• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag har precis pratat med en av killarna bakom Nodus Watches, mycket trevlig herre. Det hela slutade med att jag har en Nodus beställd. Men eftersom jag hade problem att välja så lät jag dom bestämma åt mig, mitt enda krav var SS bezel. Så nu börjar väntans tider :)
Anledningen till att det blev en beställning är för jag tyckte det var ett gyllene läge att fira. Vi sitter på BB och väntar på att få åka hem med två små välmående tvillingar :)
(borde jag köpt två klockor då?)
Wow, stort! Jättegrattis till vår mikroguru!!!
 

zzaphod

Cartier
Idag damp det in en Fedexpåse med en st Steinhart Ocean 1 Pepsi i, var tyvärr en liten skada på ytterboxen men man kan inte få allt här i världen.
Verkar som en trevlig klocka i förhållande till prislappen sett med mina amatörögon iaf :)
Bilder från uppackningen nedan:
(Kan vara lite suddiga, jag har börjat med linser idag och gick då ifrån att vara ålderssynt till halvblind så fokusen kan nog vara därefter ;-) )

image10.jpeg
image9.jpeg
image8.jpeg
image7.jpeg
image6.jpeg
image5.jpeg
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
Har haft julbord med firman idag och där blir jag tilltalad av en glad kille som lätt överförfriskad erbjuder sig att byta bort sin Breitling Chronomat mot min Pepsi "Rolex"..
;-)
Kollade över Chronomaten och bedömde den som äkta men jag kunde inte riktigt med att byta med killen, hade ju varit en fantastisk deal men ett rent samvete är väl den bästa huvudkudden iaf?

Ha en fantastisk kväll på er alla!

Mvh, Peder
 
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag har precis pratat med en av killarna bakom Nodus Watches, mycket trevlig herre. Det hela slutade med att jag har en Nodus beställd. Men eftersom jag hade problem att välja så lät jag dom bestämma åt mig, mitt enda krav var SS bezel. Så nu börjar väntans tider :)
Anledningen till att det blev en beställning är för jag tyckte det var ett gyllene läge att fira. Vi sitter på BB och väntar på att få åka hem med två små välmående tvillingar :)
(borde jag köpt två klockor då?)
Häftigt, stort grattis till ungar och klocka också.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag har precis pratat med en av killarna bakom Nodus Watches, mycket trevlig herre. Det hela slutade med att jag har en Nodus beställd. Men eftersom jag hade problem att välja så lät jag dom bestämma åt mig, mitt enda krav var SS bezel. Så nu börjar väntans tider :)
Anledningen till att det blev en beställning är för jag tyckte det var ett gyllene läge att fira. Vi sitter på BB och väntar på att få åka hem med två små välmående tvillingar :)
(borde jag köpt två klockor då?)

Wow, grattis! :)
 

Writer136

Panerai
Dammade av min steinhart ocean one också och drog på ett svart nato.
Den är fan riktigt trevlig om man bortser det är en homage. Gillar det keramiska vridringsinlägget men det är svårt att få bra på foto.
Bra AR på den men svårt att få rent närmast runt bubblan om man inte är nogrann.
Den håller tiden helt okej med plus några sekunder per dygn om jag minns rätt.
DSC_9173.JPG
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Dammade av min steinhart ocean one också och drog på ett svart nato.
Den är fan riktigt trevlig om man bortser det är en homage. Gillar det keramiska vridringsinlägget men det är svårt att få bra på foto.
Bra AR på den men svårt att få rent närmast runt bubblan om man inte är nogrann.
Den håller tiden helt okej med plus några sekunder per dygn om jag minns rätt.
DSC_9173.JPG
Varför skulle man bortse från att det är en homage? :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft den på armen i ett par timmar ikväll bara, återkommer imorrn kväll med ett första riktigt utlåtande :)

Nu har jag haft den ett tag men jag fixar inte lädret, det är snyggt och relativt mjukt men inget för mig.
Beställt hem en länk redan som tur är, borde dyka upp i början på veckan.
Utöver det så gillar jag den skarpt.
Lumen är givetvis kass men då jämför jag ju med Seiko som vanligtvis sitter på armen...
Dock betydligt sämre lume än t.o.m. seiko AM delar.
 

