• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

09A524E7-A0F4-4126-A179-9792888445DA.png

Alltså, det är ju en olycka.
Men det måste ha sett lite roligt ut ändå :)
Poliser som jagar grisar kors och tvärs !

Ja, möjligt.. Vet inte vad verket kostar! Men kul med ett svenskt märke som gör snygga klockor, med bra kvalitet :) just kronografer gillar jag med mecaquartz... Dom blir oftast så sjukt tjocka när det sitter ett 7750 eller liknande.

"Replacement prices for this movement were found online in the range of $17.95 to $34.95."

Hittade Seiko original för cirka 275 kr.
Ja, möjligt.. Vet inte vad verket kostar! Men kul med ett svenskt märke som gör snygga klockor, med bra kvalitet :) just kronografer gillar jag med mecaquartz... Dom blir oftast så sjukt tjocka när det sitter ett 7750 eller liknande.
Håller med dig i det mesta! Jag kan absolut tänka mig en, men då får det bli liiite mer rea ;)

Jag vill byta spänne på Invictan till ett ”glidelock” men originalspännet är nitat i ena änden så jag behöver en likadan bit som sitter i andra änden.
Den inringade på bilden nedan.
76DD0D5E-8C4C-4397-9F1E-3DFC884DF7E2.jpeg

Jag har redan haft kontakt med Invicta och de säljer inte delen löst, har inte fått in kompletta länkar i lager ännu och kan inte ge svar på vad en sådan kommer kosta när den väl finns tillgänglig :(

Har scannat av Tradera men hittar ingen länk med solida länkbitar plus friktionsstift, hittar bara vikta...
Funderat på Tid & ting från @Hans Beck men läste någonstans att de har skruvade länkbitar :/

Vad är det för glidelock? Tyckte det satt något smäckert dylikt på din SKX-mod som du sålde... :)

Tittat en del på maranez Layan med Cali. Tyckte inte jag hade handled nog så det vore ju toppen om du kunde plocka den istället? ;)
Förresten ligger det en armida A8 ute, den är väl 44x51...
Den är såååld...väntade för länge. Eller rättare sagt, har haft fullt upp med att lösa det andra köpet och fick feeling ikväll igen..blev lite pengar över som absolut inte kan stå på kontot och glo som en blindtarm :rolleyes:

Tillbaka
Topp