• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag har nu gått in i fasen hitta en rolig klocka i 38-40mm spektrat. Kollat lite på Yema, då quartzversionen. Någon som har här eller haft?

Dessa tre som nog lockar mest:
175367E2-C511-4B96-8A71-E36BBDCC8281.png
7E1C34E4-6D76-430F-97B7-0C98A4388AB9.png

3A9E7D1F-01BE-473B-9FF3-F0ABDDDA955D.png
Mycket trevliga. Det som har hindrat mig är mineralglaset. Klarar inte att få repor på glaset nämligen annars hade jag lätt klippt en. Kanonbra grejer, hade heritage auto tidigare som är saknad.
39mm är en fantastiskt bekväm storlek.

Tack!:pirate:
Ja, själva faden blir svinbra tror jag. Det som inte riktigt framgår är att index är applicerade uppepå två ringar som ligger på tavlan. Det blir ett jävulskt liv i denm:)
Jag fattar inte men sen är jag lite trög också. :p Får väl se när den dyker upp, kommer att bli så fett! Vad ska man ha för band och vad vad mäter boetten? :) Shark mesh hade nog blivit ascoolt!

Ok. Såhär ser spelreglerna ut.
Produkten är färdig. Jag är inte intresserad av vad som kunde gjorts annorlunda.
Jag kommer bli jätteledsen om någon säger något negativt, så jag önskar bara glada tillrop eller tystnad i det här specifika fallet. :oops:

Följande kommer alltså skickas som designmall till Enzo och kommer ligga till grund för min customtavla.
Lyckas inte få färgen att bli rätt när jag exporterar till jpeg, men ungefär såhär fast med en djupare
blå botten som fadear till grått mot kanten.
ENZO dial mockup2-2~2.png

Jag gillar mycket text och färg på tavlan.:)
Kommer även beställa en matchande röd sekundvisare när jag ändå är igång.

Förlagan är följande version, så färgen kommer i mångt och mycket matcha den och även index. Dock inga siffror på min.
Screenshot_20200710-224703__01.jpg

Så nu kan jag bocka av en punkt på projektlistan iallafall.:cool:
Ser för jävligt ut, orkar inte läsa allt :pirate:
Så sjukt ball...och det bästa: Ingen kommer ha en likadan :artist:

Produkten är färdig. Jag är inte intresserad av vad som kunde gjorts annorlunda.
Jag kommer bli jätteledsen om någon säger något negativt, så jag önskar bara glada tillrop eller tystnad i det här specifika fallet. :oops:

Följande kommer alltså skickas som designmall till Enzo och kommer ligga till grund för min customtavla.
Lyckas inte få färgen att bli rätt när jag exporterar till jpeg, men ungefär såhär fast med en djupare

Förlagan är följande version, så färgen kommer i mångt och mycket matcha den och även index. Dock inga siffror på min.

Looking good!

Jag fattar inte men sen är jag lite trög också. :p Får väl se när den dyker upp, kommer att bli så fett! Vad ska man ha för band och vad vad mäter boetten? :) Shark mesh hade nog blivit ascoolt!
Zommat lite för att visa bättre. Två ståltrådsringar som index ligger uppepå.
Screenshot_20200712-163037__01.jpg

Det ska nog vara ett @SpaceAce -band eller ett mesh.:)

Den är en smula över 50 L2L. Lite oklart hur stor smulan är.
Sitter såhär på någon annans arm.
images-9.jpeg

Den blir skit bra Bobo! Riktigt bra färgval med :) Kul att få följa med på resan :happyhappy:
Jag har nu gått in i fasen hitta en rolig klocka i 38-40mm spektrat. Kollat lite på Yema, då quartzversionen. Någon som har här eller haft?

Tycker de är stiliga som få! Tyvärr livrädd för storleken :p

Mycket trevliga. Det som har hindrat mig är mineralglaset. Klarar inte att få repor på glaset nämligen annars hade jag lätt klippt en. Kanonbra grejer, hade heritage auto tidigare som är saknad.
39mm är en fantastiskt bekväm storlek.
Hade önskat safir men haft mineral som hållit många år innan. Står dock som restnoterad tyvärr med denna info på Zachrissons sida. Mars går ju inte vänta till :rolleyes:
”FÖRHANDSBOKA ditt exemplar, leverans sker i slutet av mars. Faktura kommer skickas ut ihop med klockan så ingen betalning innan behövs”

Zommat lite för att visa bättre. Två ståltrådsringar som index ligger uppepå.
Screenshot_20200712-163037__01.jpg

Det ska nog vara ett @SpaceAce -band eller ett mesh.:)

Den är en smula över 50 L2L. Lite oklart hur stor smulan är.
Sitter såhär på någon annans arm.
images-9.jpeg
Det var ju udda och riktigt häftigt. Tror aldrig att jag har sett den varianten på en tavla tidigare. :) Kommer nog att bli stenhård på ett härligt slitet band från @SpaceAce, de passar alla klockor med attityd. :pirate: Inte så farligt ändå, trodde att den var större än så L2L. Kaxig stålbit är det i alla fall. :D

denna har jag, M

Denna har jag, Mysterius Blue heter tavlan. Är automatisk (fanns som quartz också), bilder från 2019. Används inte så mycket men förstår inte varför när den kommer på handleden....

Gillade aldrig länken, bytte till gummi dag ett och länken är fortfarande inplastad..
1E0643F2-C61E-4F2C-B9FE-DEE1E4BED71F.jpeg

F0C7A98D-4BF1-444F-9316-4B506DE23D9B.jpeg

För egen del så kör jag inte bund över huvud taget. Varmt och klumpigt. Efter vad man ser i tråden så kan det inte vara superpopulärt precis. Syns någon enstaka gång när någon testar ett sen är det poff borta igen. Har dock oftast fel men i detta fallet kanske inte :D

Vi har en kille på jobbet som kör med det jämt.
Nickelallergi. Sagt att det är ju bättre köpa ngt med titanlänk istället... men icke.

Hade inte du två? Fan jag blev sugen på att skaffa en igen helt plötsligt :D
Jo, råkade buda hem en till från Ebay för att den var billig. Min enda tanke var att jag kunde göda forumet lite, kan aldrig bli för många Squale här! :cool: Sålde den till @SpaceAce sen för samma pris som jag köpte den för. :D

Ja... Och den va ju så billig! Knappt 2,4 tkr med rabatt
Bra pris tycker jag! Det är ju en väldigt kul historia också och inte bara en schysst klocka. Du får dock förvänta dig att den är som den typen av klockor var på 80-talet, smått rasslig. Jag tycker att det är kul också att om man ska ha exakt samma klocka men med Tag Heuer på tavlan så får man pynta 4-5x pengarna... :confused:

Tillbaka
Topp