LennyK
Silver
Wow riktigt nice!!Gick och beställde in lite Nethuns Lava klockor till försäljning. Har aldrig sett dessa i verkligheten men gillar dem skarpt så vi får se. Pris under 500 €.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow riktigt nice!!Gick och beställde in lite Nethuns Lava klockor till försäljning. Har aldrig sett dessa i verkligheten men gillar dem skarpt så vi får se. Pris under 500 €.
Snygg. Jag måste absolut kolla utbudet av Dan Henry. En ny bekantskap för mig.Drog hem denna lite på chans.
Trevlig bekantskap för en liten slant.
Tack för påminnelsen om att jag ska checka Dan Henry, visar sig att de släppt en 40mm-variant med skruvkrona. Blev en självklar beställningDrog hem denna lite på chans.
Gick och beställde in lite Nethuns Lava klockor till försäljning. Har aldrig sett dessa i verkligheten men gillar dem skarpt så vi får se. Pris under 500 €.
Ha begäret tog överhand även för mig. Det blev därför en beställning här med, en 40 mm med orange vridring. Detta efter visst velande mellan 44 mm och 40 mm men även mellan orange och grå.Tack för påminnelsen om att jag ska checka Dan Henry, visar sig att de släppt en 40mm-variant med skruvkrona. Blev en självklar beställning
Alltså bara $250, helt otroligt. Denna variant blev det.
Grattis, vi börjar bli ett gäng nuHa begäret tog överhand även för mig. Det blev därför en beställning här med, en 40 mm med orange vridring. Detta efter visst velande mellan 44 mm och 40 mm men även mellan orange och grå.
1970 så klartFan, era jävla enablers! Jag har sneglat på Dan Hendry sen dom gjorde ett reportage om honom och hans klockor hos Hodinkee.
Och nu kan jag inte välja mellan 1963 och 1970!
Håller med. Automat långt före kvarts, i alla fall i min lilla värld1970 så klart
Kollade just på den där. Vad blev det allt som allt med tull och sånt? För de säljs väl inte i Europa?Drog hem denna lite på chans.
Oh ooh...nu måste även jag kolla in detta!Fan, era jävla enablers! Jag har sneglat på Dan Hendry sen dom gjorde ett reportage om honom och hans klockor hos Hodinkee.
Och nu kan jag inte välja mellan 1963 och 1970!
Enligt hemsidan säljs klockor till kunder i EU från EU, således ingen (ytterligare) moms eller tull.Kollade just på den där. Vad blev det allt som allt med tull och sånt? För de säljs väl inte i Europa?
Vet ej än vad det landar på. Tull och moms har inte kommit än men gissar på ca 2500-2700 någonstans.Kollade just på den där. Vad blev det allt som allt med tull och sånt? För de säljs väl inte i Europa?
Om dollarkursen översätts även till Europaförsäljningen borde den landa strax under 2100. Känns ju prisvärt om den håller hyfsad klass.Vet ej än vad det landar på. Tull och moms har inte kommit än men gissar på ca 2500-2700 någonstans.
Edit: såg nu att det troligen inte blir moms. Tjo ho!
Har du möjlighet att fixa en lume-bild på den? Vad jag läst mig till så är lumen sisådär, vad är din uppfattning?Drog hem denna lite på chans.
Har du möjlighet att fixa en lume-bild på den? Vad jag läst mig till så är lumen sisådär, vad är din uppfattning?
Cool! Upplevs det oranga som mer orange än på denna bild?? Jag hoppas att det är så...... Vill oxå ha en!Drog hem denna lite på chans.
Ja jag upplever att det är mer "tryck" i de orangea i verkligheten men inte så det sticker för mycket.Cool! Upplevs det oranga som mer orange än på denna bild?? Jag hoppas att det är så...... Vill oxå ha en!
Lumen är väl så där.
Lite ojämnt applicerad.
Första batchen hade en massa buggar i utförandet, men jag kan se att de är borta med den här... vad är de uppe i ... batch 5?Vratislavias ny batch är klar. Ett halvår sedan första betalningen. Klackan landade i veckan. Första känslan är att de verkligen håller stilen. Gediget bygge och mycket bang för pengarna även nu är första känslan.
Jag är osäker. Är kronografen deen fjärde batchen inklusive Astronauta?Första batchen hade en massa buggar i utförandet, men jag kan se att de är borta med den här... vad är de uppe i ... batch 5?
På hemsidan står det S.11 ... om det är versionnumret så har de ju betat igenom ett gäng, fast det är modellnumret tror jag.Jag är osäker. Är kronografen deen fjärde batchen inklusive Astronauta?
På hemsidan står det S.11 ... om det är versionnumret så har de ju betat igenom ett gäng, fast det är modellnumret tror jag.
Jag tror att flera av numren handlar om samma grundklocka, fast olika färger, med samtidig lansering.På hemsidan står det S.11 ... om det är versionnumret så har de ju betat igenom ett gäng, fast det är modellnumret tror jag.