• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sorry om jag postar i fel tråd, men jag tyckte det var lite fräckt och det borde väl räknas som ett mikro-märke.
everestadvert.jpg

Den här reklamen bör ju ha sålt ett par Smiths-klockor när det begav sig.
(Tillförlitliga men ännu obekräftade källor gör gällande att Tenzing bar en Scurfa :rolleyes:)
Ny-utgåvan ser ut såhär;
prs25s-2.jpg
No bueno. Varken den Rolex eller den Smith om Hillary-Norgay besteg Everest med såg ut som en Explorer. Designen togs fram av Rolex efter expeditionen. Detta är en ren knock-off.
Ny-utgåva var fel ord. ’Smiths har nu en modell som heter Everest och ser ut såhär’, skulle det stått. Jag tycker den är jävligt snygg och vill man ha en Rolex Explorer look-a-like och inte har något emot att röra sig i eventuella moraliska gråzoner när det kommer till designskopiering kanske den kan vara ett alternativ? Jag tyckte ffa att reklamannonsen var frän.
Men det finns klockor i Smiths sortiment som är mer unika i designen.
FF0199C1-50B3-4580-9D62-608D91687E0A.jpeg
79179DF4-DEFA-44F8-AD6A-89462AF74B64.jpeg
 
Jovisst är det en microklocka, det är ju timefactors. Fyfan va snygg den är, googlade direkt för att beställa en tills jag såg hur stor den var :p Varför gjorde de en klocka som är 40mm i diameter och 14mm tjock? Hade ju varit helt fantastisk om den vore typ 36mm i diameter och 11mm tjock.

Så där har jag tänkt varje gång jag ser den... 36 mm och lite tunnare och jag hade köpt den för länge sen.
 
Jovisst är det en microklocka, det är ju timefactors. Fyfan va snygg den är, googlade direkt för att beställa en tills jag såg hur stor den var :p Varför gjorde de en klocka som är 40mm i diameter och 14mm tjock? Hade ju varit helt fantastisk om den vore typ 36mm i diameter och 11mm tjock.

Den kommer i 36mm om några veckor. Den mindre modellen är också tunnare. En vit version följer i början av nästa år.
 
7F656651-29AB-4D79-BE39-15D84AB895F5.jpeg

Till alla som undrar vad Helm håller på med nuförtiden... deras nya modell Komodo släpps i februari. I nyhetsbrevet skriver de att de jobbar med att få färdigt den tillhörande länken nu.
Med Khuraburi och Vanuatu i bagaget vet man att det är bra grejer.

Kommer slå till på en direkt!
 
Snubblade över denna dykare. Gillar skarpt även om jag har vissa förbehåll avseende boetten. Tyvärr verkar hemsidan nere...

AA406B60-7707-428F-9CAD-5D53E02013F1.jpeg
Tycker den var skitläcker! Kollade över lite på deras FB och bilder generellt och blev väldigt intresserad. Men som du skrev, hemsidan ligger tyvärr nere.... får hålla ögonen öppna
 
7F656651-29AB-4D79-BE39-15D84AB895F5.jpeg

Till alla som undrar vad Helm håller på med nuförtiden... deras nya modell Komodo släpps i februari. I nyhetsbrevet skriver de att de jobbar med att få färdigt den tillhörande länken nu.
Med Khuraburi och Vanuatu i bagaget vet man att det är bra grejer.

Kommer slå till på en direkt!
Den ser riktigt fet ut! Helm gör kvalitativa klockor och denna är garanterat inget undantag.
 
7F656651-29AB-4D79-BE39-15D84AB895F5.jpeg

Till alla som undrar vad Helm håller på med nuförtiden... deras nya modell Komodo släpps i februari. I nyhetsbrevet skriver de att de jobbar med att få färdigt den tillhörande länken nu.
Med Khuraburi och Vanuatu i bagaget vet man att det är bra grejer.

Kommer slå till på en direkt!
Oj oj! Hur djupt ner i Excelträsket kan jag dyka med den där rackaren? Känns som minst 500 rader?
 
7F656651-29AB-4D79-BE39-15D84AB895F5.jpeg

Till alla som undrar vad Helm håller på med nuförtiden... deras nya modell Komodo släpps i februari. I nyhetsbrevet skriver de att de jobbar med att få färdigt den tillhörande länken nu.
Med Khuraburi och Vanuatu i bagaget vet man att det är bra grejer.

Kommer slå till på en direkt!
Whoa !
Den där var brutal.
Ser ut att vara jäkligt bra pris också. :)
 
Registrerade mig på deras nyhetsbrev så man är med lite i matchen. :D
Försvinner klockorna snabbt när dom kommer ut på hemsidan?
Kan inte svara på det. Bägge klockor jag köpt innan har funnits tillgängliga på sidan under lång tid, men Helm har väl gjort sig ett namn mer och mer antar jag i och med att det visat sig vara ruggigt bra grejer. Men ska nog inte vara några problem att få tag på när de får upp dem antar jag
 
Det är det! Den skulle först hinna till jul, men enligt Eddie blir det troligen tidigast till nyår. Länken är 20mm om jag kommer rätt ihåg.
En sån ska jag ta mig tusan köpa, även om jag inte har råd! Kan bli riktigt bra! Men man får nog hålla sig framme för jag antar att de kommer ta slut fort.

Såg dessutom att det nu kommit en Smiths PRS-29 military 36mm med domed sapphire.. Otroligt fin den också!

Edit: PRS-29 Military hade även vanliga bandstift och borrade lughål! (Den tidigare "vanliga" 36mm hade väl fasta bandstift om jag inte minns fel.)
 
Senast ändrad:
Helson kör 15% julrabatt från och med idag så passa på att beställa! Jag har precis köpt en Shark Diver. :D
Helson gör snygga och tuffa klockor, tycker jag. Hoppas det blir en liten recension att se fram emot så småningom. Att beställa från land utanför EU, räknar man på 25 % moms och tullavgifter då?
 
Helson gör snygga och tuffa klockor, tycker jag. Hoppas det blir en liten recension att se fram emot så småningom. Att beställa från land utanför EU, räknar man på 25 % moms och tullavgifter då?
Jag har nog upplevt procentsatsen som lite lottobaserad. Har beställt flera saker till samma pris (och samma deklarerade värde såklart) men ändå fått olika kostnad. Exempelvis så beställde jag en klocka som visade sig ha ett fel så fick en ny likadan skickad, men fick inte betala samma avgift trots exakt samma fraktsätt och produkt. Men räkna med hanteringsavgift samt 25% moms så kan du inte bli besviken iaf :)
 
Tillbaka
Topp