• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Japp, det vet hon och jag lever än, haha. :D Kallade henne för fru MaBr innan men då var det någon här som tyckte att FruBr var bättre. :p

På tal om familjen så kom dottern och ville att jag skulle ta en bild på hennes klocka (hon är tre och har en Pokémon-G-shock, kungligt) vilket jag försökte göra...
PSX_20200721_001108.jpg

...men "neeej, inte en sån. Vi ska ta en sån här!" Oh my, proud daddy moment! :smug:
PSX_20200721_001031.jpg

För övrigt så är hon bättre på att posera för klockbilder och pocket shots än mig. :cool:
PSX_20200721_001140.jpg

PSX_20200721_001220.jpg
De är för goa ibland ungarna! Bra klocka med, borde ju tåla det mesta de kan hitta på!

Ok. Såhär ser spelreglerna ut.
Produkten är färdig. Jag är inte intresserad av vad som kunde gjorts annorlunda.
Jag kommer bli jätteledsen om någon säger något negativt, så jag önskar bara glada tillrop eller tystnad i det här specifika fallet. :oops:

Följande kommer alltså skickas som designmall till Enzo och kommer ligga till grund för min customtavla.
Lyckas inte få färgen att bli rätt när jag exporterar till jpeg, men ungefär såhär fast med en djupare
blå botten som fadear till grått mot kanten.
ENZO dial mockup2-2~2.png

Jag gillar mycket text och färg på tavlan.:)
Kommer även beställa en matchande röd sekundvisare när jag ändå är igång.

Förlagan är följande version, så färgen kommer i mångt och mycket matcha den och även index. Dock inga siffror på min.
Screenshot_20200710-224703__01.jpg

Så nu kan jag bocka av en punkt på projektlistan iallafall.:cool:
Har bara bra saker och hejarop att säga ändå! Riktigt snyggt. Och vilket roligt projekt! :)

Ska bli spännande att se hur den blir, speciellt de där indexringarna med railroad track och index ovanpå. Keep us in the loop. :)

Produkten är färdig. Jag är inte intresserad av vad som kunde gjorts annorlunda.
Jag kommer bli jätteledsen om någon säger något negativt, så jag önskar bara glada tillrop eller tystnad i det här specifika fallet. :oops:

Följande kommer alltså skickas som designmall till Enzo och kommer ligga till grund för min customtavla.
Lyckas inte få färgen att bli rätt när jag exporterar till jpeg, men ungefär såhär fast med en djupare

Förlagan är följande version, så färgen kommer i mångt och mycket matcha den och även index. Dock inga siffror på min.

Kommer bli kanooon! Gillar röda sekundvisare oxå. :hungry:

Japp, det vet hon och jag lever än, haha. :D Kallade henne för fru MaBr innan men då var det någon här som tyckte att FruBr var bättre. :p

På tal om familjen så kom dottern och ville att jag skulle ta en bild på hennes klocka (hon är tre och har en Pokémon-G-shock, kungligt) vilket jag försökte göra...
PSX_20200721_001108.jpg

...men "neeej, inte en sån. Vi ska ta en sån här!" Oh my, proud daddy moment! :smug:
PSX_20200721_001031.jpg

För övrigt så är hon bättre på att posera för klockbilder och pocket shots än mig. :cool:
PSX_20200721_001140.jpg

PSX_20200721_001220.jpg
Just ja, du var en av dem som köpte Pókemon Casion hos Klockia i våras va ??

Tråkigt att de var så dåliga. :bored: Var det Heuer själv som gjorde pläteringen eller var det också MRP SA?
Minns faktiskt inte. Men Tag Heuer/Heuer använde vanliga omärkta länkar, en billig variant, och satte dit sina egna lås. Fördelen var väl att när länken var slut, kunde man man köpa en ny aftermarket-länk och sätta dit TH-låset och fortfarande ha en "originalklocka". Chronosport t.ex. som hade samma case (även urverk och länk) valde att märka sina ändlänkar som dyrare märken gör, och fick t o m boetten godkänd för 300 m istället för Tag Heuers 200 m (nu pratar jag alltså om stora boetten på 42 mm).

IMG_20200721_003756.jpg

Efter att ha spenderat kvällen med att fortsatt leta efter en bronklocka med mattgrön urtavla och GMT-komplikation och dessvärre inte lyckats hitta något som är just det jag är ute efter så har jag dragit den rationella slutsatsen att jag helt enkelt blir så illa tvungen att skaffa mig två nya klockor i närtid istället för bara en, en bronsare och en med GMT. :cigar:

Snubblade över Geckota G-02 GMT för en stund sedan och blev direkt lite småkär. Tänkte höra om någon här har/har haft en och kan ge lite personliga inputs (även inputs om Geckota överlag uppskattas) ? :)

ev6MrKEAoQM5tVUc6

Senast ändrad:

See riktigt fräckt ut! Hoppas du har den i handen så snart som möjligt så vi får se resultatet!

Tillbaka
Topp