• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

DD989F4D-97DC-4B39-9018-A3B4299F7F06.jpeg

Jag köpte ett shark mesh till min Tuna förra veckan, i början på denna veckan köpte jag en länk som nu sitter på :bag: men den får stanna för rätt vad det är så ska det bytas igen. Men ändå :facepalm:
Samma här, får släppa ett snäpp på banden på kvällen. Vilken sjö är det förresten? :) Ser härligt ut :happyhappy:
Precis min tanke, rätt var det är ska man byta igen. Måste sluta göra mig av med band. Problemet är min smått minimalistiska syn på klockeriet. Oftast väljer jag den länk/band jag tycker passar bäst till klockan och bär jag väl byter så känns det inte helt rätt. För tillfället känner jag starkt för tropic men tycker inte att någon i samlingen lirar med det så jag måste helt enkelt hitta något att sätta på ett tropic.:confused::D

Ivösjön för hela slanten. Ungarna var i tre timmar men pappan har blivit badkruka i år. Har du doppat dig än?

Precis min tanke, rätt var det är ska man byta igen. Måste sluta göra mig av med band. Problemet är min smått minimalistiska syn på klockeriet. Oftast väljer jag den länk/band jag tycker passar bäst till klockan och bär jag väl byter så känns det inte helt rätt. För tillfället känner jag starkt för tropic men tycker inte att någon i samlingen lirar med det så jag måste helt enkelt hitta något att sätta på ett tropic.:confused::D

Ivösjön för hela slanten. Ungarna var i tre timmar men pappan har blivit badkruka i år. Har du doppat dig än?
Haha! Ja man har haft och sålt "samma" band ett antal gånger :hilarious:
Misstänkte att det var Ivösjön :) Har faktiskt inte badat i varken havet eller sjön ännu, har bara blivit Redneck poolen. Men är det fint väder fler dagar så får det bli en tur till havet. Bor ju ändå 5min ifrån :D
Stark lampa på Squale för topic kanske :p
IMG_20200720_005800.jpg

Senast ändrad:
Misstänkte att det var Ivösjön :) Har faktiskt inte badat i varken havet eller sjön ännu, har bara blivit Redneck poolen. Men är det fint väder fler dagar så får det bli en tur till havet. Bor ju ändå 5min ifrån :D
IMG_20200720_005800.jpg
Nära ’Húsavik’ där delar av eurovision filmen ’The story of fire Saga’ spelades in finns det en tjärn som alltid håller 25-30 grader celsius. Super ställe att bada på :)

Tyckte inte att det var nåt att spara
IMG_20200720_005800.jpg
KÖÖÖÖR! Havet är jag inte badkruka i. Det är för jävla good enough.
Vi kör äkta redneck här hemma. 90 liters murarbalja. Vågar inte riktigt fylla swedneck-poolen. Varken 5-åringen eller 2-åringen tycks ha nån självbevarelsedrift.

Man borde besöka Island :) finns där några loppisar så jag kan lura med käringen? :D
Det finns en som heter ’Kolaportið’ í centrala Reykjavik. Den är öppen om helgerna 11-17 :)
Du kan se lite bilder här, texten verkar bara finnas på isländska.
https://kolaportid.is/

Edit: Baren som islänningarna följer Eurovision i, i filmen finns på riktigt i Húsavik.
Där kan man också åka på svindyr ’valsafari’ :)

Senast ändrad:
Tyckte inte att det var nåt att spara

KÖÖÖÖR! Havet är jag inte badkruka i. Det är för jävla good enough.
Vi kör äkta redneck här hemma. 90 liters murarbalja. Vågar inte riktigt fylla swedneck-poolen. Varken 5-åringen eller två-åringen tycks ha nån självbevarelsedrift.
Allt man kan svalka sig i är bra :happyhappy:
Det gäller att hålla koll på dom, det går så jäkla snabbt :rolleyes:

Jo tack, de är snabba de små. Nä ni, tack för trevlig småsnack. Tänkte att det sista i boxen inte var något att spara på men det blev ett stadigt rödvinsglas med vitvin. Nu ska jag lägga mig och somna ifrån ”den gamle och havet”. Har läst den tio ggr innan men tycks inte få nog. Sleep tight!

Vad är på ingång? Har den miniräknar-komplikation? =)

Tycker det ser så jäkla bra ut när alla slänger upp massa mesh-bilder. Tror det är tredje gången jag själv köper mesh nu men det slutar alltid med att jag inte använder det.
Har redan en klocka med miniräknare iofs så behöver det ju inte utesluta en till:D
Men det blir en 1000metare som varit på tapet här förut under annan logga som startade upp en del diskussioner;)

Jomenvisst, min klocklåda är dock helt annorlunda.
Köp den inte vad du än gör !!!
Något är skumt med den. Hur kan den vara i begagnat skick, aldrig använd, ha repor, slitet baklock och sakna länkbitar?

Texten är dessutom överdrivet säljig. Många varningsflaggor för mig.
4A6D3582-099F-493F-A47E-1F2D62463053.png
A4FA1E2C-E1BC-4405-9F79-D3EB828E755F.jpeg
8209D272-E019-4476-A949-795A2D5E62CE.jpeg

Hand upp alla som tycker att man ska göra väggklockor av allt.:D
IMG_20200719_171540.jpg
IMG_20200719_171713.jpg
IMG_20200719_171419.jpg
IMG_20200719_171443.jpg

Helberg är den svåraste klockan att fotografera i mitt stall. Har dom ingen AR någonstans på det kupade glaset? Jag gissar nej. Fick visarna att spegla sig i glaset och tillbaka ner på tavlan tidigare idag.:cool:
Gick dock inte att fånga på kort, så jag antar att det aldrig hände.:rolleyes:
Ganska nöjd med min bojklocka också :)
R1060965.jpg
Det hade faktiskt varit ballt om man smackade dit en tavla i mitten och gjorde om bojen till ett väggur.
Will Ferrell har inte varit kul sen Anchorman ETT, det blir pass här även om isländsk natur är toppen :)
Njae, jag håller med om att han och Reilly har gått ner sig rejält (eller om det bara är min smak som har ändrats?) men jag såg nyligen Holmes & Watson och höll nästan på att trilla ur soffan. :hilarious:
Kan vi inte sluta skriva "bra för priset" eller "med tanke på priset är kvalitén bra"?

Bra är bra. Dåligt är dåligt. Det har ingenting med pris att göra tycker jag.

Vad betyder ens "bra för priset"?
Att det egentligen inte var så bra men det är ok för att det nästan var gratis?

Så. Slut på rant. Lediga.
Tycker du är helt fel ute, självklart måste man jämföra en produkts positiva och negativa sidor med dess pris. Pris är endast en irrelevant faktor för de människor som sitter på en väldigt stor hög med pengar.
Jag ger mig in och eldar på debatten här och måste säga att jag håller med Tito. Det beror så klart på vad man har för krav och förväntningar men om man bortser från prislappen så kan jag nog ärligt säga att i stort sett alla mikro jag har haft har varit "dåliga" och det är inte heller särskilt konstigt, det handlar ju helt om vad man har för referensramar. Tyckte jag att de var helt värdelösa? Absolut inte. Var de dåliga med hänsyn till priset? Verkligen inte, snarare tvärtom. Var de dåliga i avseendet perfekt finish osv.? Ja, självklart men perfektion är inte heller något man förväntar sig när man betalar ett par tusen. Förstår du vad jag menar? :happyhappy:

Frugan fyller år och imorgon har vi vår första bröllopsdag:) skön kväll således!
B5FCDE76-564E-40A5-987C-FA214B8F7CDD.jpeg
Stort grattis på bröllopsdagen! :happyhappy:
Nu tror jag du tänker på Polen. Nordpolen och sydpolen kommer aldrig återförenas.
20200720_065515.jpg

