• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Får långt ner tydligen.
Man ska ha klockan strax nedanför armbågen och så hårt åtdragen att blodet inte kommer förbi.
Sen ska man dra upp byxorna så högt att man känner smaken av gylfen i varje inandning. Efter det är det fritt fram att kritisera andra, men inte förrän du passar in i mallen själv.;)
:hilarious::hilarious: så mycket "inte jag".... är mera åt bilhandlarhäng, klockan får ABSOLUT inte kännas som att den sitter fast !

Sommarklockan :)
20200728_202400.jpg

:hilarious::hilarious: så mycket "inte jag".... är mera åt bilhandlarhäng, klockan får ABSOLUT inte kännas som att den sitter fast !
Rätt så långt ifrån vad som är "jag" också måste jag erkänna. Måste kunna flytta klockan med lätthet när den sitter på armen. Allt annat känns som en tvångströja.

Har dessutom en enorm pung verkar det som, så byxorna måste också erbjuda en del svängrum.
Fattar inte vart folk gör av grejerna med dom där tjurfäktarbrallorna som verkar poppis i "outfit of the the day"-tråden...:rolleyes:

Senast ändrad:
Rätt så långt ifrån vad som är "jag" också måste jag erkänna. Måste kunna flytta klockan med lätthet när den sitter på armen. Allt annat känns som en tvångströja.

Har dessutom en enorm pung verkar det som, så byxorna måste också erbjuda en del svängrum.
Fattar inte vart folk gör av grejerna med dom där tjurfäktarbrallorna som verkar poppis i "outfit pf the the day"-tråden...:rolleyes:
"Tjurfäktarbrallor" ? o_O

Fattar inte vart folk gör av grejerna med dom där tjurfäktarbrallorna som verkar poppis i "outfit pf the the day"-tråden...:rolleyes:
Inte heller min favorit, att ha byxorna ovanför naveln liksom :rolleyes:

3k inlägg och guld(Roséguld på klockan ju) måste ju firas med ny klocka. Så here it goes.
@Nilas har ju suktats med sin, så till slut kunde jag inte motstå längre.
Jag gjorde dock en liten ändring, jag bytte tavla. Så jag fick den vita marmortavlan fast roségulds-index, visare och logga. Tycker själv det blev snyggt som bara den.
Var dock tvungen att montera av länken för lite plast hade fastnat mellan boett och endlink. Men det gjorde ju inget, för nu sitter den på handleden. I all sin härlighet (och sin ganska lånade design)

Kvaliteten är ju galen för vad man får för pengen. Jag har nämnt det förr, men jag säger det igen. Jag älskar presidentlänkar! Det är både vackert för ögat samt sjukligt skönt. Nästan som att dra på sig ett par mysbrallor :)
Har bara klippt en bild än så länge, så håll till godo.
Jag lovar dock att posta mer, vare sig ni vill eller inte :cool:

NK9SQ4M.jpg

Grattis! Och klockan blev ju kanooon! ;)

Ps. Och tack för bästa trådstarten! :)

Jag säger som @Nilas - Har bara keepers!
.
.
.
Nej vars, men det där är väl högst personligt. Jag vet inte ens hur många klockor jag plöjt igenom, men det är många. Dyra som billiga.
En del får stanna, en del inte. Lägger ingen vikt i det utan gläds åt mina klockor bara.
Och er så klart, kära trådvänner :)
Nu har du ju fantastiska klockor trådfader, inte minst ditt senaste tillskott som är en riktig håll käften klocka!

Men skulle vara kul att höra om det inte finns någon klocka genom åren du verkligen ångrat att du sålt/flippat...?

3k inlägg och guld(Roséguld på klockan ju) måste ju firas med ny klocka. Så here it goes.
Jag gjorde dock en liten ändring, jag bytte tavla. Så jag fick den vita marmortavlan fast roségulds-index, visare och logga. Tycker själv det blev snyggt som bara den.
Grattis! Har du gjort modden själv?

Var dock tvungen att montera av länken för lite plast hade fastnat mellan boett och endlink. Men det gjorde ju inget, för nu sitter den på handleden. I all sin härlighet (och sin ganska lånade design)

Kvaliteten är ju galen för vad man får för pengen. Jag har nämnt det förr, men jag säger det igen. Jag älskar presidentlänkar! Det är både vackert för ögat samt sjukligt skönt. Nästan som att dra på sig ett par mysbrallor :)
Har bara klippt en bild än så länge, så håll till godo.
Jag lovar dock att posta mer, vare sig ni vill eller inte :cool:

NK9SQ4M.jpg

Grymt tillskott. Grattis trådfarsan. When in doubt: KÖÖÖÖÖP!

Grymt tillskott. Grattis trådfarsan. When in doubt: KÖÖÖÖÖP!
Haha, det vet du. Kanske blev lite väl mycket denna sommaren/våren bara :D
Grattis! Och klockan blev ju kanooon! ;)

Ps. Och tack för bästa trådstarten! :)
Tack själv! :)
Nu har du ju fantastiska klockor trådfader, inte minst ditt senaste tillskott som är en riktig håll käften klocka!

Men skulle vara kul att höra om det inte finns någon klocka genom åren du verkligen ångrat att du sålt/flippat...?
Tack! Och jo då. Squale Onda, nån Marinemaster och en Rolex 16610 (ur en ren ekonomisk synpunkt) och säkert några fler jag glömt.
Nu tänker jag mig nog försöka lugna mig med affordables ett tag. Och sikta på en BB58 och en Sinn 556 IB :) (Det är ju jävligt skoj med dessa micros dock)
Grattis! Har du gjort modden själv?
Nä, jag bad SM göra det åt mig. För en lite extra pengar :)

Jag har aldrig ens testat.
Jag har aldrig följt några trender, och det blir svårare och svårare att se ut som jag alltid gjort, för det finns knappt något jag gillar att köpa längre.:sorry:

Kör mest rådenim/heritage. Japanerna är ju bäst men finns en del europeiska och amerikanska märken som gör schyssta grejer och såklart klassiker som Carhartt och Dickies. :)

Fattar inte vart folk gör av grejerna med dom där tjurfäktarbrallorna som verkar poppis i "outfit of the the day"-tråden...:rolleyes:
A4231B8C-7D7B-43E0-A427-F813185D3B99.jpeg

Här snackar vi pung !
Klassisk lp också (om man är som jag... typ)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp