• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Grå eller "gul"?
1020862-01-01.jpeg

Den grå är ju väldigt "classy" men jag är sjukt svag för den gula. Grymma bägge två och kul att typ samma klocka får så annorlunda uttryck med olika färg och vridring. :)
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Grå alla dagar. Men gul har snyggare ring.. :)
Om jag inte hade den gula redan hade det med stor sannolikhet blivit en grå med sapphire bezel.

Den grå är ju väldigt "classy" men jag är sjukt svag för den gula. Grymma bägge två och kul att typ samma klocka får så annorlunda uttryck med olika färg och vridring. :)

En av de bästa sakerna med Seaforth är att små variationer på klockan gör så mycket för helheten. Fixed/steel/sapphire och det blir tre olika klockor, även med samma färg på urtavlan.
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Sitter och grämer mig för att jag inte hoppade på tåget när alla beställde :(


Måste ha en Halios seaforth :mad:

Från Forasec på Instagram:

Abyss Blue Halios Seaforth. One of 40 variations of series III. And I did not see one ugly one yet..... To answer the most asked question these days: yes we will have some available due to cancellations of orders. Not many though. We will announce start of sales via our newsletter a few days in advance. No, we will not put you on a list this time. Too many customers, too few watches. It would be clever to register an account at our site to be quicker during check out I guess. Note: we will only deliver to Europe/Russia.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor

Aegis

Breitling
Efter all denna väntan och tvekan om detta verkligen var rätt köp....
Jag är helt tagen! #keeper
 

Bilagor

  • IMG_20181021_145614__01.jpg
    IMG_20181021_145614__01.jpg
    284.8 KB · Visningar: 1
  • IMG_20181021_145934__01.jpg
    IMG_20181021_145934__01.jpg
    193.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_20181021_144907.jpg
    IMG_20181021_144907.jpg
    172.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_20181021_144621.jpg
    IMG_20181021_144621.jpg
    196.4 KB · Visningar: 2

Waldorf

Audemars
Känns som man är den enda på forumet som inte har en halios.
Nä du är inte ensam. Det svänger här i tråden, det är tjusningen. Ett släpp som många väntat på och verkar nöjda med skall visas upp och firas, det är kanoon. Vi som inte slog till kanske lär oss nåt. För ett litet tag sen var det bara brons (nästan) och mycket Zelos. Nån gång var det diskussion om olika glassorter. Och hela tiden lär man sig nåt nytt... Kör på!!!
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Både med klockor och andra entusiastprylar känns det som om om modet svänger rätt kraftigt. Det som alla köper idag kommer ut som begagnat om ett tag.

Den här tråden och dess motsvarighet på ett internationellt formum har fått mig att beställa två klockor från mindre fabrikat som nog kommer som paketöppningstrådar. En skoj grej här är väl att hela klockan är billigare än vad prissvängningen kan vara på en fin-Rolex som har en dålig dag... :)
 
Topp