Sällan jag fastnad för Micromärken men denna gillade jag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min ligger i spånga och väntar på mig,tillverkarna drog tillbaka transporten för de hade haft problem med den första transportören,hur känns denFör ett tag sen nämnde nån Boldr Venture. Beställde min i onsdags, landade hos lokalt ombud idag.
Köpte direkt från tillverkaren https://www.boldrsupply.co/products/boldr-venture ... fortfarande "pre-order price" på strax under tusenlappen i nån vecka till. Skickades med UPS så det kostade lite moms också.
Fler bilder finns i paketöppningstråden. https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-643#post-2554566
Hur är intrycken nu efter ett tag med den? Jag är sugen på en också, så vore kul att höra lite från dem som haft den ett tag nu38mm Dan Henry idag
Min ligger i spånga och väntar på mig,tillverkarna drog tillbaka transporten för de hade haft problem med den första transportören,hur känns den
Köpte en Spinnaker Croft i somras och den har knappt lämnat handleden sedan dess, riktigt fin klocka faktiskt. Satt med ett glas öl i tassen på Wirströms igår efter derbyt och får kommentaren "jävlar vilken snygg klocka!" av en polare och sånt blir man ju alltid glad av!
Tavlan är en riktig fullträff och jag älskar hur den skiftar i nån sorts petroleumblågrönlilaturkos nyans! Bra detaljer med borstade visare och duktigt fläskiga applicerade guldindex.
Det är ju det värsta jag hört. Total panik hahaMin ligger i spånga och väntar på mig,tillverkarna drog tillbaka transporten för de hade haft problem med den första transportören,hur känns den
Att det är,sömnlösDet är ju det värsta jag hört. Total panik haha
Man får gratulera. Jag är oerhört svag för Cali-dial!Så kom Maranez nysläppta layan (gen 3?)...
Spontana intryck är att den är som förväntad. Både i finish och känsla, likt de andra Armida/Helson som kostar samma. Lite ”enklare” design på denna kontra exempelvis SD/A1. Kvaliten mot min GG vanguard upplevs dock sämre men den kostar också det dubbla ny.
Jag tycker mer om calitavlans design än jag trott. Tavlan växlar mellan mörkt mörkt grön till lite ljusare i solljus. Trevlig färg!
Två band medföljde. Ett cudagummi, gillar inte direkt designen. Annars känns de nu nära isofrane. Och ett läder, hårt men mjuknar nog upp. Passade perfekt på GG så hamna där och bandet ovan är från GG
Överlag nöjd för vad som med moms borde landa kring ~2.5k
Snyggast på länge! Väldigt instrumentell. Ligger på Kickstarter?Sällan jag fastnad för Micromärken men denna gillade jag!
Smart tänkt med att ha två likadana visare, då måste man titta på klockan liiite längre för att se vad klockan faktiskt är.Sällan jag fastnad för Micromärken men denna gillade jag!
Helt ärligt så tittar nog många av oss lite för mycket och lite för länge på våra klockor ändå...Smart tänkt med att ha två likadana visare, då måste man titta på klockan liiite längre för att se vad klockan faktiskt är.
Snygg!! Hänger dock lite upp mig på att priset känns i överkant med tanke på att det "bara" är ett miyota 8215 a.k.a ljudligaste rotorn i mannaminne, samt att jag inte fattar varför man printar boettens diameter på urtavlanSällan jag fastnad för Micromärken men denna gillade jag!
Kanske, kanske att 42 mm är i största laget. Det blir en väldigt stor svart yta uppe på handleden eftersom tavlan utgör hela klockan.Sällan jag fastnad för Micromärken men denna gillade jag!
38mm Dan Henry idag
Snyggast på länge! Väldigt instrumentell. Ligger på Kickstarter?
Snygg!! Hänger dock lite upp mig på att priset känns i överkant med tanke på att det "bara" är ett miyota 8215 a.k.a ljudligaste rotorn i mannaminne, samt att jag inte fattar varför man printar boettens diameter på urtavlan
Kanske, kanske att 42 mm är i största laget. Det blir en väldigt stor svart yta uppe på handleden eftersom tavlan utgör hela klockan.
Min säger hejKöpte en Spinnaker Croft i somras och den har knappt lämnat handleden sedan dess, riktigt fin klocka faktiskt. Satt med ett glas öl i tassen på Wirströms igår efter derbyt och får kommentaren "jävlar vilken snygg klocka!" av en polare och sånt blir man ju alltid glad av!
Tavlan är en riktig fullträff och jag älskar hur den skiftar i nån sorts petroleumblågrönlilaturkos nyans! Bra detaljer med borstade visare och duktigt fläskiga applicerade guldindex.
-20 +40 tror jag det är specat till, med dryga 40h gångreserv. Det är dock ett "instegsverk", dvs billigt, och rotorn låter väldigt mycket, så mycket att du kan höra den när armen är på full armlängds avstånd. För oss vanliga dödliga kostar ett sånt verk drygt 300:- och jag är nog ganska säker på att tillverkaren inte ens har betalt så mycket för det, därav att jag tycker att det blir dyrt. Går ju att få schweizare för de pengarna Sen ska också sägas att de 8215 jag haft har gått väldigt bra tidsmässigtJa det är möjligt, 378 Eur, är för dålig på olika urverk än så länge för att säga något om det... Vad för precision och gångreserv talar vi om med ett sådant verk?
Man får gratulera. Jag är oerhört svag för Cali-dial!
Även kallat "en mörk episod".Är det bara jag som känner att livet är lite tomt när man inte aktivt letar efter en speciell klocka eller har något man väntar på? haha
Är det bara jag som känner att livet är lite tomt när man inte aktivt letar efter en speciell klocka eller har något man väntar på? haha
Tror du att påskharen finns?Tja... jag gick in i en Kickstarter med leverans i maj så att jag kan skippa andra klockköp med resonemanget "inga nya köp innan den där jag redan beställt har kommit"... tror ni det funkar?
Tror du att påskharen finns?
Berätta inte det där om månen för Omega!Påskharen är ett påhitt av jultomten för att dra uppmärksamheten från att månen är ett påhitt av Bilderberggruppen.