Nån som har klämt på en Gekota-klocka btw?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En kompis till mig har förälskat sig i Ventus Mori Brass Diver. Håller med honom att den är riktigt snygg. (Lånad bild)
Tjusig! Inte ännu en sub i mängden och gillar att den är relativt stilren. Påminner lite om LLD.
Menar du Polaris?
Menar du Polaris?
Ja, den där är festlig! Knep du den på K&S?Blev en klocka från micromärke igen. Bernhardt Globemaster II. Jäkligt stabil pjäs med modifieradt ETA, men jump hour. Gillar att den i sin utformning inte härmar någon speciell, utan snarare flera olika modeller. Egen design alltså. Bäst, vridringsklicken, sämst, lumen.
Jepp, som delbyte mot min Grand Cocktail.Ja, den där är festlig! Knep du den på K&S?
Äsch, lume är överskattat. Grattis!Blev en klocka från micromärke igen. Bernhardt Globemaster II. Jäkligt stabil pjäs med modifieradt ETA, men jump hour. Gillar att den i sin utformning inte härmar någon speciell, utan snarare flera olika modeller. Egen design alltså. Bäst, vridringsklicken, sämst, lumen.
Håller med. Man ska hålla sig inne när det är mörkt och där har man väl lyseÄsch, lume är överskattat. Grattis!
Äsch, lume är överskattat. Grattis!
Håller med. Man ska hålla sig inne när det är mörkt och där har man väl lyse
Mercer Brigadier är grym!Någon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillasTexten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof
Ska nog iaf bli ett mikroköp snart att ackompanjera min CW trident med. Ovan, Mercer Brigadier, Maranez layan är några alternativ. Försöka äga något som inte ägts förut...
Jag gillar verkligen Mercer. Tyvärr skeppar dom ju bara från USA. Maranez är jag oxå sugen på att testa, eller varför inte en Dan HenryNågon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillasTexten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof
Ska nog iaf bli ett mikroköp snart att ackompanjera min CW trident med. Ovan, Mercer Brigadier, Maranez layan är några alternativ. Försöka äga något som inte ägts förut...
Jag gillar verkligen Mercer. Tyvärr skeppar dom ju bara från USA. Maranez är jag oxå sugen på att testa, eller varför inte en Dan Henry
Vet inte vad 617 sq har med klockan att göra men det är ju dom legendariska "Dambusters" som bl.a. leddes av den lika legendariska Guy Gibson. Finns det någon rimlig koppling är jag banne mig sugen på att slå till.Någon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillasTexten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof
Vet inte vad 617 sq har med klockan att göra men det är ju dom legendariska "Dambusters" som bl.a. leddes av den lika legendariska Guy Gibson. Finns det någon rimlig koppling är jag banne mig sugen på att slå till.
Ge DH en chans , mycket klocka får man.Svårt för dan Henry. Vet inte varför dessvärre kanske namnet..
Nya Helson modeller (För mig iaf)
https://helsonwatches.com/shop.php#!/Helson-Squadron/c/26249588/offset=0&sort=normal
Bernhardt?Mig med, men nja de var ingen höjdare. Tycker en del siffror, streck är för tunna. Iof kanske mer jag förknippar Helson med dykare
Har förövrigt en ny mikrodykare på g efter helgen. Blev dock ingen av de ovan utan från K&S men något som inte testats innan iaf
Bernhardt?
Bra grejer!Nepp! Aegis
Bra grejer!