• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tipsade i den vanliga tips-tråden men kan lika bra tipsa här med då det är micro:

Roue https://rouewatch.com/shop-roue-watch/ kör 30% off på vissa modeller. Har för mig att de skickar från EU så inga extra avgifter.


Roue-Watch-CHR-Two-510x600.jpg
Enligt deras webbshop är tull och moms inbakat i priset, så du har rätt. Snygga klockor! Liiite trist med ett kvartsverk från Miyota men för 208 dollar så går det inte att bråka allt för mycket :)
 
Enligt deras webbshop är tull och moms inbakat i priset, så du har rätt. Snygga klockor! Liiite trist med ett kvartsverk från Miyota men för 208 dollar så går det inte att bråka allt för mycket :)

En kollega har en Roue och jag gillar den, känns bra för priset och då man får två band och personligen gillar jag alla klockor som är racing- eller bilinspirerande :)
 
Mesh med vanligt mesh-lås borde funka då du kan justera storleken steglöst.
Dels brukar väl de låsen sitta på de tunna meshen och inte dessa tjockare, och dels är det väl ingen säkerhet på de låsen? Jag vill iaf inte att min klocka flyger av vid lättare aktivitet bara för att jag går emot nåt på "fel" sätt.

Edit: gällande storleksjusteringen har du ju såklart helt rätt dock :)
 
Senast ändrad:
En kollega har en Roue och jag gillar den, känns bra för priset och då man får två band och personligen gillar jag alla klockor som är racing- eller bilinspirerande :)
Priset är ju riktigt bra och klockan är snygg! Det går inte klaga på prisvärdheten :)
Snubblar jag över en Straton någon gång ska jag prova en sån, för jag är själv sugen på en 70-talsosande racingklocka :)
 
:wideyed::hungry: Stenhård ju! Ser ut som en helt annan klocka än den stålfärgade. Får se hur länge den blir kvar, blir mer och mer sugen på en i stål, den har mycket bättre kontraster. Återstår dock att se hur den ser ut på riktigt, PVD brukar vara svårt att fånga på bild. Är spännet till lädret också PVD'at?
 
:wideyed::hungry: Stenhård ju! Ser ut som en helt annan klocka än den stålfärgade. Får se hur länge den blir kvar, blir mer och mer sugen på en i stål, den har mycket bättre kontraster. Återstår dock att se hur den ser ut på riktigt, PVD brukar vara svårt att fånga på bild. Är spännet till lädret också PVD'at?
Ingen aning angående spännet tyvärr :(
 
Dels brukar väl de låsen sitta på de tunna meshen och inte dessa tjockare, och dels är det väl ingen säkerhet på de låsen? Jag vill iaf inte att min klocka flyger av vid lättare aktivitet bara för att jag går emot nåt på "fel" sätt.

Edit: gällande storleksjusteringen har du ju såklart helt rätt dock :)

Jag köpte den här till farsan och har den framför mig just nu (tyvärr inplastad då det är en present): https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap.php

Den är tjock och har sånt vanligt mesh-lås. Sådana här lås har ju alltid två lås, dels krokar dels ett snäpp-lås. Har inte använt just det här meshet själv men jag har ett billigt 100-kronorsmesh på min Junkers och har aldrig haft några problem med det. Dock är jag inte ute och slåss med just den klockan :)
 
Nu tänkte jag spara mitt 1000:e inlägg till något festligt. Men har inget festligt att bjuda på så fuck it.
Här är en lista på Black Friday deals, finns en hel del kul där om någon är sugen.
http://www.thetimebum.com/2018/11/early-black-friday-watch-sales.html

Där var en del märken jag inte hört talas om förut. Kul, hela tiden nytt att lära.
Grattis till det 1000'e.
Och till 250 sidor i "din" tråd på 1 månad och 8 dagar, runt 5 veckor. Hinner knappt få in den här innan sidan passerat...:D:):D

EDIT: nåja 50 sidor på den tiden i alla fall.... Grattis till bbåde 250 och 50
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp