• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

I måndags beställde jag en Armida A8 efter lite mailkorrespondens med Chris.
Idag landade den hemma!

Servicen från Armida är där inget fel på.
Svar på mail inom en timme, uppdatering av lagersaldot på hemsidan direkt vid förfrågan om när klockan skulle vara tillgänglig igen för beställning. (De hade precis fått in en ny batch).

Hoppas nu klockan håller samma klass :)

Bilagor

• 5D5B5C95-A6D3-44AB-83B0-E749507E2984.jpeg
    5D5B5C95-A6D3-44AB-83B0-E749507E2984.jpeg
    53 KB · Visningar: 43
I måndags beställde jag en Armida A8 efter lite mailkorrespondens med Chris.
Idag landade den hemma!

Servicen från Armida är där inget fel på.
Svar på mail inom en timme, uppdatering av lagersaldot på hemsidan direkt vid förfrågan om när klockan skulle vara tillgänglig igen för beställning. (De hade precis fått in en ny batch).

Hoppas nu klockan håller samma klass :)
Paketöppnar tråd??

Är det någon här som testat Christopher Ward och kan dela med sig om vad de tycker, har varit sugen på en ett bra tag nu...

Jag tycker det är helt OK-är själv inget stort fan av gummiband, kommer nog byta till ett cordura istället.
IMG_6735.JPG
IMG_6733.JPG
IMG_6734.JPG

Tack! Snyggt! Synd att de inte tillverkar i 20mm bara. Letat länge och de enda som gör en bra 20mm variant verkar vas Oris och de verkar inte skämmas att ta betalt för det. Vill du sälja bandet är jag spekulant, bara dra iväg ett PM i så fall så löser vi det.

Fan vad den är grym i solljuset när de olika svarta nyanserna kommer fram riktigt fint o den ser härligt rugged ut. Rockade den på ett luminox gummi igår.
DSC_7345.JPG

• Like
Reactions: Jax
Jag tycker det är helt OK-är själv inget stort fan av gummiband, kommer nog byta till ett cordura istället.
IMG_6735.JPG
IMG_6733.JPG
IMG_6734.JPG

Jag är inte heller något fan av gummiband, förutom Maratacs som är suveräna. Men eftersom jag har Maratacs på flera dykare så drog jag iväg en rejäl svordom i kyrkan och satte på ett läder istället, ett Kaizen från Royal Straps.
Mitt intryck av Dan Henry efter ca 14 dagar är fortfarande mycket klocka för slanten, men den ger inte riktigt den tyngd och kvalitetskänsla som t ex Morgan Obris Aegis ger.
IMG_0483.jpg

Hej Micro lovers! :)
Har passerat några micro brands genom åren men enbart sport klockor. Dagaz, Timefactors, Nuzumi...
Hur är det med mer dressade ur i klassisk storlek, 34-36mm? Typ gamla guld seamaster stuket fast med fräscha mekaniska verk, gärna hand-dragna. Jag har sökt internet för information och inspiration men ej hittat något. Någon här som vet något mer?
Med vänlig hälsning,
Viwe
Ingen?

Nu har min A8 anlänt och den är MAFFIG :D
Den får min Colt 38 att se ut som en dvärg:)

Finishen är riktigt fin och för den pengen ($349) så kan man inte var annat än nöjd hittills.

Jag beställde ett extra spänne, då jag funderar på ett brunt Hirsch Tiger till den också.

Fem dygn från order till lev från Hongkong är grymt!

Bilagor

• 72D62F3F-E4C6-45FC-AEFC-50036CC4E78D.jpeg
    72D62F3F-E4C6-45FC-AEFC-50036CC4E78D.jpeg
    93.2 KB · Visningar: 78
  • 47E7C677-6B9C-42AE-B849-897503A39C09.jpeg
    47E7C677-6B9C-42AE-B849-897503A39C09.jpeg
    83 KB · Visningar: 82
Tillbaka
Topp