Samma här, jag provar lite olika kombinationer tills jag hittar det jag gillar och sen byter jag aldrig igen.
Ja, fy fan. Usch. Jag plockade en gång upp en liten tjej som helt ljudlöst gled ner under ytan medan föräldrarna stod precis bredvid poolkanten och pratade med varandra. :( Jag vill inte ens tänka på hur det hade kunnat sluta om jag inte hade varit just där just då.
(Det är absolut inget slags humble brag, ville bara ge ett exempel på hur otroligt lätt hänt det är. Inte undra på att barn drunknar till höger och vänster när föräldrarna släpper iväg dem själva och/eller sitter klistrade i sina mobiler :mad:)

Pris är givetvis relevant, har aldrig påstått något annat. Jag menade att förhållandet pris/kvalitet inte säger så mycket om hur bra något faktiskt är.

Tycker att det låter nedvärderande mot tillverkaren att säga att något var bra med tanke på priset. Betyder det att det inte längre är bra för dubbla priset? Vid vilket pris slutar en produkt som var bra för sitt pris att vara en bra produkt?

Bra är bra tycker jag, som sagt. Sen om det kostade 1500 eller 150000 tycker jag inte är så relevant när det handlar om hantverket.
Man kan vara imponerad över att något kan vara så bra för så lite pengar, men det verkar snarare som att man finner sig i att det inte är något vidare, men skriver ändå att det är bra fast med brasklappen "för priset" inpetat i slutet...:rolleyes:

Jag håller som sagt inte med :) Tycker inte att det är nedvärderande mot en tillverkare att säga att deras produkt är bra för priset. Utan det är snarare något positivt att en tillverkare kan göra en bra produkt för rätt pris. Däremot ska man banna tillverkare som säljer "dåliga" produkter till ett högt pris.

Att olika nivåer av kvalitet har olika priser är inget konstigt. Om exempelvis Seiko skulle sälja en SKX007 till samma pris som en Rolex Submariner skulle de troligtvis inte sälja några då "alla" skulle köpa en Submariner istället. Därav prisdifferentiering och brasklappen bra för priset ;)

Jag håller som sagt inte med :) Tycker inte att det är nedvärderande mot en tillverkare att säga att deras produkt är bra för priset. Utan det är snarare något positivt att en tillverkare kan göra en bra produkt för rätt pris. Däremot ska man banna tillverkare som säljer "dåliga" produkter till ett högt pris.

Att olika nivåer av kvalitet har olika priser är inget konstigt. Om exempelvis Seiko skulle sälja en SKX007 till samma pris som en Rolex Submariner skulle de troligtvis inte sälja några då "alla" skulle köpa en Submariner istället. Därav prisdifferentiering och brasklappen bra för priset ;)
Nu förstår jag lite mer hur dom som inte gillar micro tänker.

Jag har väl haft tur då antar jag. Eller så gillar jag billiga skitklockor och förstår inte bättre...

Har ångest och känner pulsen i magen. Tänker inte prata mer om det här.

Tänkte också på det i början, var längesedan man såg honom i en film :)

Tycker du är helt fel ute, självklart måste man jämföra en produkts positiva och negativa sidor med dess pris. Pris är endast en irrelevant faktor för de människor som sitter på en väldigt stor hög med pengar.
Nu förstår jag lite mer hur dom som inte gillar micro tänker.

Jag har väl haft tur då antar jag. Eller så gillar jag billiga skitklockor och förstår inte bättre...

Har ångest och känner pulsen i magen. Tänker inte prata mer om det här.
Jag håller med om att "bra för priset" är ett uttryck som inte säger så mycket, men man ska kanske läsa det som "prisvärd" istället, för visst kan man ha en förväntan på en viss kvalitet när man betalat ett visst pris.

Tillbaka
Topp