• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hydra_Black_Orange.jpg

Alltså om de skippat ploprofgrejen så hade den ju varit fin nu ser den ut som bror ploprof fått inavelbarn med syster Seamaster :blackeye:

Jag kör nästan uteslutande dickies, carhartt och molecule när det gäller byxor...
Bortsett från shorts, där är det rothco som gäller.:)

Fanken, tillochmed jag har ju en hoodie från Carhartt.... köpt på The Jones Boys Western Wear & Saddlery in Ponoka, Alberta, Kanada. Kanada var jävligt kallt så här års förra året. Eller snarare kring 1:a juli menar jag. Det var bara 6 grader på läktaren vid rodeofinalen.

Haha, det vet du. Kanske blev lite väl mycket denna sommaren/våren bara :D

Tack själv! :)

Tack! Och jo då. Squale Onda, nån Marinemaster och en Rolex 16610 (ur en ren ekonomisk synpunkt) och säkert några fler jag glömt.
Nu tänker jag mig nog försöka lugna mig med affordables ett tag. Och sikta på en BB58 och en Sinn 556 IB :) (Det är ju jävligt skoj med dessa micros dock)

Nä, jag bad SM göra det åt mig. För en lite extra pengar :)

Vilken jävla grej det måste blivit för dig med tråden. Egen jargong och en massa sköna lirare som återkommer. För mig personligen har det drivit vidare intresset + att jag fått massor av roliga kontakter via PM osv. För att inte nämna den sköna givmilda attityden som råder här.

Särskilt värmande var när att @kjesul swishade cash för öl när @Lindellc tog examen. Extra coolt var det liksom att vi har fått med på Lindellc resa till examen och jobb. Finns mycket roligt som hänt här och detta var bara ett exempel.

Skål på er vänner! Vi har gemensamt klockor, men ni är så mycket mer än så!

Jag tycker ändå att de ska ha ett plus för att de har många kundtjänstmedarbetare. Även om man får plats 200 har det sällan tagit mer än 5-10 minuter att komma fram när jag har ringt.
Det här är ju intressant på riktigt, istället för att ställa sig frågan: Vilka anledningar finns det till att det varje morgon är ett väldigt stort antal kunder som vill komma i kontakt med oss? Det torde ju finnas en kausalitet mellan antalet som ringer in och problem med de tjänster företaget tillhandahåller? Jag är inte påläst i Posnords fall, och det må hända att de jobbar 24/7 med att förbättra sina system och tjänster, känns hur som helst som att skyffla in rörelseresultatet i en masugn att ha en kundtjänstavdelning som är lika stor som Islands befolkning. (Antagligen sliter de arslet av sig för att lösa dessa problem och då är det ju shame on me och snigel på ögat och allt det där...) :p

Haha, det vet du. Kanske blev lite väl mycket denna sommaren/våren bara :D

Tack själv! :)

Tack! Och jo då. Squale Onda, nån Marinemaster och en Rolex 16610 (ur en ren ekonomisk synpunkt) och säkert några fler jag glömt.
Nu tänker jag mig nog försöka lugna mig med affordables ett tag. Och sikta på en BB58 och en Sinn 556 IB :) (Det är ju jävligt skoj med dessa micros dock)

Nä, jag bad SM göra det åt mig. För en lite extra pengar :)
Grattis till guld och hustrun gläds mycket åt att du skildes från din Onda. :p Om det nu är till nån glädje för dej så har den inte vandrat längre än till grannstaden. Och du har, som lovat, första tjing om den någonsin blir till salu (verkar inte troligt :(). ;)

Det här är ju intressant på riktigt, istället för att ställa sig frågan: Vilka anledningar finns det till att det varje morgon är ett väldigt stort antal kunder som vill komma i kontakt med oss? Det torde ju finnas en kausalitet mellan antalet som ringer in och problem med de tjänster företaget tillhandahåller? Jag är inte påläst i Posnords fall, och det må hända att de jobbar 24/7 med att förbättra sina system och tjänster, känns hur som helst som att skyffla in rörelseresultatet i en masugn att ha en kundtjänstavdelning som är lika stor som Islands befolkning. (Antagligen sliter de arslet av sig för att lösa dessa problem och då är det ju shame on me och snigel på ögat och allt det där...) :p
Dels är de enormt stora med ca 100 miljoner försändelser bara under juni månad (jag antar att det gäller både brev, paket och pall men majoriteten lär antagligen vara paket) men sen tror jag även att många är enormt entitled (vet inte riktigt hur jag skulle beskriva det på svenska?) och förväntar sig att just deras paket ska levereras i expressfart med silkesvantar, gärna igår. Att det råder en global pandemi och att de trots detta hanterar 100 miljoner försändelser per månad verkar det liksom inte finnas någon förståelse för och mycket gnäll beror förmodligen också på saker utom deras påverkan (som att folk fullständigt översvämmar dem med billigt skit från Kina).