Waldorf

Audemars
Det är ju lite tråkigt när det inte är en egen design. Känsligt för vissa. Men jag tycker man får mycket klocka för pengen ändå om man är ute efter den looken :)
Tycker man den är snygg så tycker man, gillar man den så gör man, oavsett hur designen kom dit. Och antagligen gillar man "originalet" också då, Det är väl bra. Och gillar man inte "homager" så lär man ju inte gilla den. Eller om den har ett urverk man inte gillar. Eller formen på boetten. Kanske inte gillar "originalet" heller. Eller om den är för stor eller för liten. Eller för dyr. Det är ok det också, då skall man väl inte ha nån. Så länge man accepterar att andra tycker annorlunda och inte klankar. Man kan uttrycka sin åsikt om att det är något man inte är så förtjust i så länge man inte försöker hävda vad som är rätt eller fel. Men då kan man ju också tiga still. Meningen är väl att man skall ha nöje av sina klockor och kunna dela det nöjet med andra om man vill. Inte att vi skall hacka på eller mästra varandra eller varandras åsikter. Nog tjötat om nåt som aldrig verkar ta slut. Dagens klocka går i överljudsfart, en sst 12, like it or not, I do.
IMG_20181202_115250_0.jpg
 
Senast ändrad:

umeåac

Cartier
2-Faktor
Sorry om jag postar i fel tråd, men jag tyckte det var lite fräckt och det borde väl räknas som ett mikro-märke.
everestadvert.jpg

Den här reklamen bör ju ha sålt ett par Smiths-klockor när det begav sig.
(Tillförlitliga men ännu obekräftade källor gör gällande att Tenzing bar en Scurfa :rolleyes:)
Ny-utgåvan ser ut såhär;
prs25s-2.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Sorry om jag postar i fel tråd, men jag tyckte det var lite fräckt och det borde väl räknas som ett mikro-märke.
everestadvert.jpg

Den här reklamen bör ju ha sålt ett par Smiths-klockor när det begav sig.
(Tillförlitliga men ännu obekräftade källor gör gällande att Tenzing bar en Scurfa :rolleyes:)
Ny-utgåvan ser ut såhär;
prs25s-2.jpg
Jovisst är det en microklocka, det är ju timefactors. Fyfan va snygg den är, googlade direkt för att beställa en tills jag såg hur stor den var :p Varför gjorde de en klocka som är 40mm i diameter och 14mm tjock? Hade ju varit helt fantastisk om den vore typ 36mm i diameter och 11mm tjock.
 

PNM

Panerai
Sorry om jag postar i fel tråd, men jag tyckte det var lite fräckt och det borde väl räknas som ett mikro-märke.
everestadvert.jpg

Den här reklamen bör ju ha sålt ett par Smiths-klockor när det begav sig.
(Tillförlitliga men ännu obekräftade källor gör gällande att Tenzing bar en Scurfa :rolleyes:)
Ny-utgåvan ser ut såhär;
prs25s-2.jpg

No bueno. Varken den Rolex eller den Smith om Hillary-Norgay besteg Everest med såg ut som en Explorer. Designen togs fram av Rolex efter expeditionen. Detta är en ren knock-off.
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
No bueno. Varken den Rolex eller den Smith om Hillary-Norgay besteg Everest med såg ut som en Explorer. Designen togs fram av Rolex efter expeditionen. Detta är en ren knock-off.
Ny-utgåva var fel ord. ’Smiths har nu en modell som heter Everest och ser ut såhär’, skulle det stått. Jag tycker den är jävligt snygg och vill man ha en Rolex Explorer look-a-like och inte har något emot att röra sig i eventuella moraliska gråzoner när det kommer till designskopiering kanske den kan vara ett alternativ? Jag tyckte ffa att reklamannonsen var frän.
 
Topp