• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dessa hör ju inte hit igentligen men fick oerhört sug på någon av dessa :stop:
Har inte @MaBr en 104?
1F165395-B419-42C6-9E16-F7BAA493635E.jpeg
6C0B118E-B3CB-4AF0-AF8E-268860352595.jpeg
Det stämmer bra, jag har en svart 104. Har en 556i också för den delen om du behöver lite input på båda. De är härligt tooliga båda två! :)
PSX_20200707_100006.jpg

Jag har ”I”, A är den med 3, 6, 9, 12. Men det finns en 556a ute :) bara tavlan som skiljer sig!

Är de lika svarta båda 2? :) Har hört gott om dom :)
556i har en blanksvart tavla och 556A har en matt tavla. Sen har A dessutom datumet mellan klockan 4-5 istället för klockan tre som på I. :)

@kreacon och @KandreasF, jag har kvar denna annars. Det är nog det ultimata straffet annars. Finns en anledning till varför det kommer öronproppar med... Tick tack, tick tack!

Edit: Straffet kanske ska vara att man får sova med den på..?
PSX_20190826_085336.jpg

PSX_20200223_111230.jpg
Även denna är very good enough :)
Dessutom redan på plats i Svea rike.

Edit: Fast jag gillar faktiskt Timex :rolleyes:

Snällare bekvämare mot kroppen, sitter bättre än halsband.
Nacken kan ta allvarlig skada av halsband om man har oflyt.
Nu har ju jag staffar vilka inte är särskilt stora för att vara ”muskelhundar” så de är inte såå starka men jag har hellre sele än halvstryp (som är den typ av halsband jag använder till vardags) på om någon av dem skulle få för sig om att göra ett ryck.
Ett halvstyp går dessutom att krångla sig ur om man har lite otur.

edit: hur blir hunden starkare av att bära sele vs halsband?
Halsbandet trycker mot den känsligaste delen av halsen, selen gör att hunden kan utnyttja all sin kraft, då den avlastas mot bröstkorgen.

Hur är det totala kvalitetsintrycket? Jag gillar hans grundinställning med "modern vintage" men många av de äldre uren har känts... för stora för att vara vintage. Den där är väl 38mm när tidsåldern snarare borde göra den till 33mm eller nåt.

Jag har mer än en gång funderatpå 1968-modellen, trots att jag egentligen inte är en kronografvän. Nåt med minimalismen lockar.

P.S. var det bara Seiko VK64 du ville prova så har du gått över Atlanten efter vatten. Det är ju sådana som driver många MALM-klockor. ;)
Det var inte bara verket. ;) Trodde denna skulle kännas bättre. Kvalitetsmässigt är det egentligen inga problem. Den känns bra. Personligen vill jag ha lite mer ”tyngd” och djup/struktur i tavlan. Visarna var lite för ... sladdriga? Eller lättflyttade. Vill gärna ha mer precision.

Gällande storleken känns denna snarare för liten än för stor, och då föredrar jag i regel mindre klockor. Det är många cirklar och siffror och streck som tillsammans gör att jag upplever klockan som svåravläst och plottrig. Blev lite besviken faktiskt. Jag vet att den var relativt billig, men hade ändå förväntat mig mer, eller kanske något lite annorlunda.

Haha, det hade varit något! :D Tyvärr inte, den har varit på passaround här i tråden och någon skickade med öronproppar. Går inte ens att sova i samma rum som den där jäkeln. :p
Helt sjukt. Inte just den, men jag hade en gång i tiden en Timex Expedition Uplander. Det var helt sjukt vad högt den tickade. Man tror det inte förrän man har en hemma.

Blev en visit på byns hak tidigare ikväll som i dessa tider förvandlas till ett inferno av fullkittade snedseglare som bräker på främmande dialekter.
Alltid lika intressant att studera skumpahävning, kotlettfrillor, skrik o gap på en i vanliga fall sketen pizzeria som bara råkar ligga nära gästhamnen :cigar:
vRG26t7.jpg

Förresten...suck on this Farbror Melker!
uS8OzeQ.jpg

Meranoms SE versioner tycker i alla fall jag är bra, väldigt underskattat märke i min ödmjuka mening. Grym historia, egna urverk och på senare tid även lite mer måna om sin byggnadskvalitet.

Pga. kronans konstruktion så behöver man hitta rätt läge när man ska dra upp en Vostok och det hittar man i yttersta läget precis innan man klickar i tidställningspositionen och man behöver hålla kronan "spänd" där för att den inte ska slira. När man väl vant sig vid hur kronan fungerar tycker jag att den är enklare att dra upp än traditionella kronor :)

Min nyanlända och mycket efterlängtade Pamphibia 170548 säger hej :D
IMG_20200729_151528.jpg
IMG_20200729_151541.jpg
IMG_20200729_151549.jpg
IMG_20200729_151559.jpg
IMG_20200729_151607.jpg
IMG_20200729_151624.jpg
IMG_20200729_151631.jpg
IMG_20200729_151646.jpg
IMG_20200729_152027.jpg
Riktigt fin Восток! Gratulerar.
Funderar på att rotera ut lite av det jag har i lådan. Pma vid intresse :)

20200709_162422.jpg
IMG_20200403_160010_341.jpg
NTH har jag alltid varit nyfiken på, speciellt just denna modell. :banghead: Måste :banghead: hejda :banghead: mig :banghead:

Tillbaka
Topp