Dryga 16cm.Vad har du för omkrets på handleden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dryga 16cm.Vad har du för omkrets på handleden?
Seals watches har en version på gång av deras nya utan dykvridningDet är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. Mycket är stort också.
Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
Seals watches har en version på gång av deras nya utan dykvridning
Jag vet inte om 39 mm funkar på mina ~19 cm...Dryga 16cm.
En otroligt snygg klocka!EC Andersson Calypso Sport har också tittat fram i googlingarna:
https://www.ecandersson.com/product/calypso-sport/
Missat dessa, helt underbara
Unimatic U2 eller halios seaforth?Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. Mycket är stort också.
Vad har vi sett för nya roliga affordables som är mindre än 40mm och utan dykarnas bezel-ring? Kanske nåt robustare typ stilarna från Rolex Explorer eller Sinn 556? Eller nåt lite dressigare?
Nodus Contrail 39Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. Mycket är stort också.
Nodus Contrail 39
Den e fin, storlek?Bytt till shark mesh idag. Gillar det...
ChrisWard C65 trident vintage, 38 mmDet är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. Mycket är stort också.
41mm, 20mm lugDen e fin, storlek?
Det är väldigt många dykarur bland det som dyker upp här. Inget fel med det, dykare är skoj. Att dyka är skoj, faktiskt också. Mycket är stort också.
Jag tänkte mina söker syskon41mm, 20mm lug
Grattis! Det är mumma det där .Jaha, nu med husköp som en stor utgift så har jag ju haft köpstopp. Men jag har ju oxå haft regeln "En in, en ut"
Så efter noga genomtänkt horologisk inkvisition så har jag sålt lite "dyrare" ur. Det som kostar över 15k ligger alltså i farozonen.
Jag vill ju inte heller minska samlingen, så vid försäljning av något så måste det ju ersättas av något annat.
En liten ytterbox, uppackad för någon minut sedan.
En ny box för mig från detta märke, har inte sett den här boxen förut.
2st boxar, inner och ytter.
En trevlig liten lapp, alltid uppskattat med service. Även fast man handlar från andra sidan klotet!
Och nu till det väsentliga, klockan i sig. Jag vet en som blir jättearg av blotta åsynen
Men jag har inget emot homager, som jag anser att denna är.
En del av dom homagerna jag ägt eller äger har jag ju faktiskt haft förmånen att äga eller ägt. Dock inte denna varianten. Så här är början på min prismässiga "nedgradering", en helt prestigelös sådan dessutom.
Första intryck är: bra mycket klocka för pengen, bra kvalitet på fit och finish. Storleken passar mig perfekt.
Jag ska be att få återkomma med fler bilder på härligheten.
Dom gör bra klockor.
Jag tänkte mina söker syskon
Och pengarSå mycket möjligheter, så lite tid...
Nodus är bra grejer, grym samling.
Jag tänkte mina söker syskon
Riktigt fin den där, försökt men den men fick inte till någon bra passning med länken så den fick tyvärr gå tillbaksChrisWard C65 trident vintage, 38 mm
Köpte du varianten med länk? Och den passade inte?Riktigt fin den där, försökt men den men fick inte till någon bra passning med länken så den fick tyvärr gå tillbaks
Kunde inte hålla emot, köpte en aquamarine, skum färg men verkar riktigt niceÅh satan vilket fint pris på den!
Och det på en löningsdag som denna, blir svårt att inte göra ett köp!
Yes, låset är tyvärr lite för långt för min handled, så den satt inget vidare.Köpte du varianten med länk? Och den passade inte?
Ooups, bra att veta innan man slår till (eller därför låter bli att slå till). Jag har smala armar så det kan nog bli fel för mej med. Nån annan som har samma erfarenhet?Yes, låset är tyvärr lite för långt för min handled, så den satt inget vidare.
Ska tilläggas att jag har rätt rund handled så detta är ett ständigt problem för mig då lås är av modell längre. Kommer säkert sitta fint på dig.Ooups, bra att veta innan man slår till (eller därför låter bli att slå till). Jag har smala armar så det kan nog bli fel för mej med. Nån annan som har samma erfarenhet?