• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Här kommer lite godis! My gawd vilken klocka. Trodde den skulle kännas stor, men sitter ju så jäkla bra! Den här tavlan är magisk. Känns som man här Medelhavet på armen. Över förväntan och totalt i linje med allt gott jag läst om märket.

IMG_20200603_195954.jpg

IMG_20200603_195937.jpg

IMG_20200603_195850.jpg

IMG_20200603_195907.jpg
Stort grattis till en ruskigt fin klocka! Trådens snyggaste klocka, i min bok:D:cigar:

Dom är helt klart prisvärda!, gillar inte quickrelease.. har dock ingen motivering på varför men föredrar vanliga stift:rolleyes:
Väldigt smidigt! :) Gör enklare och roligare att byta band.

Sägs att de ska vara lite mindre hållbara, men inga av mina har gått sönder än. Finns även vissa fall där piggarna trycker in i huden pga boettformen, att de kommer för långt ned helt enkelt. Inte märkt av det heller själv, men det vore ju i så fall ett bra argument emot.

Fick hem denna idag, Ventus Northstar N3. Högt över min förväntan. Storleken är perfekt, och detaljerna är mycket, mycket bra.
Klockan kom på ett Horween läder som också det känns som mycket bra kvalitet. Samt ett svart tropic, bara känt lite på det än så länge och det känns också mycket bra.

Känns som den här klockan är ett strap-monster, men eftersom jag är en länk-snubbe så kommer en länk beställas snarast.

Slutsats: Jag är mycket nöjd. Den känns lite Milgauss på något underligt och alldeles underbart sätt. Den motsvarade verkligen alla mina förväntningar och mer. Och då har jag bara burit den på läder i några timmar.

Några snabba bilder jag tog nyss.
x1IZNKp.jpg

X8VKVvo.jpg

Och så en solljus:
P2bzmRB.jpg

Vad trevligt att du fick tag på en och också den du ville, bra grejer :)

Fick hem denna idag, Ventus Northstar N3. Högt över min förväntan. Storleken är perfekt, och detaljerna är mycket, mycket bra.
Klockan kom på ett Horween läder som också det känns som mycket bra kvalitet. Samt ett svart tropic, bara känt lite på det än så länge och det känns också mycket bra.

Känns som den här klockan är ett strap-monster, men eftersom jag är en länk-snubbe så kommer en länk beställas snarast.

Slutsats: Jag är mycket nöjd. Den känns lite Milgauss på något underligt och alldeles underbart sätt. Den motsvarade verkligen alla mina förväntningar och mer. Och då har jag bara burit den på läder i några timmar.

Några snabba bilder jag tog nyss.
x1IZNKp.jpg

X8VKVvo.jpg

Och så en solljus:
P2bzmRB.jpg

Snyggt, grattis! :)

Här kommer lite godis! My gawd vilken klocka. Trodde den skulle kännas stor, men sitter ju så jäkla bra! Den här tavlan är magisk. Känns som man har Medelhavet på armen. Över förväntan och totalt i linje med allt gott jag läst om märket.

IMG_20200603_195954.jpg

IMG_20200603_195937.jpg

IMG_20200603_195850.jpg

IMG_20200603_195907.jpg

Väldigt lyckad den där! Snyggt :)

Här kommer lite godis! My gawd vilken klocka. Trodde den skulle kännas stor, men sitter ju så jäkla bra! Den här tavlan är magisk. Känns som man har Medelhavet på armen. Över förväntan och totalt i linje med allt gott jag läst om märket.

IMG_20200603_195954.jpg

IMG_20200603_195937.jpg

IMG_20200603_195850.jpg

IMG_20200603_195907.jpg
Stort grattis! Tavlan är sjuk! Kan också tänka mig att den är ännu bättre i verkligheten!

• Like
Reactions: FOQ
Den var riktigt grym Hur ligger den i pris jämfört med en Panerai?
Om du tänker en Panerai i brons så ligger den ungefär 246.000:- under i pris:)
Ja grym är den och mycket bra finish på grejerna men ingen Panerai.
Har ingen koll på deras priser faktiskt.
Denna ligger nog lite lägre i pris, strax under 4' går den lös på men lätt värd det dubbla ;).
Jag som kör både denna, GG och Panerai kan med gott samvete voucha för att denna är väldigt mycket klocka för pengarna. Hade dom velat, så hade den absolut kunnat gå för dubbla pengen :)

Om du tänker en Panerai i brons så ligger den ungefär 246.000:- under i pris:)

Jag som kör både denna, GG och Panerai kan med gott samvete voucha för att denna är väldigt mycket klocka för pengarna. Hade dom velat, så hade den absolut kunnat gå för dubbla pengen :)
Helt rätt. Tycker att San Martin överlag har bra klass på sina grejer. Mycket välbyggt med grym finish och känsla. Dom flesta är rena kapet känner jag.

Tillbaka
Topp