• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvällens klocka i lite myspys-ljus.

IMG_20200728_220534.jpg
Snyggt! Bra stämning i fotot.

Kul ändå att det är ett par som gått från det till detta eller vad man ska säga :)
Absolut, samtidigt är det en tråkig utveckling att många känner sig tvungna till det. I @Weberg fall kan det så klart handla om fri vilja eller andra faktorer men jag menar överlag, man läser sorgligt nog en hel del inlägg här på KS där folk skriver att de inte längre känner sig trygga med att ha finare klockor, att förvara dem i hemmet osv. :(

Lustigt, fick den som rekommendation på SVT Play tidigare ikväll. Var kanske för att den skulle gå på tv. Vi kollade ett par avsnitt Leif & Billy istället. :)
Serien verkar helt ok, två kriminalare som ej känt varandra sedan tidigare arbetar tillsammans.
A475DDCE-A47D-4934-83C3-40C08C6E7513.jpeg

Den ene är en skarp, färgad, yngre kvinna medan den andre är en vit, (till synes) tafatt man i femtio-sextioårsåldern ’kontorsråtta’ typen :)

Senast ändrad:
Absolut, samtidigt är det en tråkig utveckling att många känner sig tvungna till det. I @Weberg fall kan det så klart handla om fri vilja eller andra faktorer men jag menar överlag, man läser sorgligt nog en hel del inlägg här på KS där folk skriver att de inte längre känner sig trygga med att ha finare klockor, att förvara dem i hemmet osv. :(
Jag kom dit också, när man har mer värde än vad försäkringarna klarar av. Det blev nästan en stress till slut, men jag tröttnade helt enkelt av andra skäl. Att ha en Rolex i helguld som man inte törs använda för att man är rädd att repa den... Då har det gått för långt, insåg jag. Då är det bara larvigt. "Jag har en jättefin klocka men kan tyvärr inte visa den för den är inlåst i ett enormt vapenskåp nån annanstans". Trams!

3k inlägg och guld(Roséguld på klockan ju) måste ju firas med ny klocka. Så here it goes.
@Nilas har ju suktats med sin, så till slut kunde jag inte motstå längre.
Jag gjorde dock en liten ändring, jag bytte tavla. Så jag fick den vita marmortavlan fast roségulds-index, visare och logga. Tycker själv det blev snyggt som bara den.
Var dock tvungen att montera av länken för lite plast hade fastnat mellan boett och endlink. Men det gjorde ju inget, för nu sitter den på handleden. I all sin härlighet (och sin ganska lånade design)

Kvaliteten är ju galen för vad man får för pengen. Jag har nämnt det förr, men jag säger det igen. Jag älskar presidentlänkar! Det är både vackert för ögat samt sjukligt skönt. Nästan som att dra på sig ett par mysbrallor :)
Har bara klippt en bild än så länge, så håll till godo.
Jag lovar dock att posta mer, vare sig ni vill eller inte :cool:

NK9SQ4M.jpg
Vackert! Grattis till 3k och tack för den bästa tråden. Nån dag i en säkrare framtid får vi alla köra en MEGA-GTG.

Det kan nog bli riktigt bra, den ser fin ut! :)
Jag beställde den i fredags (24/7), fick bekräftelse på att den skickats nu vid 23:00 den 28/7 (två arbetsdagar senare) och spårningen är redan aktiv med planerad leverans på fredag 31/7! Galet. :)

Enda kruxet är FedEx, som inte bara har högst avgifter för tullhantering, utan även behöver tillse att jag kan ta emot leveransen. Kanske ska försöka göra som någon föreslog här tidigare och dirigera om till jobbet.

Peppen = på.

Fotnot: Den Dan Henry jag också beställde i fredags kommer fram imorgon (UPS). :)

@Nilas jag kan testa SM om den är kvar!

Har fortfarande ett grått perlon som jag inte vill ha, PM om nån är sugen. Skickar även med ett skitigt nato med guld-/rosespänne, fick med vid klockköp men vill inte ha det.
Slut på meddelandet.
197A3014-418A-4539-BEBF-6E9C82829557.jpeg

Hejsan Herr Boett, ett grått perlon tackar jag ja till om det är 20 mm.

Det verkar vara många som går i tankar på att minska antalet ur, gör inte det, det blir tomt i hyllan och då kommer köptankarna igen. Men bara för att gardera mig så sälj inga Y Superman utan att ha frågat mig först, först i kön på de tack :)

TAck för en bra tråd @Birchgrove och alla andra trevliga klockgalningar!

Jo det är sjukt tragiskt, personrån har ju ökat avsevärt

Hejsan Herr Boett, ett grått perlon tackar jag ja till om det är 20 mm.

Det verkar vara många som går i tankar på att minska antalet ur, gör inte det, det blir tomt i hyllan och då kommer köptankarna igen. Men bara för att gardera mig så sälj inga Y Superman utan att ha frågat mig först, först i kön på de tack :)

TAck för en bra tråd @Birchgrove och alla andra trevliga klockgalningar!

Yes 20mm, tror jag har din adr, men du kan ju PMa så slipper jag leta! :pirate:

Tillbaka
Topp