• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Var det inte du som hade en sån där fetelänk stor och tung som ett as till din magrette? Den var ju svincool, var hade du köpt den? :)
Stämmer! Minns inte exakt men jag tror den vägde in på 250~ish gram! Fått modda med dremmel för att den ska gå fritt och inte häkta i boetten.
Riktigt bojsänke, köpte den av @Ahmed tror jag så dåligt med info vart den kan härstamma ifrån, obrandad.
231BA423-76F9-4692-BB88-0FA2E7B2C8CF.jpeg
DA050A2D-59EB-4E52-A08F-C26A37884773.jpeg

Dels är de enormt stora med ca 100 miljoner försändelser bara under juni månad (jag antar att det gäller både brev, paket och pall men majoriteten lär antagligen vara paket) men sen tror jag även att många är enormt entitled (vet inte riktigt hur jag skulle beskriva det på svenska?) och förväntar sig att just deras paket ska levereras i expressfart med silkesvantar, gärna igår. Att det råder en global pandemi och att de trots detta hanterar 100 miljoner försändelser per månad verkar det liksom inte finnas någon förståelse för och mycket gnäll beror förmodligen också på saker utom deras påverkan (som att folk fullständigt översvämmar dem med billigt skit från Kina).

Jag har för övrigt säkert skickat och tagit emot uppåt tusen paket och har bara haft problem i ett endaste fall där paketet verkade försvunnet men som senare dök upp efter ett par veckor. Eller ja, det var ju lite strul med min senaste leverans också men jag tycker ändå att det är jäkligt bra och förstår inte all kritik mot Postnord. De gör säkert så gott de kan och det känns orimligt att just jag skulle vara något slags unikt undantag som det bara går bra för. Eftersom de är överlägset störst i Sverige så är det ju inte heller särskilt underligt att de också får ta emot överlägset flest frågor, synpunkter och klagomål.

Leveransprecision på 98.7% som helhet och 95.8% är faktiskt väldigt bra, särskilt med tanke på omständigheterna: https://www.postnord.se/om-oss/kvalitet
Som du säger så härstammar antagligen många av problemen från brev och leveranser från utlandet. Har personligen aldrig råkat ut för problem med inrikes paket/brev. Inte ett helt okomplicerat uppdrag att navigera ett sådant tungrott företag, som i andra stora organisationer så är förändringsarbete rimligtvis både tids- & resurskrävande. Vi får ses över en flaska flädersaft och diskutera saken vidare ;)

Tillbaka
Topp