• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sharkmastern
IMG_20200603_084908.jpg
dundercool

Ingen fara kompis, takten som klockor byter ägare i denna tråd är makalös :)
Edit: Den som köper den (jag utgår blint från att det blir någon ur tråden) kan ha mig i åtanke när den sedan skall flippas.
Lär väl i sin tur knappast ta mer än en vecka eller två kan jag tro :rolleyes:

Tack så hjärtligt! Inte min avsikt att verka nonchalant det var ett ärligt hjärnsläpp.

Hehe, nä det är väl säkert inte omöjligt att den kommer ut på marknaden fler vändor... :D

Tack så hjärtligt! Inte min avsikt att verka nonchalant det var ett ärligt hjärnsläpp.

Hehe, nä det är väl säkert inte omöjligt att den kommer ut på marknaden fler vändor... :D
Jag hade köpt den pronto om jag haft deg :)
Till skillnad från strängt taget alla andra micros så finns ju de facto proveniens här.

Senast ändrad:
Står ju tydligt i min beskrivning :) 3 bronsklockor, samtliga på 44mm. Yep, en annan GG isåfall! Men får se, jag kanske ångrar mig.
Har redan funderat på att plocka ner annonsen.
Isf får du skaffa Nexus :D Såg att det frtf fanns några tillgängliga :) Om du släpper den så hade de varit roligt om den stannade i tråden/KS :)

Isf får du skaffa Nexus :D Såg att det frtf fanns några tillgängliga :) Om du släpper den så hade de varit roligt om den stannade i tråden/KS :)
Cool klocka, men inte för mig dessvärre! Blir antingen en AV-16 eller en Divemaster isåfall:). Värdet på klockorna som jag bytte till mig den för, skulle bli en för stor förlust att hålla kvar den i tråden dessvärre:oops: därav har det varit tyst på K&S från mig.

Sålt och köpt, varit safe och PP som betalningsmetod. Bara entusiaster där vad jag märkt av :)

Hej, har som @TerryTee tyvärr fick erfara haft nybörjarproblem med att använda Paypal. Jag fick dra mig ur affär om Yeman bland annat på grund av det. Är det någon som vet vilka restriktioner PP har för överföring av pengar från Paypal-kontot till egen bank och hur man kan göra för att höja beloppen? För mig verkar 3000 vara max, hoppas det är per dygn...
Kan även informera om att man bara kan överföra till en "riktig" bank från paypal. Avanza får t ex inte ta emot pengar från PP.

Har samma klocka på mig som igår.

Hej, har som @TerryTee tyvärr fick erfara haft nybörjarproblem med att använda Paypal. Jag fick dra mig ur affär om Yeman bland annat på grund av det. Är det någon som vet vilka restriktioner PP har för överföring av pengar från Paypal-kontot till egen bank och hur man kan göra för att höja beloppen? För mig verkar 3000 vara max, hoppas det är per dygn...
Kan även informera om att man bara kan överföra till en "riktig" bank från paypal. Avanza får t ex inte ta emot pengar från PP.

Har samma klocka på mig som igår.
Äsch, det där kan även hända den bästa så det har jag lagt bakom mig!:)
Däremot till ämnet, så kan du höja limiten så vitt jag vet. Har både skickat och tagit emot större belopp än så, minns dock fasen inte var jag hittar det i inställningarna nu:banghead:
Edit: Tror du måste ha ett konto som är äldre än 3 månader innan du kan ändra limiten.

Varit owg sedans måndags när denna hämtades ut. Väldigt trevlig klocka om än lite nischad möjligtvis. Dock utmärkt för mig som gillar lite mindre storlek.

Var tvungen att beställa ett mesh från Staib till denna med så nu har man 3 paket sammanlagt på väg. Företaget undrar nog vad om jag har alla hästar i ladan skulle jag tro :)

E9EF3832-4E22-417D-AFEA-834B790A4F39.jpeg
BCB9212D-727A-4163-B5EF-BD4EF13A969D.jpeg
7DA697C1-019B-4941-B70C-61B715F80867.jpeg

Nu får jag sota för att jag varit lite för impulsiv. Denna Tuna från San Martin landar hos mig imorgon. Tyvärr behöver jag nog avyttra den för att få plats med nåt stort i brons eller mässing.
75E563D6-31BB-4AEB-B863-B04A381CCAB1.jpeg

C9C00216-2495-4792-A4C6-C68E95C562A8.jpeg

Specs:
Model: SN003-G
Movement: Time Module NH36 [automatic mechanical movement]
Case: Material – 316L stainless steel shell
47mm in diameter (with armor, no crown)
Remove armor, diameter 42mm (excluding crown)
Thickness 15.2mm (including crystal)
Lug width 22mm (with the inside of the strap)
Mirror: sapphire crystal face mirror
Bezel: ceramic / stainless steel chronograph ring
Dial: Black double calendar, enamel blue calendar
Hands: steel needle, filled with luminous
Luminous: black face C3 super night light (green light), blue side BGW-9 super night light (blue light)
Crown: screw-in, three-dimensional shark
Bottom cover: screw-in three-dimensional hydraulic bottom cover
Strap: RUbber or 316L stainless steel, width 22mm
Clasp: Silicone rubber strap and leather double-peak strap with pin buckle, steel bracelet with solid diving buckle
Waterproof: 300 meters waterproof.

Byte kan vara aktuellt mot tex Armida A1 i mässing. Annat brons/mässing kan vara aktuellt men förmodligen inte.

Dra iväg ett pm vid intresse, annars kommer den på KOS till helgen. Tänkte få iväg den för samma pris som jag gav.
Allt gott!

Äsch, det där kan även hända den bästa så det har jag lagt bakom mig!:)
Däremot till ämnet, så kan du höja limiten så vitt jag vet. Har både skickat och tagit emot större belopp än så, minns dock fasen inte var jag hittar det i inställningarna nu:banghead:
Edit: Tror du måste ha ett konto som är äldre än 3 månader innan du kan ändra limiten.

Tack för svaret, jag försöker se det positivt att jag inte kan slösa bort pengarna om de är ute i cyberspace eller att de sitter fast hos PP :)

Nya på såklart, personligen tycker jag den tryckta (och något mindre) Himqloggan är finare än den jag hade på gen 1 som var kromad och större :)
C364F41F-F8E0-4EAD-893B-86BEA9959F74.jpeg

Designen är ju fantastisk, vidhåller nog att Tuna och MM300 är de seikos jag kan tänka mig lägga en lite ”större” summa på. Synd det finns mkt annat kul att prova med...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp