• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nej, jag får PM ibland med förfrågningar om att köpa någon av mina klockor. Alltid nya medlemmar med knappt några postade inlägg.
Hänt några gånger, även sålt en klocka den vägen en gång faktiskt. Men jag fick betalt och köparen var bara sjukt osäker på hur man gjorde här på forumet. Men oftast är det nog dessvärre försök till blåsningar

2 klockor, samma syfte. Lättburna vardagsklockor som får hänga med på jobbet och på barnvangsrullningen med grabben. Vad säger ni?:
C65-38A3H2-S00K0-B0_Picture_1.jpg

ARCHIMEDE_OUTDOOR_PROTECT_FACE1.jpg

url

url
Kan bara gratulera, framförallt till Archimede som är en av få med definitionen ’tålig beater’!

Vad är det för ålder på alla här? Verkar va mycket 80talister? Själv har jag upplevt 25 jordsnurr
Detta snurrade runt för nåt år sen eller så i tråden, har en lista över de som var med då nånstans. Tyvärr fick jag åldersmannatrofén med mina då 61, nu 62 :(. Nån som är sugen på att ta över så går det bra för min del :nailbiting: bara säg till. Och alla fyra våra barn är äldre än du, så tat lungt, du har mycket kvar. :)

Ser ju trevlig ut. Lite för stor bara.

Nu tittade jag utan ljud för att jag nattar lillan. Fick ha automatgenererad textning på, så jag kan ha missat något, men om den enda visaren är minuter, varför finns det stora indexsiffror 1-12 innanför den lilla yttre ringen med minuter? Där 12 saknas och 6 är kapad (usch för det ofoget!).

Och en fundering: varför är löpande sekunder representerad av små flygplan där man dels inte kan hacka, dels inte ens kan läsa av vilken sekund det är ändå? Är det bara för att veta att klockan tickar?

Ser ju trevlig ut. Lite för stor bara.

Nu tittade jag utan ljud för att jag nattar lillan. Fick ha automatgenererad textning på, så jag kan ha missat något, men om den enda visaren är minuter, varför finns det stora indexsiffror 1-12 innanför den lilla yttre ringen med minuter? Där 12 saknas och 6 är kapad (usch för det ofoget!).

Och en fundering: varför är löpande sekunder representerad av små flygplan där man dels inte kan hacka, dels inte ens kan läsa av vilken sekund det är ändå? Är det bara för att veta att klockan tickar?
Ingen aning på någon av dina frågor tyvärr.

Betyder det att jag är gen V (som ju kommer före X) eller går det åt andra hållet (Y)? V passar bra tycker jag (Victory, filmen...) :)
Man säger ibland Y om efterkommande, typ 1981-1995. Kallas även för The MTV Generation eftersom MTV lanserades 1 augusti 1981. Efter 1995 kallas det för Generation Z, eller Millennials.

Kuriosa: De som är födda efter år 2000 kallas också för Digital Natives eftersom de är infödda i den digitala tidsåldern, dvs att bredband och internet var självklarhet redan från födseln.

Förresten var det en Peter K som skrev att han var 62, så chansen finns att du inte är äldst. ;)

Tillbaka
Topp