• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Vad tycker tråden om faux patina lume? Själv älskar jag det :)
BB2312A0-58FF-44D9-A471-62A359A5B3AA.jpeg
Kan vara hur bra som helst. Jag bryr mej inte om diskussioner om fake-vintage, homager och annat. Tycker jag det är snyggt så tycker jag det!
 

Morini4E

Cartier
Hej, Jag är en av alla som mest lurkar här. Men nu har jag en fråga, vilka micros tycker ni håller bäst kvalite på länkarna? Då mina handleder varierar sig ganska mycket om dagarna, så önskas enkel justerbarhet, är det några som har det?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hej, Jag är en av alla som mest lurkar här. Men nu har jag en fråga, vilka micros tycker ni håller bäst kvalite på länkarna? Då mina handleder varierar sig ganska mycket om dagarna, så önskas enkel justerbarhet, är det några som har det?
Om du inte har något emot homager skulle jag säga Tisell sub av de jag haft. Dels är länken väldigt skön för prislappen, och den har glidelock, vilket skulle underlätta för dig som behöver mikrojustera ofta. Dock tror jag att just vintage-modellen inte har det (så du vet).
Eller, ska jag vara helt ärlig är Ginaults länk överlägsen, men då pratar vi 4-5 ggr pengarna istället, så beror såklart på hur mycket du tänkte spendera.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hej, Jag är en av alla som mest lurkar här. Men nu har jag en fråga, vilka micros tycker ni håller bäst kvalite på länkarna? Då mina handleder varierar sig ganska mycket om dagarna, så önskas enkel justerbarhet, är det några som har det?
Utan tvekan Christopher Ward. Deras länkar sopar mattan med allt annat. Även märken i högre prisklasser.
Deras glidelock funktion är riktigt bra.
 

LennyK

Panerai
Jag har fått upp ögonen för Crepas. Någon som har någon erfarenhet av känslan för kvaliten på dessa?
Bild på en Crepas Tornado
E5F590C1-D254-4205-BE7A-ED927730320E.jpeg

Är ganska säker på att @LennyK haft ett par stycken iaf :)

Stämmer. Har ägt en orange Tornado, som du bifogade bild på. Samt en blå L’ocean, och senast fick jag tag på en Cayman. Det är utom tvivel riktigt grymma klockor. Bara att slå till, du kommer inte bli besviken
 

LennyK

Panerai
Fan gick igång lite på allt snack om black friday innan. Tänker att man kanske ska ge sig själv en tidig julklapp.
Det resonemanget har jag å andra sidan året runt egentligen när jag köper grejer.

Men vad är jag på jakt efter då? Tänker mig en GMT. Eller en bronsare har jag inte ägt, det skulle vart cool att ha. Fast å andra sidan är jag lite sugen på en Steinhart. Kanske en Steinhart GMT då?
Åsså saknar jag min Squale lite. Har även pratat länge om en Karlskrona. Sen sa jag att jag skulle spara till en Tudor.

Ja ni hör. Blir tufft detta
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fan gick igång lite på allt snack om black friday innan. Tänker att man kanske ska ge sig själv en tidig julklapp.
Det resonemanget har jag å andra sidan året runt egentligen när jag köper grejer.

Men vad är jag på jakt efter då? Tänker mig en GMT. Eller en bronsare har jag inte ägt, det skulle vart cool att ha. Fast å andra sidan är jag lite sugen på en Steinhart. Kanske en Steinhart GMT då?
Åsså saknar jag min Squale lite. Har även pratat länge om en Karlskrona. Sen sa jag att jag skulle spara till en Tudor.

Ja ni hör. Blir tufft detta
Hehe, jag vet precis hur du känner.
Även fast vi är i Mikro-tråden så råder jag dig till att spara till en Tudor BB. Det är en fantastisk klocka :)
Edit: Bilder är ju kul.
20181028_152755~3.jpg


Edit2: Fast det är klart, flera klockor är ju oxå kul. Speciellt GMT, Vad sägs om Squale-GMT?
 
