara för att de ska få luftas lite. Men om de blir liggande utan att jag använder dom så får de lämna tyvärr, även om de glädjer mig när jag plockar upp dom och tittar på dom. Hur tänker du kring ägande/användande?
Det beror nog lite på vad det är för klocka. Är det ett arvegods så får den helt enkelt bara ligga kvar i lådan. Är klockan billig alternativt att man inte får något för den vid en försäljning så får den nog också ligga kvar i lådan tills man helt enkelt inte längre blir glad av klockan. Om klockan trots allt ger endel pengar och den bara ligger så funderar jag nog lite mer kring varför den ligger. Är det en säsongsklocka? Den kanske bara används på sommaren då kan man ju inte sälja den för då kommer den vara saknad när det är dags att använda den. Så då är man återigen där att om man inte känner något för klockan så ryker den ur samlingen eller om man då skulle vara i desperat behov av pengarna. Behöver jag inte pengarna så kan den ju trots allt ligga där om jag då fortfarande blir glad av den även om den inte har använts på hela året.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Cns rea slutar idag. Jag har lite blandade känslor kring denna butik. Otrevligt bemötande och tveksam kvalitet på vissa grejer. Lång tid kan det ta också. Men jag skickade iväg en order på några natoband iallafall

/ P
 
Topp