• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjälper en kollega, tyvärr bland den tråkigaste uppgiften på jobbet
5377FDF0-55C9-4C99-A803-4A9E2001A25C.jpeg
Semester va mycket roligare :)
Elektriker? På spanska kallas deras armbandsur för El Klocko. :cigar:

A81EF0A7-743C-4B7D-8A27-E869CC571418.jpeg

Vostoks kronor är wobbliga och läckra !
Min Scubadude :)
Scubadude känns ju som en given första provsmak. Är 059-tavlan jag är mest sugen på för tillfället!
Har också en 710 boett, riktigt bekväm

Edit - Kan ju tillägga att en ryss är en ryss både på gott och ont, riktigt charmiga enligt mig iallafall och riktigt egna med allt från krona till baklock
Visst, det är ju det som är lite kul!
Just att de under den nya uppstarten inte fick lov att använda några patenterade lösningar gjorde ju att de kom att hitta på rätt smarta lösningar imho. Tvivlar inte på de västerländska urs WR på något vis men vostoks bakboett och krona är smart utformade. Vilken 710 har du?

Jag skulle nog vilja säga att det beror på vad för Vostok. Min gröna är sjukt mjuk i uppdragningen och kronan sitter stabilt på!
tmp-cam-647435155957665980.jpg

Godnatt tråden, tackar för än en trevlig dag!
Najs! Kronan sitter skönt där!
710 är en skön boett och jag tycker inte att Vostok har dålig kvalitet, tål allt ju :) Jag tyckte att 710 var lite stor dock. Vissa egenheter som vobblig krona och inga klick i vridringen känns b men är designade så. Jag personligen gillade den nya 670-boetten bättre och den påminner lite lite om 710. Sen är det stor skillnad på vanliga Amphibia och SE där SE är lätt värd dem extra pengarna. Med SE får du en länk som oftast faktiskt är användbar, bättre lume, bättre QC och en vridring i stål med inlägg istället för den kromade på dem vanliga.
50B30827-E1EA-4DF8-A073-45BFF942605E.jpeg
DA5EFAB4-8ED9-4F36-8988-88EEAB6616E1.jpeg
E50A23EA-8F74-4CF0-A7FB-F571012477B8.jpeg
Tack för bildkavalkaden! Har du kvar alla?
Vridningen kanske inte är super men jag gläds åt att den går åt båda hållen. Kronans vobbel känns ju ursäktat med att funktion går först. Lite synd att det inte är quick set på datumet...
Ja, 710 känns lite stor för mig med men måtten på pappret känns ok, kort l2l brukar ju underlätta. Hur är 670 i profil? 49 l2l och platt boett brukar inte vara en succé för mig.

Senast ändrad:
Scubadude känns ju som en given första provsmak. Är 059-tavlan jag är mest sugen på för tillfället!

Just att de under den nya uppstarten inte fick lov att använda några patenterade lösningar gjorde ju att de kom att hitta på rätt smarta lösningar imho. Tvivlar inte på de västerländska urs WR på något vis men vostoks bakboett och krona är smart utformade. Vilken 710 har du?

Vridningen kanske inte är super men jag gläds åt att den går åt båda hållen. Kronans vobbel känns ju ursäktat med att funktion går först.
Ja, 710 känns lite stor för mig med men måtten på pappret känns ok, kort l2l brukar ju underlätta. Hur är 670 i profil? 49 l2l och platt boett brukar inte vara en succé för mig.
Alla sålda :) Har bara en Classica just nu och den är en keeper.

Jag tycker alla Amphibior är tjockisar men de bärs ändå bra. ”Värst” var nog min 960, den var nästan rund som en boll :D Brukar ha en Amphibia i samlingen för det känns nästan som ett måste med tanke på historien och priset, nästa blir nog en 420.

När jag beställt från Meranom har det tagit en månad ungefär.

När man talar om trollen! Sjukt fin!
Förlänger sommaren en aning!
Beställde du från Meranom? Hur lång lev.tid får man räkna med? Läste på hemsidan upp till 60 dagar och det kändes lite segt.
Haha precis! ;)
Köpte den ny från ebay och skickades med DHL Express så gick på några dagar bara men vet ej om det är från någon AD men fastnade för utseendet så fick bli den ändå :)

Edit: Tack :)

Senast ändrad:

Vridningen kanske inte är super men jag gläds åt att den går åt båda hållen. Kronans vobbel känns ju ursäktat med att funktion går först. Lite synd att det inte är quick set på datumet...
Jag har en 710406, kan man bära tex en turtle kan man bära en 710 nu bärs dom ju inte exakt likadant men tycker ändå det är en rätt shysst jämnförelse
626FE89D-3F15-4083-AA0B-62C598ADC008.jpeg

Okej, riktigt lyckad med vridningen men tavlan och datumplacering var verkligen on point
Ja exakt, var bara tvungen att prova när jag såg den :D

Det ser ut Vostoks egna ”ersättningsvridning” som man kan köpa till via Meranom. Har skrollat igenom utbudet där senaste veckorna. Lyfter verkligen klockan ett snäpp kan jag tycka!
Jag tror också det ska vara deras egna efter lite sökande :) Det håller jag med om! Hoppas du hittar någon du gillar!

710 är en skön boett och jag tycker inte att Vostok har dålig kvalitet, tål allt ju :) Jag tyckte att 710 var lite stor dock. Vissa egenheter som vobblig krona och inga klick i vridringen känns b men är designade så. Jag personligen gillade den nya 670-boetten bättre och den påminner lite lite om 710. Sen är det stor skillnad på vanliga Amphibia och SE där SE är lätt värd dem extra pengarna. Med SE får du en länk som oftast faktiskt är användbar, bättre lume, bättre QC och en vridring i stål med inlägg istället för den kromade på dem vanliga.
50B30827-E1EA-4DF8-A073-45BFF942605E.jpeg
DA5EFAB4-8ED9-4F36-8988-88EEAB6616E1.jpeg
E50A23EA-8F74-4CF0-A7FB-F571012477B8.jpeg
Aha, visste inte att du kört 670an :) Gillade också den boetten skarpt.
Håller dock inte med om att SE-varianterna är värda typ det dubbla priset, vridringarna och länkarna är det väl ingen som kan ta på allvar ändå ;).
Bättre QC har jag faktiskt ingen aning om vad det innebär men kanske haft tur med mina "vanliga" Amphibior som passerat genom åren.

Tillbaka
Topp