• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blev inspirerad av @Watchie och hans fantastiska orangea Omega, en helt underbar klocka.
Jag hade dock inte medlen till att själv inhandla dennas pjäs, så har man inte bröd får man ta limpa :)
IMG_20200530_072016.jpg
Vet du var jag kan köpa ett sådant gummi?

Jäklar vad kul med byteslördag, idag fick jag napp på båda :)

Visserligen mot gamla bekanta men nästa lördag kanske det dyker upp nått kul nytt man aldrig testat innan!? :D

Jäklar vad ni byter :D. Jag har bara keepers för tf (men det ändrar sig nog om en kvart) så det enda mikro och affordable jag har att byta med är sånt här: :confused:
(Inte min mening att omvandla byteslördagen till en loppmarknad så ni får sparka ut mig om jag tänjer för mycket på gränsen :oops:)
band2_mini.jpg

Jäklar vad ni byter :D. Jag har bara keepers för tf (men det ändrar sig nog om en kvart) så det enda mikro och affordable jag har att byta med är sånt här: :confused:
(Inte min mening att omvandla byteslördagen till en loppmarknad så ni får sparka ut mig om jag tänjer för mycket på gränsen :oops:)
band2_mini.jpg
Vad är det för mått på canvas bandet?

band2_mini.jpg
Det svarta med nitar var ju stenhårt, storlek?
Vad söker du?

Är det på riktigt ingen som ska knipa den här unimaticen? Känns som att den legat ute lääänge nu. Är klockorna trötta eller är det bara att ingen håller med mig om att de verkligen har något designmässigt?
https://klocksnack.se/threads/prisbump-unimatic-u1-f.129606/

Nu är det visserligen med länk som är ganska dyr att köpa men inte så långt under nypriset som enligt min ödmjuka personliga åsikt är väldigt högt för en klocka med seikos enklaste basverk (NH35A). Annars verkar de ju vara robusta och har lite eget stuk. :)

10 atm med. Riktigt spec monster :D

Nej, du kanske inte ska ha den när du är ute och djupdyker med dina tuber.

Jag planerar inte heller att köpa den, ville mest höra om någon kände till varumärket (med det inte lite lökiga namnet) ”about vintage”. För den där modellen ...hade ju ändå någonting och verkade vara i en ganska så trevlig storlek.

Nej, du kanske inte ska ha den när du är ute och djupdyker med dina tuber.

Jag planerar inte heller att köpa den, ville mest höra om någon kände till varumärket (med det inte lite lökiga namnet) ”about vintage”. För den där modellen ...hade ju ändå någonting och verkade vara i en ganska så trevlig storlek.
Visst 10 atm är ingen dealbreaker. Men att kränga en klocka för sex lax med ett urverk som är dirt cheap är sådär.

Tillbaka
Topp