• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kontrollen blinkar blå, en signal för det säkra. (Nån som känner igen det? :p googla på det ni ungdomar:)) Den här är säker! :cool:
IMG_20200603_205713_9.jpg

Fick hem denna idag, Ventus Northstar N3. Högt över min förväntan. Storleken är perfekt, och detaljerna är mycket, mycket bra.
Klockan kom på ett Horween läder som också det känns som mycket bra kvalitet. Samt ett svart tropic, bara känt lite på det än så länge och det känns också mycket bra. Edit OCH tack till @Hjelm för kompispriset den släpptes för, uppskattas!!

Känns som den här klockan är ett strap-monster, men eftersom jag är en länk-snubbe så kommer en länk beställas snarast.

Slutsats: Jag är mycket nöjd. Den känns lite Milgauss på något underligt och alldeles underbart sätt. Den motsvarade verkligen alla mina förväntningar och mer. Och då har jag bara burit den på läder i några timmar.

Några snabba bilder jag tog nyss.
x1IZNKp.jpg

X8VKVvo.jpg

Och så en solljus:
P2bzmRB.jpg
Jag kan bara stämma in! Bästa klocka jag köpt för pengen! En av få som sitter riktigt säkert hemma hos Fam. Boett!
17F6ED21-FC57-4ECC-A862-C8E208193A8F.jpeg

Senast ändrad:
Inte ett inlägg på mer än en halvtimme... Vad är det som pågår?!

Jag fick hem lite material till mitt bund-projekt idag. Stort tack till @Ontrackpiraten och @SpaceAce !:happyhappy:
IMG_20200603_194351.jpg

Tror att det kan bli något bra av det här. Ska bara rota fram en symaskin.:)

Bjuder på en tank och kamouflage också när jag ändå är den enda aktiva i tråden för en gångs skull...
IMG_20200603_184138.jpg
Spännande projekt! Du får hålla oss uppdaterade. :woot:

Väldigt smidigt! :) Gör enklare och roligare att byta band.

Sägs att de ska vara lite mindre hållbara, men inga av mina har gått sönder än. Finns även vissa fall där piggarna trycker in i huden pga boettformen, att de kommer för långt ned helt enkelt. Inte märkt av det heller själv, men det vore ju i så fall ett bra argument emot.
Ett annat problem är att du inte kan (eller ja, kan och kan men då blir du ju av med funktionen) byta bandstift vilket innebär att om spetsarna på stiften är för små för din klocka så kan de dels sitta lite halvtaskigt och dessutom slita på hålen och i värsta fall göra dem ovala.
Ska strax ner till spelrummet och spela lite Infamous på PS3:an, har ehm en liten backlog att spela igenom :angel:

IMG_20200223_172216.jpg
Fräckt med mancave! Vad har du för konsoler? Jag tyckte först att det såg ut som PS3 slim och Mega drive till vänster men märkte att det inte var det när jag zoomade in. Ser dock ut att vara MD-boxar i hyllan? Kul att se fler på forumet som har ett intresse för spel, konsoler och ffa Sega som ligger mig varmt om hjärtat då jag fick en MD2 i min barndom som det spenderades ofantligt många timmar Sonic 2 och McDonald's Treasure Land Adventure (!) med. :D Såg ut att vara värt ett par spänn idag så man kanske skulle ta och rota fram det.

Jag har funderat på det när jag har sett att man kan köpa lösa quick release-bandstift. Är det bara till för de som tillverkar egna band?
Du kan sätta i det i vilket band du vill så länge det går att skära ut ett hål för själva piggen. Ifall resultaten blir lika bra som från fabrik är en annan femma... :D
Här är en bildserie som visar hur det går till (fast i omvänd ordning om man ska installera det så klart): https://www.veblenist.com/magazine/2019/2/18/how-to-remove-quick-release-springbars

Du kan sätta i det i vilket band du vill så länge det går att skära ut ett hål för själva piggen. Ifall resultaten blir lika bra som från fabrik är en annan femma... :D
Här är en bildserie som visar hur det går till (fast i omvänd ordning om man ska installera det så klart): https://www.veblenist.com/magazine/2019/2/18/how-to-remove-quick-release-springbars
Ah, tack! Trodde inte hålet var stort nog för en sådan manöver, men det är de troligen då.

Tillbaka
Topp