Yes, körde min på läder oxå ibland. Fantastisk comboJag vill se en i mässing/brons, med lite fetare index och utan datum. Tror denna boett skulle lira bra i det materialet
Testade min på läder idag, upplevs än mindre då och passar bra på band!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, körde min på läder oxå ibland. Fantastisk comboJag vill se en i mässing/brons, med lite fetare index och utan datum. Tror denna boett skulle lira bra i det materialet
Testade min på läder idag, upplevs än mindre då och passar bra på band!
Jag kör mina på Maratacs silikon band. Otroligt bekväma.Yes, körde min på läder oxå ibland. Fantastisk combo
Det är någon ny preorder på nya liknande modeller nu, det har du sett va?Lite snodda bilder på en klocka jag velat ha länge men varit slut..
Har ej sett! Är det något blått då?Det är någon ny preorder på nya liknande modeller nu, det har du sett va?
Yup. http://www.watchgauge.com/nth-exclusives-pre-order/Har ej sett! Är det något blått då?
Sådär! Preorder done!
Ser inte helt fel ut.Vad tror ni om armidas variant av seiko sla017? Skulle släppas senare idag i en 38mm version enligt armida själva.
Å där var den slut i lager! (nh35 versionen) Varför ska man va så velig jämt ?
vad är det för klocka längst till höger på den sista bilden?Alltså, det där med att få bra ljus när man försöker fotografera ... nåväl ... här är mina (och fruns) Christopher Wards, en av dem kom i lådan från igår
Och här är resten av våra mikromärken.
I övrigt har vi en bunt quartzare (inkl. en som är min) samt en extremt moddad Seiko SKX007 och en Panerai-homage. Men de räknas inte riktigt som mikromärken.
vad är det för klocka längst till höger på den sista bilden?
En Straton Curve! Har en sådan på ingång själv.
Den var grym!Riktigt nöjd med Nezumin faktiskt! Kul
Certina DS1: https://www.klockia.se/certina-ds-1-gent-powermatic-c029.407.11.031.00Eftersom ni som läser denna tråden har samma smak och tycke (nåväl) som jag, tänker jag fråga här.
Jag är på jakt efter en klocka som kan bli min "dressare" tänk Aqua Terra eller Explorer typ. Då min samling idag i stort sätt består av dykare eller Pilotklockor så letar jag efter något mer diskret.
Mina kriterier är:
40-41mm
Vit eller silver, kanske champagne.
Applicerade index.
På länk (men som passar utmärkt att klä upp eller ner)
Max 10k
Tänkbara kandidater:
Longines Conquest GMT
Roamer Searock
Men vill ha mer att välja och ha tvångstankar om.
Hjälp mig
Hej.Eftersom ni som läser denna tråden har samma smak och tycke (nåväl) som jag, tänker jag fråga här.
Jag är på jakt efter en klocka som kan bli min "dressare" tänk Aqua Terra eller Explorer typ. Då min samling idag i stort sätt består av dykare eller Pilotklockor så letar jag efter något mer diskret.
Mina kriterier är:
40-41mm
Applicerade index.
Max 10k
Tänkbara kandidater:
Longines Conquest GMT
Roamer Searock
Hjälp mig
Ohh, Certinan hade jag missat. Bra förslag!Hej.
Om det inte nödvändigtvis måste vara ett micromärke, så slår jag ett slag för Seiko Cocktail Time SARB065 med vit sunbursttavla. Helt oslagbar under 10K.
Edit. Denna kan vara ett alternativ oxå:
https://www.regawatches.com/klockor...tant/frederique-constant-slimline-fc-200s5s36 (någon mm mindre dock)
Eftersom ni som läser denna tråden har samma smak och tycke (nåväl) som jag, tänker jag fråga här.
Mina kriterier är:
40-41mm
Appicerade index.
Max 10k
Tänkbara kandidater:
Longines Conquest GMT
Roamer Searock
Hjälp mig
Ja jävlar! Där har vi ett bra alternativ!Långt ifrån mikromärke men SARX055 är ju riktigt läcker och bör fylla dina kriterier.
https://klocksnack.se/threads/seiko-presage-sarx055.83531/