Senast ändrad:

LennyK

Panerai
Hehe, jag vet precis hur du känner.
Även fast vi är i Mikro-tråden så råder jag dig till att spara till en Tudor BB. Det är en fantastisk klocka :)
Edit: Bilder är ju kul.
20181028_152755~3.jpg


Edit2: Fast det är klart, flera klockor är ju oxå kul. Speciellt GMT, Vad sägs om Squale?
Den där är ju svin nice!
Ja man kanske får hålla avtryckarfingret i styr en stund. Men så jäkla svårt att se allt fint som trillar in här i tråden. Värre blir det nu när alla black friday deals kommer på grymma klockor.
Squale står väldigt högt upp på önskelistan
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Fan gick igång lite på allt snack om black friday innan. Tänker att man kanske ska ge sig själv en tidig julklapp.
Det resonemanget har jag å andra sidan året runt egentligen när jag köper grejer.

Men vad är jag på jakt efter då? Tänker mig en GMT. Eller en bronsare har jag inte ägt, det skulle vart cool att ha. Fast å andra sidan är jag lite sugen på en Steinhart. Kanske en Steinhart GMT då?
Åsså saknar jag min Squale lite. Har även pratat länge om en Karlskrona. Sen sa jag att jag skulle spara till en Tudor.

Ja ni hör. Blir tufft detta
Du kan ju alltid hålla tummarna för en sån här på black friday annars. Brons och GMT :)
c60-43agm2-bpbb0-wb_fr.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fan gick igång lite på allt snack om black friday innan. Tänker att man kanske ska ge sig själv en tidig julklapp.
Det resonemanget har jag å andra sidan året runt egentligen när jag köper grejer.

Men vad är jag på jakt efter då? Tänker mig en GMT. Eller en bronsare har jag inte ägt, det skulle vart cool att ha. Fast å andra sidan är jag lite sugen på en Steinhart. Kanske en Steinhart GMT då?
Åsså saknar jag min Squale lite. Har även pratat länge om en Karlskrona. Sen sa jag att jag skulle spara till en Tudor.

Ja ni hör. Blir tufft detta

Billigare Steinhartalternativ (Quartz, men det är ju bara bra ;) ):

https://www.seriouswatches.com/products/oceanx-sharkmaster-gmt-sms-gmt-212

https://www.seriouswatches.com/products/oceanx-sharkmaster-gmt-sms-gmt-111

https://www.seriouswatches.com/products/oceanx-sharkmaster-gmt-sms-gmt-211
 

Dc1986

Omega
Första riktiga dagen med klockan och den imponerar.
Härlig handledspresence . Har startat med den mer cleana bezeln men ska börja byta o modda ikväll tänkte jag.
stållänken är riktigt bra för priset och den e gedigen men ”smooth” samt gillar jag hur den går ner i storlek till viklåset på länkarna.
Mycket bra finish överlag på klockan och Sunburst tavlan levererar i alla olika ljus:)

Kör två bilder så kommer det mer när jag testar bezels!

2F8F0AA1-98FB-446F-858B-C02F094D0560.jpeg
7B4F05B9-EB82-4A19-87AE-370FBDF79DBD.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Första riktiga dagen med klockan och den imponerar.
Härlig handledspresence . Har startat med den mer cleana bezeln men ska börja byta o modda ikväll tänkte jag.
stållänken är riktigt bra för priset och den e gedigen men ”smooth” samt gillar jag hur den går ner i storlek till viklåset på länkarna.
Mycket bra finish överlag på klockan och Sunburst tavlan levererar i alla olika ljus:)

Kör två bilder så kommer det mer när jag testar bezels!

2F8F0AA1-98FB-446F-858B-C02F094D0560.jpeg
7B4F05B9-EB82-4A19-87AE-370FBDF79DBD.jpeg
Riktigt bra! Jag är sugen kan jag meddela! Jag skulle nog gå på någon av dom andra tavlorna, men har svårt att bestämma vilken jag gillar mest. Nu när jag ser sunbursten på den här blev det helt plötsligt mycket svårare.
 
Topp