• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här typen av klockor tickar så många boxar för mig, verkar lovande, 38mm.
9E1D31D7-A553-4D06-9F48-42983CBB2FC9.jpeg
Finns det mer info nånstans? :)
 
Första moddningen av det tillhörande bezels som kom med. Saknar den keramiska fortfarande då den fastnat i tullen:banghead:

Men tills dess så testade jag bara skifta med dem som följde med kittet och det var busenkelt samt att vridningen bibehåller sin sköna gedigna känsla!
Personligen så tycker jag inte dessa två bezels gör klockan snyggare, smaken e som B###ken , tror dock den Keramiska kommer ge klockan helt rätt utseende:)

Försökte få med sunbursten i ljus även för er intresserade , den e riktigt bra den här tavlan :D

3DB13E53-E45E-4E04-86E5-FF16867E6AF1.jpeg

7095AFD6-7043-441C-8679-0E5C336F67C3.jpeg

CE4CF47A-4616-4157-AB7B-54EFC834D29E.jpeg
 
Då kan jag äntligen posta i denna KS’ trevligaste tråd efter att ha följt den ett tag.
San Martin Bronze Pilote ”Type C” med NH35 verk. Riktigt bra klocka för pengarna och vips fick man både en flygare och en bronsklocka.
Bytte direkt till ett lädernato och på den senaste bilden sitter det ett kortare lädernato från en Triwa. Bra lume har den också. Notera den medföljande nagelfilen :D
A9601E86-55B7-465D-91D2-28CB7A99F23C.jpeg
743CEF9E-8B76-4831-9A92-88B921FC0140.jpeg
4B90C0DF-627A-4002-8C62-84CE3BA2A472.jpeg
image.jpg
image.jpg

@Forsberg får man se fler bilder på din?
 
Då kan jag äntligen posta i denna KS’ trevligaste tråd efter att ha följt den ett tag.
San Martin Bronze Pilote ”Type C” med NH35 verk. Riktigt bra klocka för pengarna och vips fick man både en flygare och en bronsklocka.
Bytte direkt till ett lädernato och på den senaste bilden sitter det ett kortare lädernato från en Triwa. Bra lume har den också. Notera den medföljande nagelfilen :D
A9601E86-55B7-465D-91D2-28CB7A99F23C.jpeg
743CEF9E-8B76-4831-9A92-88B921FC0140.jpeg
4B90C0DF-627A-4002-8C62-84CE3BA2A472.jpeg
image.jpg
image.jpg

@Forsberg får man se fler bilder på din?

Vad snygg den var med den där tavlan också, -kul! Och bra med nagelfilen, jag fick också med en sån. :D
Ska lägga upp mer bilder så småningom men jag tänkte lugna mig tills banden som jag beställt kommer hem. :)
 
Boetten är en sportboett, Omega Railmaster. Index är klassiskt dressur, Patek Calatrava. Visarna fanns hos flera men för mig är det Breitlings tidiga kronografer. Mao är det främst att boetten tillhör ett sportur medan visare och tavla inte för det och de är för eleganta.

OK, tack. Nu när du säger det så ser jag vad du menar, främst mellan boetten och visare. :)
 
Jag har köpt den Den dyker upp på fredag enligt FedEx

Min har fortfarande inte gått iväg. Elshan skrev att den går iväg idag (sa han igår).
Men har fortfarande fått nada på email.
Skumt att min inte gått iväg än, även fast jag beställde nån dag efter den släpptes.
Men folk som beställde efter mig har fått mail om att den skickats. :confused:
Lite dåligt kan tyckas..
 
Min har fortfarande inte gått iväg. Elshan skrev att den går iväg idag (sa han igår).
Men har fortfarande fått nada på email.
Skumt att min inte gått iväg än, även fast jag beställde nån dag efter den släpptes.
Men folk som beställde efter mig har fått mail om att den skickats. :confused:
Lite dåligt kan tyckas..
Min har inte heller skickats trots jag fick notis från fedex i måndags.
 
Det är obligatoriskt med bildbombning ;)

Edit: Ser nu! Väldigt, väldigt snygg! Hur är länken? Bra kvalitet?

Jag gillar inte att länken är lite tunnare med mindre länkar än ”vanliga” pansarlänkar som exempelvis Makon har. Säkert inget problem alls, har svårt att se att dom skulle göra dendåöig men jag har inte plastat av den ens. Gillade läder bättre så inleder med det. På bilden ovan är plasten kvar på länken.
 
Till er som väntar på Zelos Swordfish. Fick min igår, riktigt snygg på läder! Supernöjd!

20181121091249-131.115.50.12.jpeg

Riktigt fin på läder! Min kommer också köras på läder direkt :)
Jag älskar klockor på länk, har nästan bara sådana i samlingen. Samtidigt knåpar jag läderband själv och den sitter ju galet bra på läder. Svårt! Får testa lite imorgon om Fedex sköter sig
 
Ah, okej! Jag köpte premium så den har ett vanligt "dykarspänne" och länkbitar vid claspen för att korrigera längden
Får man fråga vad du köpte för längd och vad för storlek du har på handleden? Finns ett mesh med dykarclasp i längd 150mm men funderar på om den passar på 16cm handled och en klocka med lug till lug på 47mm.
 
Får man fråga vad du köpte för längd och vad för storlek du har på handleden? Finns ett mesh med dykarclasp i längd 150mm men funderar på om den passar på 16cm handled och en klocka med lug till lug på 47mm.
Pratar du om detta?
Screenshot_20181121-103601_Chrome.jpg

Det var det som jag köpte. Blir kanske lite stort på dig tyvärr. Jag har ca 18cm och har fått ta bort samtliga extralänkar och har bara ett par hål kvar på spännets mikrojustering till godo :/
 
Till er som väntar på Zelos Swordfish. Fick min igår, riktigt snygg på läder! Supernöjd!

20181121091249-131.115.50.12.jpeg
Jäklar vad bra den är, grattis! :hungry::D
Jag har köpt den PVDade versionen så min tanke är att sätta den på ett grönt canvas, kan nog bli lagom kaxigt. Är generellt inte så glad för länkar heller så om den inte är extraordinär så lär den åka av direkt. Sitter förresten inte bandstiften väldigt långt ut på bandhornen eller det är en synvilla?
 
Pratar du om detta?
Screenshot_20181121-103601_Chrome.jpg

Det var det som jag köpte. Blir kanske lite stort på dig tyvärr. Jag har ca 18cm och har fått ta bort samtliga extralänkar och har bara ett par hål kvar på spännets mikrojustering till godo :/
970A97C2-BE83-49D8-BA07-A89A54353F42.png

Denna tänker jag på, ska tydligen gå att korta till ca 130mm. Aldrig haft mesh och är tveksam till om det passar.
Tack för ditt svar!
 
Jäklar vad bra den är, grattis! :hungry::D
Jag har köpt den PVDade versionen så min tanke är att sätta den på ett grönt canvas, kan nog bli lagom kaxigt. Är generellt inte så glad för länkar heller så om den inte är extraordinär så lär den åka av direkt. Sitter förresten inte bandstiften väldigt långt ut på bandhornen eller det är en synvilla?

Blir nog kanon! Dom sitter så nära boettendom kan, bandet sitter precis i linje med boetten!
 
Tillbaka
Topp