• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Middag intagen avplastad och kortad länk
även den obligatoriska lumekollen.
Hon bara sneglar hemma bakom sin bok :)
Den sitter bekvämt och nä känns inte alls liten men kan va pga jag har ett gäng klockor runt 40mm nuförtiden och inte 43-45 som förr.
FFA86022-3DD8-4C93-ADBE-5D71EFF186B7.jpeg
3EFD9106-930F-4258-BAE1-AD60FF08E7D2.jpeg
652305EC-FBE3-483E-B15A-9D06819BC067.jpeg
F0A25D61-3590-4E57-A82B-D5EB7B3408A5.jpeg
E3DF3128-EE58-427F-AFDF-E0E34D93EA48.jpeg
STORT grattis! Grymt bra klocka! :)
Min Horizon hälsar!
772D5AC2-3A08-44C8-8803-AAB5AD0018A2.jpeg

Jo, råkade buda hem en till från Ebay för att den var billig. Min enda tanke var att jag kunde göda forumet lite, kan aldrig bli för många Squale här! :cool: Sålde den till @SpaceAce sen för samma pris som jag köpte den för. :D

Bra pris tycker jag! Det är ju en väldigt kul historia också och inte bara en schysst klocka. Du får dock förvänta dig att den är som den typen av klockor var på 80-talet, smått rasslig. Jag tycker att det är kul också att om man ska ha exakt samma klocka men med Tag Heuer på tavlan så får man pynta 4-5x pengarna... :confused:
Du måste bara lägga upp en av de läckraste bilderna jag sett på stekarn, du vet vilken jag menar :snaphappy:

Det var ju udda och riktigt häftigt. Tror aldrig att jag har sett den varianten på en tavla tidigare. :) Kommer nog att bli stenhård på ett härligt slitet band från @SpaceAce, de passar alla klockor med attityd. :pirate: Inte så farligt ändå, trodde att den var större än så L2L. Kaxig stålbit är det i alla fall. :D
Tack mannen! :) "Dress-band" får andra göra. :cigar: ;)
Jo, råkade buda hem en till från Ebay för att den var billig. Min enda tanke var att jag kunde göda forumet lite, kan aldrig bli för många Squale här! :cool: Sålde den till @SpaceAce sen för samma pris som jag köpte den för.
Den fick tyvärr vandra vidare... :sorry: men den finns kvar på formet så den är fortfarande med i räkningen. :D

Jo, råkade buda hem en till från Ebay för att den var billig. Min enda tanke var att jag kunde göda forumet lite, kan aldrig bli för många Squale här! :cool: Sålde den till @SpaceAce sen för samma pris som jag köpte den för. :D

Bra pris tycker jag! Det är ju en väldigt kul historia också och inte bara en schysst klocka. Du får dock förvänta dig att den är som den typen av klockor var på 80-talet, smått rasslig. Jag tycker att det är kul också att om man ska ha exakt samma klocka men med Tag Heuer på tavlan så får man pynta 4-5x pengarna... :confused:

Mm, sant. Jag har samlat Heuer tidigare och haft 40-50 st med den här boetten (hade 5 st Wolf of Wall Street) men plötsligt tröttnade jag och släppte alltihop och har aldrig tagit i modellen sedan dess. Tror jag blev lite nostalgisk ikväll och skyller mitt köpglada köp nu-finger på det!

Screenshot_20200720_235119.jpg
Screenshot_20200720_235106.jpg

Screenshot_20200720_235706.jpg
Screenshot_20200720_235716.jpg

Balticen är grym men alltid kul att testa nytt. ;) Squale 1521 är en ikonisk modell och antingen älskar du skiten ur den och behåller livet ut eller så kan du flippa den och bocka av på att-testa-listan. Bra pris hos Zackrissons med 25% rabattkod (all25).

Om du trivs och är nöjd med baltic hade jag inte bytt, tycker den är fin och känns lite mer udda :)

Baltic är fin men squale tycker jag är ett coolare märke!

Behåll och testa fler aquascaphes, var inte rädd för flera varianter av samma sak, brons eller stålbezel.
Yemas Superman är likvärdig, ev något "namnkunnigare" verk om du köper med Sellita. Yema håller på att PRa skiten ur USA och Asien så nu är nog en bra tid att köpa beg. Bedömer att Superman heritage (vissa modeller) kommer bli poppis och stiga. Redan nu säljs 39 mm svart heritage slut då och då. Det är nytt. jag får sälj-frågor från utland på min bronsare så suget stiger.
Squale 1521 nja, inte så kul.

Baltic är väldigt snygg. Kan inte svara för Yema men Squale 1521 är en fantastisk klocka. En av världens bästa boetter enligt mig.

Super tack för all bra input! :)
Har lite att fundera över, men tror faktiskt den får stanna en stund till- Baltic är toppen fin och schyst kvalitet. Men som alla vet, det kan ändras fort! Hur som helst, grymt med så många tankar och argument :)

Mm, sant. Jag har samlat Heuer tidigare och haft 40-50 st med den här boetten (hade 5 st Wolf of Wall Street) men plötsligt tröttnade jag och släppte alltihop och har aldrig tagit i modellen sedan dess. Tror jag blev lite nostalgisk ikväll och skyller mitt köpglada köp nu-finger på det!

Screenshot_20200720_235119.jpg
Screenshot_20200720_235106.jpg

Screenshot_20200720_235706.jpg
Screenshot_20200720_235716.jpg
Ja jäklar, då vet du ju vad det handlar om! :D TT är sjukt kaxig men helguld är ju en helt annan nivå. :cool:

Nej, det visste jag (eller gissade jag med tanke på priset på modellen) men coolt ändå ju. Ser löjligt kaxigt ut. :D
Ja, precis. Haha, jag visste att DU visste det, jag tror jag skrev det i ren besvikelse till mig själv bara... Blev rätt trött på Heuers plätering efter ett tag, då den tenderade att släppa vid minsta slitage. Kan tänka mig att de körde 10 microns överdrag på stålet, inte mer!

Haha, vet FruBr om att hon benämns som just FruBr på ett klockforum? :D
Japp, det vet hon och jag lever än, haha. :D Kallade henne för fru MaBr innan men då var det någon här som tyckte att FruBr var bättre. :p

På tal om familjen så kom dottern och ville att jag skulle ta en bild på hennes klocka (hon är tre och har en Pokémon-G-shock, kungligt) vilket jag försökte göra...
PSX_20200721_001108.jpg

...men "neeej, inte en sån. Vi ska ta en sån här!" Oh my, proud daddy moment! :smug:
PSX_20200721_001031.jpg

För övrigt så är hon bättre på att posera för klockbilder och pocket shots än mig. :cool:
PSX_20200721_001140.jpg

PSX_20200721_001220.jpg

Ja, precis. Haha, jag visste att DU visste det, jag tror jag skrev det i ren besvikelse till mig själv bara... Blev rätt trött på Heuers plätering efter ett tag, då den tenderade att släppa vid minsta slitage. Kan tänka mig att de körde 10 microns överdrag på stålet, inte mer!
Tråkigt att de var så dåliga. :bored: Var det Heuer själv som gjorde pläteringen eller var det också MRP SA?

Tillbaka
Topp