Jag har för övrigt säkert skickat och tagit emot uppåt tusen paket och har bara haft problem i ett endaste fall där paketet verkade försvunnet men som senare dök upp efter ett par veckor. Eller ja, det var ju lite strul med min senaste leverans också men jag tycker ändå att det är jäkligt bra och förstår inte all kritik mot Postnord. De gör säkert så gott de kan och det känns orimligt att just jag skulle vara något slags unikt undantag som det bara går bra för. Eftersom de är överlägset störst i Sverige så är det ju inte heller särskilt underligt att de också får ta emot överlägset flest frågor, synpunkter och klagomål.

Leveransprecision på 98.7% som helhet och 95.8% är faktiskt väldigt bra, särskilt med tanke på omständigheterna: https://www.postnord.se/om-oss/kvalitet

3k inlägg och guld(Roséguld på klockan ju) måste ju firas med ny klocka. Så here it goes.
@Nilas har ju suktats med sin, så till slut kunde jag inte motstå längre.
Jag gjorde dock en liten ändring, jag bytte tavla. Så jag fick den vita marmortavlan fast roségulds-index, visare och logga. Tycker själv det blev snyggt som bara den.
Var dock tvungen att montera av länken för lite plast hade fastnat mellan boett och endlink. Men det gjorde ju inget, för nu sitter den på handleden. I all sin härlighet (och sin ganska lånade design)

Kvaliteten är ju galen för vad man får för pengen. Jag har nämnt det förr, men jag säger det igen. Jag älskar presidentlänkar! Det är både vackert för ögat samt sjukligt skönt. Nästan som att dra på sig ett par mysbrallor :)
Har bara klippt en bild än så länge, så håll till godo.
Jag lovar dock att posta mer, vare sig ni vill eller inte :cool:

NK9SQ4M.jpg
Vilken BOMB! Stort grattis!
Håller med dig om presidentlänk, galet snyggt!

3k inlägg och guld(Roséguld på klockan ju) måste ju firas med ny klocka. Så here it goes.
@Nilas har ju suktats med sin, så till slut kunde jag inte motstå längre.
Jag gjorde dock en liten ändring, jag bytte tavla. Så jag fick den vita marmortavlan fast roségulds-index, visare och logga. Tycker själv det blev snyggt som bara den.
Var dock tvungen att montera av länken för lite plast hade fastnat mellan boett och endlink. Men det gjorde ju inget, för nu sitter den på handleden. I all sin härlighet (och sin ganska lånade design)

Kvaliteten är ju galen för vad man får för pengen. Jag har nämnt det förr, men jag säger det igen. Jag älskar presidentlänkar! Det är både vackert för ögat samt sjukligt skönt. Nästan som att dra på sig ett par mysbrallor :)
Har bara klippt en bild än så länge, så håll till godo.
Jag lovar dock att posta mer, vare sig ni vill eller inte :cool:

NK9SQ4M.jpg
Grattis till milstolpen och tack för en fantastisk tråd :D

Vilken jävla grej det måste blivit för dig med tråden. Egen jargong och en massa sköna lirare som återkommer. För mig personligen har det drivit vidare intresset + att jag fått massor av roliga kontakter via PM osv. För att inte nämna den sköna givmilda attityden som råder här.

Särskilt värmande var när att @kjesul swishade cash för öl när @Lindellc tog examen. Extra coolt var det liksom att vi har fått med på Lindellc resa till examen och jobb. Finns mycket roligt som hänt här och detta var bara ett exempel.

Skål på er vänner! Vi har gemensamt klockor, men ni är så mycket mer än så!
Ja, hade aldrig kunnat ana att tråden skulle växa sig störst på hela forumet. Helt galet egentligen.

Och precis som du säger så är det ju så mycket sköna snubbar, och alla bidrar ju hela tiden. Högt och lågt, allt däremellan! Tråden hade aldrig varit där den är idag utan alla er. Jag önskar jag kunde tagga alla som någonsin skrivit i tråden och säga tack :)

Grattis till guld och hustrun gläds mycket åt att du skildes från din Onda. :p Om det nu är till nån glädje för dej så har den inte vandrat längre än till grannstaden. Och du har, som lovat, första tjing om den någonsin blir till salu (verkar inte troligt :(). ;)
Haha, hälsa och tacka. Får nästan lite ångest när jag tänker på det där. Fick ju tag på en säljare som hade en Harrods Black Bay. Men när pengarna var klara så höjde han priset :mad:
Jag är dock glad att den används och att den finns hos dig :)
Vilken BOMB! Stort grattis!
Håller med dig om presidentlänk, galet snyggt!
Tack kompis! :)

Grattis till milstolpen och tack för en fantastisk tråd :D
Tack själv kompis! Det är ju alla ni som gör jobbet :)

Tillbaka
Topp