• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Vad tror mikrofolket om borealis nya?
Screenshot_20181025-104313_Instagram.jpg
 
Just bought a Spinnaker Hull from The Microbrand Store. Anyone who has experience with them, delivery times, etc.?

Hi!

Sorry we don't speak Swedish, so are having a little trouble replying here.

From our past shipments, we see that watches sent to Sweden have uniformly arrived there within 4 days. After that, the timing is down to how long customs retail the watch. A typical turn-around time for customs is another 4 days.

If you have any follow-up questions, we'll be glad to answer them directly. You can also chat with us here:
https://m.me/microbrand.store
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
PVD-versionen var ju grym!
zs.JPG
Citerar mig själv här. Har aldrig ägt en Zelos men den där klockan var för bra för att passa på så jag la en beställning på PVD-versionen. Ska bli kul att testa nytt märke! har velat ha en dykare med PVD eller en med sandwich dial och denna hade ju båda! :D

Edit: Hur upplever ni som har Zelos att kvalitén är? Är det värt pengen?
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Citerar mig själv här. Har aldrig ägt en Zelos men den där klockan var för bra för att passa på så jag la en beställning på PVD-versionen. Ska bli kul att testa nytt märke! har velat ha en dykare med PVD eller en med sandwich dial och denna hade ju båda! :D

Edit: Hur upplever ni som har Zelos att kvalitén är? Är det värt pengen?
Har en Mako i brons. Känns riktigt bra och definitivt det jag gav för den :)
 

Skiddie

Cartier
Hi!

Sorry we don't speak Swedish, so are having a little trouble replying here.

From our past shipments, we see that watches sent to Sweden have uniformly arrived there within 4 days. After that, the timing is down to how long customs retail the watch. A typical turn-around time for customs is another 4 days.

If you have any follow-up questions, we'll be glad to answer them directly. You can also chat with us here:
https://m.me/microbrand.store

Thank you for responding! And welcome to the forums. ;)

The shipment left Japan today, so so far everything is good. Now lets hope customs and Postnord don't screw things up...
 
Snyggaste varianten den där. Riktigt riktigt sugen. Ksk väntar nån dag och hoppas den tar slut. Ni vet nog känslan
Ja den där är sjukt snygg.
Var lite sugen på den vanligs blåa. Men skulle verkligen vilja testa den varianten med urtavlan som ser ut som fint sandpapper + en sandwich dial på det. Ser ut att ge ett jäkla fint djup i klocka om man säger så.
 
Topp