22 mm avsmalnande ner till 18 mm hade varit perfekt.Ja, det är faktiskt synd. Dessutom ett ordentligt biffigt spänne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
22 mm avsmalnande ner till 18 mm hade varit perfekt.Ja, det är faktiskt synd. Dessutom ett ordentligt biffigt spänne.
Japp! Eller ännu hellre 20-18. Jag har så svårt att se vad 22 mm länk tillför en 42 mm stor boett.22 mm avsmalnande ner till 18 mm hade varit perfekt.
Kan ha fel men jag skulle tro att produktbilden är en rendering och inte ett fotoZelos behöver steppa upp sitt foto-game ordentligt! Nya Swordfish är ju skitsnygg, men på Zelos egna produktbilder på webbplatsen ser den tråkig, plastig och allmänt billig ut...
Överst: från WUS. Nederst: Zelos webbplats.
![]()
![]()
Absolut. Den luktar rendering lång vägKan ha fel men jag skulle tro att produktbilden är en rendering och inte ett foto
Håller dock med i sak om att de behöver steppa upp
Tavla och visare är kanoon, från mörkt mörkt grönt till fantastisk skimmer. Den gula sitter som en smäck. Bättre än jag trodde innan. Kul.Dåligt formulerat av mig, länken är bra. Jag gillar att den går från 21mm till 18mm. Det är spännet jag stör mig på. Det fyller ju givetvis sin funktion och lär ju hålla i evigheter, men som du säger så är det lite för "plåtigt"
Men i övrigt är jag supernöjd, tavlan är löjligt bra. Speciellt med kontrasterna grönt-gult.
Jag har en Kara, dvs. jubileumsmodellen med titan boett. Köpt ny i augusti så det börjar nog bli flipp dax. Blå tavla och 44 mm.![]()
Jag har börjat fundera på den här. Magrette Moana Pacific 2. Finns i 42 samt 44 mm.
Jag har en Kara, dvs. jubileumsmodellen med titan boett. Köpt ny i augusti så det börjar nog bli flipp dax. Blå tavla och 44 mm.
![]()
Håller med, och tavla och visare är väldigt Rolex Datejust IIBoetten ser ut lite som en gammal King Seiko, eller har jag fel?
Mycket få klockor som 22mm passar.Japp! Eller ännu hellre 20-18. Jag har så svårt att se vad 22 mm länk tillför en 42 mm stor boett.
Någon som har en sån här? Vratislavia Conceptum Pan-Africa
https://vratislavia-watches.com/language/en/pan-africa-automatic-2/
Fantastisk tavla måste jag säga, fanns även i blått men den verkar va slutsåld. Hade den funnits med länk hade jag nog slagit till. Boetten ser ut lite som en gammal King Seiko, eller har jag fel?
Den var snygg.Vet inte om Draken räknas som ett mikromärke, men den här tycker jag var riktigt fräck.![]()
Vad blev det?Köpte precis min andra mikrobrandklocka. Skall bli mycket spännande när den dimper ner. Verkar ganska bra drag i den här tråden![]()
Lite kul, jag sitter i soffan just nu med samma klocka fast med vit tavla, dom är fina.Ingen mikro idag, men affordable.
Det här en sån klocka som inte får den handledstiden den förtjänar, jag borde använda den mer.
Djupet i tavlan är så bra!
![]()
Min första är en Tisell Pilot och den jag nu väntar på är en Traska FreediverVad blev det?
Cool Power reserve.Vet inte om Draken räknas som ett mikromärke, men den här tycker jag var riktigt fräck.![]()
Bra val, mycket nöjd med minMin första är en Tisell Pilot och den jag nu väntar på är en Traska Freediver![]()
Jag har sett detBra val, mycket nöjd med min
![]()
Så här i efterhand ångrar jag att jag inte körde på minten, ser grym ut på bild och säkert ännu bättre i verkligheten.Jag har sett detMin blev steel bezel/mint dial. Får nog lägga ut lite annat på K&S för att finansiera köpet bara
Vill det sig illa kanske man vill ha fler microbrands vad det lider
![]()
Den har jag helt klart missat. Snygg. Har du klickat hem en?Vet inte om Draken räknas som ett mikromärke, men den här tycker jag var riktigt fräck.![]()
Ohhh! Bra grejer! Den är så cool!![]()
Efter regn kommer sol. Mycket slit och skit med bilen den sista tiden, men nu ville jag unna mig nåt cool. Då kändes den här helrätt
Knep du den som legat ute på k&s?![]()
Efter regn kommer sol. Mycket slit och skit med bilen den sista tiden, men nu ville jag unna mig nåt cool. Då kändes den här helrätt
Japp!! Kände att det stod mitt namn på den redan från börjanKnep du den som legat ute på k&s?![]()
Tack. Känns riktigt nice !Ohhh! Bra grejer! Den är så cool!
Den har jag helt klart missat. Snygg. Har du klickat hem en?
Det enda jag kan göra är att välkomna dig ner i det underbara, djupa, träsketNej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände…![]()
![]()
Hehe, varmt välkommen till tråden.Nej, inte än iaf. Det är knepigt. För ett halvår sedan var jag en vanlig snubbe med en klocka. Sedan vände jag mig till expertisen här på forumet och fick excellent hjälp att hitta en ny klocka. Måste ha väckt ett latent intresse för plötsligt kom jag på mig att hänga på forumets trevligaste tråd ’Stora tråden om mikrotråden och andra affordables’ dagligen och nu sitter jag här med tre klockor och är spekulant på en fjärde. Och en femte också, för den delen. Vette faan vad som hände…![]()
![]()