• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Tittut
20181122_124120.jpg
 

Hojannes4

Breitling

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Mycket, bortsett från att den levererades med en mindre skada på boetten vilket stör mig lite. Försöker överväga om det är värt allt jävla krångel med ny tull, moms, få tillbaka moms för första köpet etc eller bara låta det vara
20181122_124714.jpg
Oj, hur gick det där igenom deras QC? Har du mailat en bild på det och frågat?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag tyckte det var ett bra tips jag gav på en månfas som kostar mycket mindre än 100k.
Läser man på om månfas-modulen så är det dessutom en variant som inte behöver justeras.
I Sverige måste nog MS kvala in som super duper mikromärke.
Men nog om denna, fler tips får väl droppa in.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Mycket, bortsett från att den levererades med en mindre skada på boetten vilket stör mig lite. Försöker överväga om det är värt allt jävla krångel med ny tull, moms, få tillbaka moms för första köpet etc eller bara låta det vara
20181122_124714.jpg
Så jäkla snygg! Jag ångrar på många sätt att jag inte köpte någon, samtidigt som fler dykare inte är vad jag behöver.

Men den där skadan alltså... Det måste gå att få till en bra lösning? Pengar tillbaka?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Trist, rabatt istället?

Så jäkla snygg! Jag ångrar på många sätt att jag inte köpte någon, samtidigt som fler dykare inte är vad jag behöver.

Men den där skadan alltså... Det måste gå att få till en bra lösning? Pengar tillbaka?

Hoppas på att kunna mötas där nånstans. Eftersom de är slutsålda gissar jag att utbyte inte är ett alternativ (förutsatt att Zelos inte avsatt ett antal för just det ändamålet).
Men återigen vet jag inte om jag orkar all huvudvärk kring att få den utbytt om jag erbjuds det, utan skulle nog föredra något prisavdrag
 

HSK

Patek
2-Faktor

Waldorf

Audemars
Det var någon som länkade till deras eBaybutik i BF-tråden. Jag vet inte hur man länkar till specifika inlägg här på KS (går det ens?) men här är i alla fall länk till butiken. :)
https://www.ebay.com/sch/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=&_ssn=glycine-direct&_sop=15

Som vanligt tillkommer 25% moms men ändå rätt trevliga priser på en del modeller.
Tack. Håller med, en del priser är bra där, bl a den jag visade ovan, ungefär vad jag betalde. Men en del är lite överprisade tycker jag, t.ex. no1 modellerna (och den eftersökta svarta 36mm puristen saknas). Jag betalade väl hälften... Där finns ett par modeller som jag är sugen på, tusan också... hur skall det här gå, både dessa och CW.
Det här skulle nog uppskattas i Glycine tråden också eller?...
 

Waldorf

Audemars

Waldorf

Audemars
Fint tips och det verkar ju som att det har hittat hem :) Själv tyckte jag bara att priset på över 20 000 kronor var lite över "affordable" som tråden heter.
Jo och så kan det ju vara men det är väl tjusningen i den här tråden. Som min hustru säger ibland när jag nån gång fått nåt att funka "så där kan man ju också göra men det är ju inte rätt". o_O
 
Topp