• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

B0CB10CE-FD7B-4C85-9277-4EC58E45BFD7.jpeg

Jag har börjat fundera på den här. Magrette Moana Pacific 2. Finns i 42 samt 44 mm.

Kör bara.
Den är galet fin..
är det inte nån i tråden som har en en blå sån?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nu blir det svårt.

Jag är sjukt sugen på en Zelos Helmsman. Jag har ingen kompressordykare och jag tycker verkligen Helmsman är sjukt snygg.
Jag är även intrigerad av nya Swordfish. Det verkar vara väldigt mycket klocka för pengarna men det är lite synd att den är strax större än 42 mm och helt ärligt så är det ”ännu en dykare” även om den har en egen design. Sist är det Lorier Neptune som lockar. Den ser helt fantastisk ut och länken är bland det snyggaste på länge. Enda saken som talar emot är storleken som kanske är för liten för mig.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Pga att jag ständigt påminns om en negativ händelse numera när jag ser min Nautilus känns det som att den måste lämna, även om det är extremt motvilligt. Om någon här är sugen så skriv ett pm, annars dyker det upp en annons när jag slutar sitta och tveka på annonsskaparknappen.
20181022_140320.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Så jävla svårt att stå emot att beställa den där

Det verkar vara väldigt mycket klocka för pengarna men det är lite synd att den är strax större än 42 mm och helt ärligt så är det ”ännu en dykare” även om den har en egen design.

Håller med, framförallt när en ser alla recensioner samtidigt är det lite det som skrivs ovan mitt dilemma med. Det är en dykare och av ändå ”klassiskt” snitt (om än helt egen). Blev också betuttad i Buyalov, helt annan klocka men gillar det jag ser. Lättast vore väll att ha obegränsad budget :D
D4737041-1441-4292-8DFC-FBE62AB3401B.jpeg
 

Waldorf

Audemars
Grodan har tagit hoppet hem från tobaksaffärens paketlager där den idogt väntat sen i onsdags. Eftersom paketöppning gjorts här i tråden nyss så hoppar jag det men en komplett innehållsbild och ett handledsskott kan det väl vara värt så här i glädjen...?
IMG_20181105_091337_4.jpg

IMG_20181105_092759_9.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Grodan har tagit hoppet hem från tobaksaffärens paketlager där den idogt väntat sen i onsdags. Eftersom paketöppning gjorts här i tråden nyss så hoppar jag det men en komplett innehållsbild och ett handledsskott kan det väl vara värt så här i glädjen...?
IMG_20181105_091337_4.jpg

IMG_20181105_092759_9.jpg
Snyggt! Blev du nöjd?
Edit: Jag kan tycka att dom borde kostat på länken lite mer. Eller iaf spännet.
 

Waldorf

Audemars
Snyggt! Blev du nöjd?
Edit: Jag kan tycka att dom borde kostat på länken lite mer. Eller iaf spännet.
Jo, spännet håller jag med om, hade gärna sett ett med enklare mikrojustering och inte så "plåtigt". Det här känns lite dykardräkt på/av, inte varm/kall arm. Länken tycker jag verkar bra så här långt med SEL och skruvat. Hur skulle du velat ha dem?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Ja verkar väl ihopskruvad, välansad och bbrrrppp snygg. 42 mm är på gränsen för mej men här verkar det funka bra, nedvinklingen på bandhornen passar mej gott. Första intrycket säger kvalitet tycker jag.
Du då, trivs du med din fortfarande, som haft den så länge? ;)

Jo, spännet håller jag med om, hade gärna sett ett med enklare mikrojustering och inte så "plåtigt". Det här känns lite dykardräkt på/av, inte varm/kall arm. Länken tycker jag verkar bra så här långt med SEL och skruvat. Hur skulle du velat ha dem?

Dåligt formulerat av mig, länken är bra. Jag gillar att den går från 21mm till 18mm. Det är spännet jag stör mig på. Det fyller ju givetvis sin funktion och lär ju hålla i evigheter, men som du säger så är det lite för "plåtigt"
Men i övrigt är jag supernöjd, tavlan är löjligt bra. Speciellt med kontrasterna grönt-gult.
 
Topp