• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Gnomon droppade Squale's nya GMT idag. Jag älskar grönt, och jag blev blixtförälskad i denna :(
Squale30atmosGreen1.jpg
Rip köpstopp 2018/08 - 2018/10 ;)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor

Waldorf

Audemars
Snyggt, jag har ägt båda märkena. Bra grejer båda två :)
Tack, M&S är första för mej, tänker mej lite vassare än Steinhart, vad säger ni?.

Glyciner har jag några och de är favoriter, svårt att hitta nåt annat "icke-ryskt" mekaniskt som är 24h (vet om Breitling navigator eller vad den heter och nån till). Brukar inte dra in Glycinerna här så ofta, den har egen tråd och är kanske inte mikro (nu med Invicta) möjligen affordable...

Nån som känner till några asiatiska 24h (eller för all del nåt annat mikro) som är värda en beskådan?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Zelos swordfish uppe för preorder! Priset känns väldigt, väldigt bra. Nästan så bra att jag inte kan låta bli... Ge mig styrkan
Screenshot_20181025-115822_Chrome.jpg

Min första tanke var nja, tyckte den såg konstig ut via bilderna på WUS. Såg sedan dessa bilder och mkt bättre, gillar kronakyddet, känns dock fortfarande lite konstig. Typ dress möter väldigt tool.

Med det sagt blev ändå sugen :D Blå eller turkos var roligast tycker jag!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0574.jpeg

Nyss anländ Panzera AquaMarine45 Pacific (här på ett Bosphorous vintage strap). De har rea i ett par dagar till, kostade mig strax över 2000kr inkl. DHL Express från Australien. Känns som mycket bra kvalitet för det priset, mycket mycket.
 
Min första tanke var nja, tyckte den såg konstig ut via bilderna på WUS. Såg sedan dessa bilder och mkt bättre, gillar kronakyddet, känns dock fortfarande lite konstig. Typ dress möter väldigt tool.

Med det sagt blev ändå sugen :D Blå eller turkos var roligast tycker jag!

La en beställning precis nu, på en vanlig svart med NH35. Ville ha den med ETA.
Men fick en oväntad utgift, så det var antingen nh35, eller ingen klocka alls.
Valet var ganska lätt.. :confused:
 

Waldorf

Audemars
Gnomon droppade Squale's nya GMT idag. Jag älskar grönt, och jag blev blixtförälskad i denna :(
Squale30atmosGreen1.jpg
Jaha då kom den dåliga självdisciplinen fram eftergiften till ha begäret, finns tydligen gränser för vad jag kan motstå (som om jag inte visste det). God mat, några öl och så plötsligt en sån här på inkommandelistan... :cool: Hoppsan, vad hände, klockan är ju inte ens 20.00. När det nu kommer in en alpin grön måste jag väl åtminstone sälja mitt andra grodur, en alpinist. Nån som är intresserad?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jaha då kom den dåliga självdisciplinen fram eftergiften till ha begäret, finns tydligen gränser för vad jag kan motstå (som om jag inte visste det). God mat, några öl och så plötsligt en sån här på inkommandelistan... :cool: Hoppsan, vad hände, klockan är ju inte ens 20.00. När det nu kommer in en alpin grön måste jag väl åtminstone sälja mitt andra grodur, en alpinist. Nån som är intresserad?
Kul, grattis! Den där kommer du säkerligen att bli nöjd med! :D Har själv Tropic GMT och är löjligt nöjd med den. :)
 
Topp