• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sitter på tåget till Köpenhamn med snikklockan
20181203_153238.jpg
 
Slog till på en Magrette Moana Pacifc efter att ha funderat ett tag. Köpte den direkt från Magrette i Nya Zeeland. Det blev 42 mm varianten, 44 kändes lite väl stor. Blir spännande att se när den dyker upp hör hemma, den skall ju ut och åka en bit...
 
Jovisst är det en microklocka, det är ju timefactors. Fyfan va snygg den är, googlade direkt för att beställa en tills jag såg hur stor den var :p Varför gjorde de en klocka som är 40mm i diameter och 14mm tjock? Hade ju varit helt fantastisk om den vore typ 36mm i diameter och 11mm tjock.

Ny-utgåva var fel ord. ’Smiths har nu en modell som heter Everest och ser ut såhär’, skulle det stått. Jag tycker den är jävligt snygg och vill man ha en Rolex Explorer look-a-like och inte har något emot att röra sig i eventuella moraliska gråzoner när det kommer till designskopiering kanske den kan vara ett alternativ? Jag tyckte ffa att reklamannonsen var frän.

Så där har jag tänkt varje gång jag ser den... 36 mm och lite tunnare och jag hade köpt den för länge sen.

Den kommer i 36mm om några veckor. Den mindre modellen är också tunnare. En vit version följer i början av nästa år.

Det finns ju Zexen också om ni har missat den, är 36 mm med AS 5206. Mitt skjutmått säger att den är 14,3 mm tjock. Orkade inte fota min så tog en bild från nätet:

zeno-explorer-zex--466-p.jpg


Smiths 40 vs Zeno 36:
8059725747_619a058d88_c.jpg


Eventuellt till salu men har inte bestämt mig. Den och SARB033 fyller lite samma lucka så en får nog åka...
 
Senast ändrad:
Jaaaa, så bra på länk! Är väl det enda negativa jag kan komma på angående Seaforth. Avsaknaden av länk.
En av Halios tidigare modeller kom på länk och den var värdelös på så många vis, så jag förstår varför de inte kastar sig över tanken på att leverera länk till Seaforth.
 
En av Halios tidigare modeller kom på länk och den var värdelös på så många vis, så jag förstår varför de inte kastar sig över tanken på att leverera länk till Seaforth.
Yes, Tropik vill jag minnas fick mycket skit för länken.
Men det borde ju också innebära att man vill förbättra sig på den punkten.
 
Tillbaka
Topp