• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
EC Andersson Calypso Sport har också tittat fram i googlingarna:
^378F35A0A8F00835A49610F3D00B3628CEB6023D4B6A07D3BB^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
https://www.ecandersson.com/product/calypso-sport/
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. :) Mycket är stort också.

Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
Seals watches har en version på gång av deras nya utan dykvridning
Screenshot_2018-11-02-21-50-00.png
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Seals watches har en version på gång av deras nya utan dykvridning
Screenshot_2018-11-02-21-50-00.png

Snygg. Men speciellt med Natobandet så ser den lite väl lik ut den Boldr Venture som jag nog snart får tillbaka från garantiutbyte. Jag kanske helt enkelt ska lugna mig tills jag får de klockor jag beställt eller har på service? Just nu är det två beställda som inte kommit (varav en kommer om ett halvår, om kickstartern håller) och två klockor som är iväg för att få lite kärlek hos olika urmakare. :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. :) Mycket är stort också.

Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
Unimatic U2 eller halios seaforth?
U2-B.jpg
AbyssFixed_f7a8def9-f8a6-4526-80cd-ba810386decb_1480x.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. :) Mycket är stort också.

Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
Nodus Contrail 39
6P3A5547.jpg
 

Waldorf

Audemars
Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. :) Mycket är stort också.

Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
ChrisWard C65 trident vintage, 38 mm
c65-trident-vintage-range_1.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. :) Mycket är stort också.

Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
upload_2018-11-3_10-26-26.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jaha, nu med husköp som en stor utgift så har jag ju haft köpstopp. Men jag har ju oxå haft regeln "En in, en ut"
Så efter noga genomtänkt horologisk inkvisition så har jag sålt lite "dyrare" ur. Det som kostar över 15k ligger alltså i farozonen.
Jag vill ju inte heller minska samlingen, så vid försäljning av något så måste det ju ersättas av något annat.
En liten ytterbox, uppackad för någon minut sedan.
20181102_163138~2.jpg

En ny box för mig från detta märke, har inte sett den här boxen förut.

2st boxar, inner och ytter.
20181102_163225~2.jpg


En trevlig liten lapp, alltid uppskattat med service. Även fast man handlar från andra sidan klotet!
20181102_163304~2.jpg

Och nu till det väsentliga, klockan i sig. Jag vet en som blir jättearg av blotta åsynen ;)
Men jag har inget emot homager, som jag anser att denna är.
En del av dom homagerna jag ägt eller äger har jag ju faktiskt haft förmånen att äga eller ägt. Dock inte denna varianten. Så här är början på min prismässiga "nedgradering", en helt prestigelös sådan dessutom.
20181102_163346~2.jpg

:)
Första intryck är: bra mycket klocka för pengen, bra kvalitet på fit och finish. Storleken passar mig perfekt.
Jag ska be att få återkomma med fler bilder på härligheten.
Grattis! Det är mumma det där :).
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Ooups, bra att veta innan man slår till (eller därför låter bli att slå till). Jag har smala armar så det kan nog bli fel för mej med. Nån annan som har samma erfarenhet?
Ska tilläggas att jag har rätt rund handled så detta är ett ständigt problem för mig då lås är av modell längre. Kommer säkert sitta fint på dig.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Såg denna igår, ruggigt cool tycker jag! :cigar:
276C0430-561E-4C04-A8CE-BDA417CDAD4D.jpeg
07BEA862-10D3-4862-BA26-466D3F73A582.jpeg


47mm iof men bara 48mm l2l. Kolfiber och stålboett. NH35 tickar i. Pris på 230$...

Edit: förövrigt har jag knepigt hitta tråden när du bytt profilbild @Birchgrove :D
 
Senast ändrad:
Topp