"it's all about the chase"Är det bara jag som känner att livet är lite tomt när man inte aktivt letar efter en speciell klocka eller har något man väntar på? haha
En go känsla att leta nytt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"it's all about the chase"Är det bara jag som känner att livet är lite tomt när man inte aktivt letar efter en speciell klocka eller har något man väntar på? haha
Visst gör det! Min är på väg tillbaka pga av klickande ljud när kronan drogs ut...
Tog lite extra tid pga strul med UPS men känns väldigt bra att äntligen ha den på armen
Är det bara jag som känner att livet är lite tomt när man inte aktivt letar efter en speciell klocka eller har något man väntar på? haha
Trist! Hoppas det löser sig smidigt med returenVisst gör det! Min är på väg tillbaka pga av klickande ljud när kronan drogs ut...
Haha ja.
Jag tycker dock inte att den är så fin som alla andra verkar tycka.
Visst, den med grå sunburst tavla är fin, men inte mer än så. Ser inget speciellt med den liksom.
Nästan lite tråkig/steril.
Men alla har ju olika smak så, tur det
Ja, jag mår på gränsen till dåligt när jag har totalt köpstopp.Är det bara jag som känner att livet är lite tomt när man inte aktivt letar efter en speciell klocka eller har något man väntar på? haha
Yes, man förstör helt klart ytstrukturen.Provade och få lite patina på min brons med äggtricket. La den i en påse med 2 hårdkokta ägg i 16tim (sluten). Sen tog jag bort patina igen med först ättika och vinäger sen tandkräm och en tandborste. Här är resultatet, före och efter..
Känner också lite samma för det estetiska (utom den gula), väcker inte mitt habegär alls. Inte som mina förra Holotype och puck. Lite skönt ändå så en kan stå emot hehe
Dock är ju kvaliten på Halios väldigt bra
Med en 'forced patina' menar du?Yes, man förstör helt klart ytstrukturen.
Ville testa lite. Naturligt absolut men blir inte riktigt så mörk naturligt. Efter ägg tricket så ljusnande den ganska mkt efter några dagar...Med en 'forced patina' menar du?
Jag har varit inne lite på att göra så, men jag vill ha en riktig patina har jag kommit fram till. Genom att anänvda den som vanligt
Den borstade finishen nöts helt klart ner. Frågan är om man ser det och om man bryr sig.Med en 'forced patina' menar du?
Jag har varit inne lite på att göra så, men jag vill ha en riktig patina har jag kommit fram till. Genom att anänvda den som vanligt
Så den har ingen yta?Finns ju inget sånt på brons makon...
Bandhornen är polerade om jag minns rätt?Finns ju inget sånt på brons makon...
Med en 'forced patina' menar du?
Jag tror @Aurum syftar på att man även polerar/borstar bort en del annat (typ polerade/borstade delar)
Fan vad fin den ärHär blir det mässing istället
Snygg! Ångrar att jag inte hoppade på den rean.Här blir det mässing istället
Fan vad fin den är
Snygg! Ångrar att jag inte hoppade på den rean.
Men då så!Maranez har säkert minst en rea till innan jul, iaf black friday kanske halloween med. De är ju givmilda med dem och då alltid 20%
Frugan lånar ut den på onsdagar?(Br)onsdag i dag ja! Då blir det mässing och Armida för min del.
Ja. Det är väl bara att erkänna det rakt av.Frugan lånar ut den på onsdagar?