• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Zelos behöver steppa upp sitt foto-game ordentligt! Nya Swordfish är ju skitsnygg, men på Zelos egna produktbilder på webbplatsen ser den tråkig, plastig och allmänt billig ut...

Överst: från WUS. Nederst: Zelos webbplats.
84bca530907349177606318c351accb3.jpg


blue-_2018-10-17_-Zelos-Sword-Fish-Watches--25523-copyLowRes_1024x1024.jpg
Kan ha fel men jag skulle tro att produktbilden är en rendering och inte ett foto :)
Håller dock med i sak om att de behöver steppa upp
 

Waldorf

Audemars
Dåligt formulerat av mig, länken är bra. Jag gillar att den går från 21mm till 18mm. Det är spännet jag stör mig på. Det fyller ju givetvis sin funktion och lär ju hålla i evigheter, men som du säger så är det lite för "plåtigt"
Men i övrigt är jag supernöjd, tavlan är löjligt bra. Speciellt med kontrasterna grönt-gult.
Tavla och visare är kanoon, från mörkt mörkt grönt till fantastisk skimmer. Den gula sitter som en smäck. Bättre än jag trodde innan. Kul.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Någon som har en sån här? Vratislavia Conceptum Pan-Africa
https://vratislavia-watches.com/language/en/pan-africa-automatic-2/
Fantastisk tavla måste jag säga, fanns även i blått men den verkar va slutsåld. Hade den funnits med länk hade jag nog slagit till. Boetten ser ut lite som en gammal King Seiko, eller har jag fel?

Det var snygga, men lite stora för att ge den klassiska känslan. Hade de varit typ 37 mm hade det lockat ordentligt. :)
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Den har jag helt klart missat. Snygg. Har du klickat hem en?

Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände… :banghead: :)
 

Hjelm

Rolex
Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände… :banghead: :)
Det enda jag kan göra är att välkomna dig ner i det underbara, djupa, träsket :D
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände… :banghead: :)
Hehe, varmt välkommen till tråden.
 
Topp