• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag sportar fortfarande denna:
20181121_130625~2.jpg

Den är jävligt bra, blir bara bättre och bättre dessutom. Rena rama rånet för $200 :)
Vad gick tull osv på? :)

Finns det ingen tunn liten dykare som är rolig? Kommer bara på en gammal seamaster quartz midsize.
Vet inte vad som är tunt nog men NTH Näcken på 11.5mm är ju rätt slim.
Longines Hydroconquest 39mm är 11.85mm. När jag provade Oris 65 i 40mm (finns ju även som 36mm) slog den mig som väldigt tunn då det är 10mm upp till bezel och sedan är de resterande 2mm glas. Glycine Combat Sub är väl 10.5 mm vilket nog känns slim på 42mm.

Vet inte vad som är tunt nog men NTH Näcken på 11.5mm är ju rätt slim.
Longines Hydroconquest 39mm är 11.85mm. När jag provade Oris 65 i 40mm (finns ju även som 36mm) slog den mig som väldigt tunn då det är 10mm upp till bezel och sedan är de resterande 2mm glas. Glycine Combat Sub är väl 10.5 mm vilket nog känns slim på 42mm.
Bra förslag, bra post! :)

Jag sportar fortfarande denna:
20181121_130625~2.jpg

Den är jävligt bra, blir bara bättre och bättre dessutom. Rena rama rånet för $200 :)

Ja, den där jävligt snygg. Själv fick jag ett ryck och klickade hem den här. Tyckte det kändes rätt med en ren tavla, bra storlek, safirglas, 10 atm wr och NH35- urverk för £ 134 inkl frakt, men ju mer jag tittar på den, desto mer osäker blir jag. Är det egentligen en mekanisk kardemummabakelse?

1744-3.jpg

Ja, den där jävligt snygg. Själv fick jag ett ryck och klickade hem den här. Tyckte det kändes rätt med en ren tavla, bra storlek, safirglas, 10 atm wr och NH35- urverk för £ 134 inkl frakt, men ju mer jag tittar på den, desto mer osäker blir jag. Är det egentligen en mekanisk kardemummabakelse?

1744-3.jpg
Färgerna är ju grymma på den där, grå sunburst och patina-färgade index samt visare :happyhappy:
Är det den som är 44mm? För visst finns det även 40mm varianter?

1744-3.jpg

Tycker den är trevlig! Hade varit en fullträff med sandwichtavla men går ej få allt, vad kan gå fel med de spec för det priset :)

Mycket nöjd idag. Har letat länge efter en skön vintage-inspirerad dykare. De flesta jag hittat har antingen varit discontinued eller har fått face lifts som jag inte tyckt varit lika snygga som originalen (och självklart har originalen varit toksvåra att få tag på). Överst på listan stod till sist Lorier Neptune.
Förhandsbokningen på nästa batch öppnade 2 Nov 14:00. Jag fick mitt bekräftelsemail på min förhandsbokning 14:01. Så jag är nog en av de första i kön på en svart med gilt.

Ungefär 5 minuter efter att jag beställt tänkte jag "fan, skulle ha kört utan gilt".
Typ en dag efter tänkte jag "fan, även denna är ju snyggare i original.."
Ju mer jag kollade på bilder och vart efter Lorier lade upp bilder med side-by-sides så blev det tydligt att jag ville ha originalet. Spanade på eBay men de som kom och gick drog iväg långt över nypris. Det dök upp en är på KS som såldes efter typ 20 min.

Men i måndags var jag på hugget då @nöt lade upp en annons.
Tåls att sägas igen, mycket nöjd idag :)

28f4-11.jpg 28f4-10.jpg

Mycket nöjd idag. Har letat länge efter en skön vintage-inspirerad dykare. De flesta jag hittat har antingen varit discontinued eller har fått face lifts som jag inte tyckt varit lika snygga som originalen (och självklart har originalen varit toksvåra att få tag på). Överst på listan stod till sist Lorier Neptune.
Förhandsbokningen på nästa batch öppnade 2 Nov 14:00. Jag fick mitt bekräftelsemail på min förhandsbokning 14:01. Så jag är nog en av de första i kön på en svart med gilt.

Ungefär 5 minuter efter att jag beställt tänkte jag "fan, skulle ha kört utan gilt".
Ju mer jag kollade på bilder och vart efter Lorier lade upp bilder med side-by-sides så blev det tydligt att jag ville ha originalet. Spanade på eBay men de som kom och gick drog iväg långt över nypris. Det dök upp en är på KS som såldes efter typ 20 min.

28f4-11.jpg 28f4-10.jpg
Grymt snygg klocka! Jag har varit sugen på en Lorier men jag är lite tveksam på storleken. Men oavsett så är det verkligen en snygg sak. Länken är fantastiskt fin! Grattis!

28f4-11.jpg 28f4-10.jpg
Riktigt fin! Fast jag hade kört gilt då ;)

Grymt snygg klocka! Jag har varit sugen på en Lorier men jag är lite tveksam på storleken. Men oavsett så är det verkligen en snygg sak. Länken är fantastiskt fin! Grattis!

Tack!

40mm och 12mm tjock är sweet spot för mig så denna på 39mm och strax över i tjocklek sitter riktigt bra. Fick jag drömma skulle den vara 1-2mm tunnare, men inte på bekostnad av djupet i urtavlan.
Är just det som gör att jag bangar på nya versionen. Jag diggar verkligen att den sluttar inåt som nåt som sitter i en ubåt på 70-talet. Jag får sånna sjuka James Bond vibbar men inte för att den liknar en klocka som han skulle ha. Utan för att det ser ut som räkneverket på nån Undervattens-Death-Ray som han ska desarmera :)

Håller med om länken. Jäkligt tactile.

Slänger in denna så man ser.
title_1024x1024.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp