VadÄrKlockanNu
Silver
Den är också snygg, inge snack om det. Men jag gillar som sagt den instrumentella lookenRiktigt fin! Fast jag hade kört gilt då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är också snygg, inge snack om det. Men jag gillar som sagt den instrumentella lookenRiktigt fin! Fast jag hade kört gilt då
Mycket nöjd idag. Har letat länge efter en skön vintage-inspirerad dykare. De flesta jag hittat har antingen varit discontinued eller har fått face lifts som jag inte tyckt varit lika snygga som originalen (och självklart har originalen varit toksvåra att få tag på). Överst på listan stod till sist Lorier Neptune.
Förhandsbokningen på nästa batch öppnade 2 Nov 14:00. Jag fick mitt bekräftelsemail på min förhandsbokning 14:01. Så jag är nog en av de första i kön på en svart med gilt.
Ungefär 5 minuter efter att jag beställt tänkte jag "fan, skulle ha kört utan gilt".
Typ en dag efter tänkte jag "fan, även denna är ju snyggare i original.."
Ju mer jag kollade på bilder och vart efter Lorier lade upp bilder med side-by-sides så blev det tydligt att jag ville ha originalet. Spanade på eBay men de som kom och gick drog iväg långt över nypris. Det dök upp en är på KS som såldes efter typ 20 min.
Men i måndags var jag på hugget då @nöt lade upp en annons.
Tåls att sägas igen, mycket nöjd idag
Välkommen in i värmen Aquatico Sea Star har ju @Birchgrove nyligen lagt vantarna på och är nöjdHej,
Glad nybörjare här med ett stort sug efter en pepsi i någon form
Vad rekommenderas inom affordables om man är sugen på större dykare med pepsibezel?
Något kul att hitta på BF kanske?
Mvh, Peder
Varm välkommenHej,
Vad rekommenderas inom affordables om man är sugen på större dykare med pepsibezel?
Mvh, Peder
Den såg trevlig ut men verkade inte finnas i Blå/Röd som jag är mest sugen på ;-)Välkommen in i värmen Aquatico Sea Star har ju @Birchgrove nyligen lagt vantarna på och är nöjd
Hej,
Mvh, Peder
Jag inhandlade en Doxa 4000t Sharkhunter häromdagen, den är ju ganska rejäl men så stor behöver inte denna vara. Typ 42-45mm kanske? Budget uppåt 5000:- typVarm välkommen
Som @Hjelm så verkar Aquatico vara mycket för pengen, speciellt nu under rean.
Några följdfrågor: vad är "stor" dykare för dig, dvs diameter i mm? Vad har du tänkt dig prismässigt?
Härligt! Finns mycket nice därute. Du kommer nog få många svar. Själv tänker jag lite på Steinhart’s ocean one blue/red ... fin och inte så okristligt dyrHej,
Mvh, Peder
Kollade in den, 44'an blev lite proportionerlig tyckte jag med den breda bezeln. Någon som vet skillnaden på https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-984.html och https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-2.html.Hej, välkommen. "större"? "affordable"? Steinhart 44 mm: https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-forty-four-gmt-blue-red.html Får med GMT på denna. Finns som Ocean one också på 42 mm
Utan att ha kollat: är det inte länken som skiljer? Tror de släppte en jubilee länk nyligen.Kollade in den, 44'an blev lite proportionerlig tyckte jag med den breda bezeln. Någon som vet skillnaden på https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-984.html och https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-2.html.
Steinhart ser ju onekligen ruskigt fina ut i förhållande till prislappen
Kommer dom i någon snygg box eller med något annat roligt tro?
Kan det möjligen vara någon som sitter på en BF kod till Steinharts sida?
Lådan:Kollade in den, 44'an blev lite proportionerlig tyckte jag med den breda bezeln. Någon som vet skillnaden på https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-984.html och https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-2.html.
Utan att ha kollat: är det inte länken som skiljer? Tror de släppte en jubilee länk nyligen.
Grym samling du dragit på dig! Även om en del fått lämna osv så är det en kompetent samling klockor!Okej vafan inlägg 1000. Någon uppsats bjuder jag inte på denna gång (sparar det till inlägg 2000 ). Men bjuder på en mindre kavalkad av bilder på klockor jag äger eller har ägt de senaste åren. Alla är inte mikros men alla är affordable om inte annat. Håll till godo vänner. Varning för måååånga bilder och måååånga homager.
Tror inte att de skiljer mer än armbandet, men kan ha fel!Kollade in den, 44'an blev lite proportionerlig tyckte jag med den breda bezeln. Någon som vet skillnaden på https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-984.html och https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-2.html.
Tack broderGrym samling du dragit på dig! Även om en del fått lämna osv så är det en kompetent samling klockor!
Grattis broder, riktigt roligt att få se din kavalkad. En del man minns härifrån (men ju glömt) och några jag inte känner igen. Den gröna sist är finOkej vafan inlägg 1000. Någon uppsats bjuder jag inte på denna gång (sparar det till inlägg 2000 ). Men bjuder på en mindre kavalkad av bilder på klockor jag äger eller har ägt de senaste åren. Alla är inte mikros men alla är affordable om inte annat. Håll till godo vänner. Varning för måååånga bilder och måååånga homager.
Den fick både öppna och stänga kavalkaden, kände att den förtjänade detGrattis broder, riktigt roligt att få se din kavalkad. En del man minns härifrån (men ju glömt) och några jag inte känner igen. Den gröna sist är fin
No time like the current, en st Ocean 1 röd/blå på jubileelänk beställdDu har så rätt så Har inte hunnit jobbat in klockögonen än, annars borde jag ju ha sett det
Snyggt! Ser fram emot bilder på skönheten här i tråden sen!No time like the current, en st Ocean 1 röd/blå på jubileelänk beställd
Tack för infon alla som var med
Det skall vi kunna få till!Snyggt! Ser fram emot bilder på skönheten här i tråden sen!
Okej vafan inlägg 1000. Någon uppsats bjuder jag inte på denna gång (sparar det till inlägg 2000 ). Men bjuder på en mindre kavalkad av bilder på klockor jag äger eller har ägt de senaste åren. Alla är inte mikros men alla är affordable om inte annat. Håll till godo vänner. Varning för måååånga bilder och måååånga homager.
Håller med! Tycker den nya är mycket sämre.Tack!
40mm och 12mm tjock är sweet spot för mig så denna på 39mm och strax över i tjocklek sitter riktigt bra. Fick jag drömma skulle den vara 1-2mm tunnare, men inte på bekostnad av djupet i urtavlan.
Är just det som gör att jag bangar på nya versionen. Jag diggar verkligen att den sluttar inåt som nåt som sitter i en ubåt på 70-talet. Jag får sånna sjuka James Bond vibbar men inte för att den liknar en klocka som han skulle ha. Utan för att det ser ut som räkneverket på nån Undervattens-Death-Ray som han ska desarmera
Håller med om länken. Jäkligt tactile.
Slänger in denna så man ser.
Fast den är ju inte liten. Den är tom större än en sub.Glycine Combat Sub är trevlig! Jag överväger dessutom att sälja min. Suget efter en större dykare blir starkare och starkare igen..
GL0094
Ja det kanske är det som gäller. Nu faller ju inte just den klockan mig i smaken dock (än?).Du får hålla dig till vintage, min Omega Recife 120m är 8mm med kupat safirglas
Kan ju iaf lägga in en snodd bild från Steinharts hemsida så längeDet skall vi kunna få till!
Förstår det. Tyvärr är kategorin inte direkt efterfrågad. Tunna ur i allmänhet är ju inget prioriterat område, stora och övertäta ur är däremot hett.Fast den är ju inte liten. Den är tom större än en sub.
Ja det kanske är det som gäller. Nu faller ju inte just den klockan mig i smaken dock (än?).
Perfekta vore dj case med dykarring som är lite större så det blir lite häng.
Ja tyvärr. Men det underlättar om man skulle få för sig att dyka ner 1km en varm sommardag.Förstår det. Tyvärr är kategorin inte direkt efterfrågad. Tunna ur i allmänhet är ju inget prioriterat område, stora och övertäta ur är däremot hett.