Med en Ginault på armen så kan du stå ganska stolt där tycker jagSneglar på klockor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med en Ginault på armen så kan du stå ganska stolt där tycker jagSneglar på klockor...
Dina referenser är det Nobelpris-varning på. =)Vantablack varning
Har den satsen och kan intyga att den är ”mycket mejsel för pengen” @Von @BobosomintegåratttaggaJag köpte ett set med skaft, böjbar förlängare och massor av små bits på Biltema som har funkar bra till Omega, Miltat, Armida och andra länkar med skruvar, samt massa små LED-lampor och grejer. Kan ta en bild sen.
Edit: hittar den inte på hemsidan nu. Denna är närmast: https://www.biltema.se/verktyg/hand...slar/precisionsmejselsats-30-delar-2000041273
KÖÖÖÖP!
Funderar på om jag skall köpa en sådan här kostym
Dags för flipp?Lite kvällsbilder bara..
Ha-ha-ha.Har den satsen och kan intyga att den är ”mycket mejsel för pengen” @Von @Bobosomintegåratttagga
Håller med dig i stort men får ändå säga att den satsen med bits och mejsel funkar ypperligt att korta en länk med vilket jag inte gör allt för ofta. Inget märkbart slitage på mina bits och förväntar mig att den håller till resterande av mina länkar som ska kortas framöver. Grannen har byggt halva sitt hus med en kap/gersåg från Jula. Inget jag själv skulle göra då jag är van vid Festools sortiment men kittlas ändå av tanken att man kan komma så långt och skapa så vackert med ”kina-skit-piss-feltema-maskiner”. =)Ha-ha-ha.
Biltemas jävla mög hamnar i kategorin dåligt, ej prisvärt och lite verktyg för pengarna.
Om man inte köper 10-årsgarantigrejerna, vill säga.
Det otäcka är att exakt samma mög saluförs av Jula och tillochmed Verktygsboden säljer samma skit. Andra namn och högre pris, men samma dynga från samma fabriker.
När det gäller verktyg gäller principen "buy once, cry once" om man ska få något vettigt. Allt annat är självbedrägeri och leder till merkostnader i längden. Köp vettiga grejer direkt och gå vidare i livet.
Jag har ett garage fyllt av dubbla uppsättningar. Dom billiga varianterna som jag köpte först och dom dyrare som jag till slut fick skaffa för att kunna utföra jobben jag åtagit mig att göra utan att bryta sönder dåliga verktyg.
Rant över. Lediga.
Ja men glöm då för guds skull inte att fullända klädkoden med nedan mästerverk
Ja men glöm då för guds skull inte att fullända klädkoden med nedan mästerverk
Jag skojade bara då jag ändå tycker att Oppo Suits och Timexen är retro coola medan Invictan är en styggelse
Alternativt denna
Fast Svampbob är fränare förstås...
Det finns undantag, det ska jag ärligt erkänna.Håller med dig i stort men får ändå säga att den satsen med bits och mejsel funkar ypperligt att korta en länk med vilket man inte gör allt för ofta. Inget märkbart slitage på mina bits och förväntar mig att den håller till resterande av mina länkar som ska kortas framöver. Grannen har byggt halva sitt hus med en kap/gersåg från Jula. Inget jag själv skulle göra då jag är van vid Festools sortiment men kittlas ändå av tanken att man kan komma så långt och skapa så vackert med ”kina-skit-piss-feltema-maskiner”. =)
Ja Pentagon var fantastiskt! Letade lite efter det på nätet för några år sen men hittade bara några av de tråkigaste korta klippen.Pentagon var så förbannat roligt. Många som inte fattade då och nu skulle det vara omöjligt att sända...
Köööp!!
Tuff fråga! På pappret så är Damasko DS30 en bättre klocka med sina många patenterade innovationer och ubåtsstål.Och i jämförelse med Damasko?
Nu blir jag sugen på en tredje 556 I. Det är en fantastisk klocka!Tuff fråga! På pappret så är Damasko DS30 en bättre klocka med sina många patenterade innovationer och ubåtsstål.
Men jag tycker 556i är en snyggare, och framförallt roligare, klocka! Trivs bättre med denna än DS30’n. Länken är följsam och sitter bekvämt, rätt bra lume, fantastiskt djup i urtavlan. Damaskon känns lite mindre ’levande’, den levererar mest en tool watch och så var det bra med det. Ungefär så.
Annars ser dom ju i stort sett likadana ut och bjuder på nästintill samma mått samt design, men estetiskt så vinner 556i med de små skillnaderna i detaljerna som tilltalar mig mer
Nope..Dags för flipp?
Tack, det ska jag göra om så sker!Mumma. Snyggt fångat! Hojta om du tröttnar! Var ju inte helt lätt att hitta. =)
Har inte alla en sådan redan?
Ordning och reda. Bra jobbat!Godmorgon!
Alltid något som behöver justeras efter första dagens provkörning... Upptäckte att vridringen hade ett skumt glapp i höjdled vilket ordnade till sig med en annan klickring. Så nu är gröningen mer än "very good enough".
Islandern som ju gått runt en del på forumet hade som redan framgick i första annonsen en mindre QC issue i form av ett störande dammkorn på tavlan strax innanför index kl. 2.
Någonstans på vägen hade även de feta bandstiften ersatts med standardstorlek så ändlänkarna glappade en smula samt vid någon längdjustering hade en del stift hamnat åt fel håll vilket gjorde ett par lite krångliga att få ut.
Länken var ju relativt snabbt fixat och igårkväll öppnade jag upp den och blåste ur dammet. Upptäckte till min förvåning att glaset satt itryckt en smula snett vilket gjorde att jag även tryckte ur det och återmonterade med ny packning. Sedan passade jag på att fetta in övriga packningar och byta till en coin edge ring för lite slankare profil. Så nu är jag nöjd med den oxå. Därmed ska frugan få den då hon uttryckt gillande.
Piff & Puff:
Godnatt/Godmorgon/over and out!
Grävde fram en medborgare ur gömmorna med...
Affordable tjurskalle....
Edit: skäms för dålig skärpa....
Dubbel plagiattisdag!
Fick hem en Pagani till frun idag efter 1 månads väntande.
Tyvärr var det ingen vidare linjering på det fasta insertet...
Hur svårt kan det va?
Startade en dispute med AliExpress.Ajdå tråkigt,Pagani är sega att ha och göra med.
Alla Pugatjova ?Har inte alla en sådan redan?
Så va det för mig med,men dom skickar en ny först när dom fått tillbaka den gamla.Startade en dispute med AliExpress.
Snabbt svar att de ger mig 20% tillbaka om jag behåller, eller 100% om jag skickar tillbaka klockan på min bekostnad.
Det orkar jag dock ej göra, utan skrev direkt till Pagani med en fråga om de inte kan skicka en ny klocka.
Inget svar på det än...
Gissade det jag också, men hade hoppats att de skulle skicka en ny klocka istället för att betala tillbaka 20%Så va det för mig med,men dom skickar en ny först när dom fått tillbaka den gamla.
Ja det hade vart bättre.Gissade det jag också, men hade hoppats att de skulle skicka en ny klocka istället för att betala tillbaka 20%