• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Perlon ger mig att tänka på min farfar som nog är en möjlig smittkälla för min klockfeber. De där med lite grövre väv e ju schyssta. Ministryboetten är härlig också. :happyhappy:
Har en liknande relation till perlon som du :happyhappy: Retrokoolt kanske, vet inte riktigt men har fått för mig att det inte så populärt?
Aja, tyckte det passade fint till den boetten som annars är lite svår med band (tajt som fan mellan sprint/boett) :D

Korspostar denna från Onda Passaround-tråden.
wvLTZCq.jpg

Jag har alla färger på strumpor som @Von har målat vridringsinlägg till ryssarna med inser jag nu.:D
Och strumpsäcken är stor, så jag känner mig safe inför hans framtida projekt också.:p
Idag blev det dessutom samma färger som jag tänkt mig till Enzon.:D
Skulle haft ljusbruna shorts också.:banghead:

Dagens strumpval jada jada jada...
IMG_20200722_111351.jpg
IMG_20200722_111320.jpg
15954093295101194072416635342219.jpg

Jag trivs väldigt bra med CH6:an som ni kanske redan förstått.:happyhappy:
Den har tillochmed sagt åt mig att hålla käften några gånger, så den gör sitt jobb med bravur.
Försökte ha Orisen några timmar igår, men blev utskälld och sket i det.:sorry:

Funderade lite på att prova att sätta på det svarta bandet som följde med eller kanske t.o.m prova hur det känns på Kinacamotyget som sitter på Ploppen... Rädd att jag ska gilla det mer och helt plötsligt inte ha något på mesh längre, så jag skiter nog i det. Det man inte vet far man inte illa av och allt sånt...:rolleyes:

Det här med att bara köpa keepers är fantastiskt måste jag säga!
Och dyrt! Det är synd om människorna...

En flygare på g oxå! ;)
Det ska bli så jäkla kul att se slutresultatet. :woot:
Ägnat morgonen åt att försöka polera upp en gammal babusjka men det är nog bara mitt öga som ser skillnaden :bored:
Passade på att slänga på ett perlon också. Är perlon aningens underskattat kanske, vad säger expertpanelen?
u2xoYQU.jpg

B0NZSyQ.jpg

På tal om Pentagon som det snackades om så bara måste jag peta in Varan TV som till min förtjusning numera finns på SVTPlay, se och se om!
Helt OT men har en polare som är exakt som Den glada mannen från Kivik, på riktigt alltså...klämkäck men ond som få, "stick jag hatar dig" :hilarious:
Mycket bra! Perlon kan vara riktigt snyggt på rätt klocka. :cigar:
Metallica-tema! :cigar:
PulsarMetallica.jpg

Jag har alla färger på strumpor som @Von har målat vridringsinlägg till ryssarna med inser jag nu.:D
Och strumpsäcken är stor, så jag känner mig safe inför hans framtida projekt också.:p

IMG_20200722_111351.jpg
IMG_20200722_111320.jpg

Den har tillochmed sagt åt mig att hålla käften några gånger, så den gör sitt jobb med bravur.

Funderade lite på att prova att sätta på det svarta bandet som följde med eller kanske t.o.m prova hur det känns på Kinacamotyget som sitter på Ploppen... Rädd att jag ska gilla det mer och helt plötsligt inte ha något på mesh längre, så jag skiter nog i det. Det man inte vet far man inte illa av och allt sånt...:rolleyes:

Keepers är valsen :)

IMG_20200722_111351.jpg
IMG_20200722_111320.jpg

Den där Helberg ser helrätt ut!

Förstår inte varför men blir riktigt sugen på en likadan:angel:
Haha, ja den är jäkligt speciell i utseendet. :p En digitalare i en "riktig" boett. Väldigt tråkig på den medföljande länken men på Nato/Zulu blommar den upp.
Och det bästa av allt är att den var superbillig. :D
Kontrar med svartvit här också! :cigar:

IMG_20200722_114237.jpg
Magiskt! :snaphappy: Ska på Ozzy den 5/12 (om han står på benen tills dess :rolleyes:).

Äh! Och hur många GMT behöver man egentligen? :p Ja den var riktigt bra tycker jag :)
Och hur många klockor behöver man egentligen? Ingen logik i detta alls oavsett 2 tidszonsklocka eller vanlig. Dykarklocka för 500/1000 m?... För mej både mani/idioti och vettig(ast) komplikation. Behöver ju inte resa själv (globetrottervarianten, RLX, Airman purister m. fl.), kan hålla koll på en tid nån annanstans (kontorsråttevarianten, typ 2893 lösningar, kund, familjemedlem...). Jag tillhör nog det senare :)

Tillbaka
Topp