• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ser ut som drygt 37mm :)
1590677532058293539500781928820.jpg

Grymt, tack! :)

Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
IMG_20200528_173000.jpg

För många inlägg att citera men stoooort tack kamrater! Jag kommer bli soc-gubbe i en mindre kommun i Närke där jag kommer jobba med inriktning mot ungdomar. Låter kanske tråkigt men en dröm för mig att få hjälpa ungdomar som hamnat lite snett

Stort grattis! Grymt att kunna jobba med något man brinner för och som är meningsfullt. :happyhappy:

@Chumba :cool:
20200528_194945.jpg

Det är en Sonos One fast portabel precis som du säger fast för 2000kr mer cirka, gah. Hade den kostat 3,5 istället så hade det vart ok tycker jag.
Ooof, 4500kr? Jag tror att jag gav 1990 för min One och tyckte att det var lite dyrt för en sketen liten högtalare men så här i efterhand så har den varit värd varenda spänn och det är förvånansvärt bra tryck i den lille. Vet dock inte om jag hade gett mycket mer än så och 4-5k blir ett tvärnej för min del. :stop: Men lyssnar man mycket på musik som jag antar att @Nicke75 gör på säsongen så kan jag tänka mig att den är grym.
Varför måste du banta den till ett visst antal klockor. Det har jag gett upp. Precis som du säger så har man vissa klockor som är keepers. Det blir ju dessvärre fler och fler ju längre tid man är i träsket så att säga. Om du gillar en klocka så behöver man ju inte sälja den bara för att hålla nere antalet. Jag säljer mina om de inte längre har något värde för mig. Om jag inte längre blir glad av klockan så säljer jag den. Sedan så är det såklart så att det kommer in fler än det säljs, men det är som det är. Behöver man inte pengarna så är det inte heller hela världen om samlingen växer något. Jag blir ju fortfarande glad för de klockor jag har. För mig handlar det alltså mycket om känslan klockan ger. Blir jag glad så behåller jag och om jag inte har någon känsla för klockan så säljer jag.
Jag känner likadant fast samtidigt tycker jag att det är skönt att försöka begränsa mig till ett fåtal. Jag lever dock efter den principen gällande det mesta och skulle få panik av vissa personers gigantiska samlingar även om jag så klart förstår att vi gillar olika och att andra istället ser en glädje i att ha en bred variation.
Vad tycker du om klockan, söker som sagt något med vit tavla. Är det något att försöka hugga på? :)
Om du syftar på Everest Expedition så skulle jag säga ja. Riktigt snygg och jag upplever det som bra kvalitet för pengarna även om det är lite sådär med rasslande Miyotaverk men det är inte något fel på verket i sig.

Vad tycker du om klockan, söker som sagt något med vit tavla. Är det något att försöka hugga på? :)

Jag tycker den är kanon! Tavlan är lite offwhite och är väldigt mysig ihop med de blånerade visarna och den röda sekunden. Kanske inte är helt såld på länken modell "nitad" så jag slängde på en annan "vanlig" oysterlänk. För övrigt ser den nog bra ut på många band. Om inte 36mm för litet så säger jag KÖÖÖP!

Så lite så! Intresserad av en likadan eller? :)

Inte direkt men alltid spännande med modeller man inte sett förut. Finns en del roliga ryssar uppenbarligen. :)

Ooof, 4500kr? Jag tror att jag gav 1990 för min One och tyckte att det var lite dyrt för en sketen liten högtalare men så här i efterhand så har den varit värd varenda spänn och det är förvånansvärt bra tryck i den lille. Vet dock inte om jag hade gett mycket mer än så och 4-5k blir ett tvärnej för min del. :stop: Men lyssnar man mycket på musik som jag antar att @Nicke75 gör på säsongen så kan jag tänka mig att den är grym.
Jag känner likadant fast samtidigt tycker jag att det är skönt att försöka begränsa mig till ett fåtal. Jag lever dock efter den principen gällande det mesta och skulle få panik av vissa personers gigantiska samlingar även om jag så klart förstår att vi gillar olika och att andra istället ser en glädje i att ha en bred variation.
Om du syftar på Everest Expedition så skulle jag säga ja. Riktigt snygg och jag upplever det som bra kvalitet för pengarna även om det är lite sådär med rasslande Miyotaverk men det är inte något fel på verket i sig.
Ja jag lyssnar mkt på musik så en mobil högtalare med bra ljudnivå kunna flytta runt hemma samt kunna ta med till vagnen blir perfekt.
Bara se pengarna man lägger på klockor så är en högtalare en fis i rymden :hilarious:

Alltså du är så himla fantastisk!! Jag är oerhört rörd av att en internetkompis gör en sån sak. Tack så himla mycket, tack! Alltså den här tråden <3 jag är stum.
Bjuda en kompis som just fått jobb på en öl är väl nåt man kan göra, jag är nog inte unik här. Kul att du uppskattade det. Jag tar en GT (trots att det är torsdag) och skålar. Låt den smaka. :happyhappy:

Varför måste du banta den till ett visst antal klockor. Det har jag gett upp. Precis som du säger så har man vissa klockor som är keepers. Det blir ju dessvärre fler och fler ju längre tid man är i träsket så att säga. Om du gillar en klocka så behöver man ju inte sälja den bara för att hålla nere antalet. Jag säljer mina om de inte längre har något värde för mig. Om jag inte längre blir glad av klockan så säljer jag den. Sedan så är det såklart så att det kommer in fler än det säljs, men det är som det är. Behöver man inte pengarna så är det inte heller hela världen om samlingen växer något. Jag blir ju fortfarande glad för de klockor jag har. För mig handlar det alltså mycket om känslan klockan ger. Blir jag glad så behåller jag och om jag inte har någon känsla för klockan så säljer jag.
Tycker det låter som en bra inställning :). Jag har en liten tanke om att jag gärna vill använda de klockor jag har, ivf nån gång om året. Vissa kanske bara en dag, bara för att de ska få luftas lite. Men om de blir liggande utan att jag använder dom så får de lämna tyvärr, även om de glädjer mig när jag plockar upp dom och tittar på dom. Hur tänker du kring ägande/användande?

Tillbaka
Topp