• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis @Nicke75
Blev inspirerad av @MaBr så jag testar ett sommargult gummi från @moggec på din klocka :)
AAF82EF3-A081-4881-AEBA-9CC4CA9094CB.jpeg
Tackar.
Fasen va snyggt det blev med gult,visst va paketet fint :)

Trött jag blir på mig själv, jag kan fan inte hålla fokus i en vecka än mindre 2 månader som denna varit på väg till mig så det blir omgående flipp här också :rolleyes:
San Martin Hulk Gen 1 med polerade centerlänkar (borstas enkelt med grön scotch brite) och gamla viklåset med snabblänk som San Martin bytte ut vid Gen 2.

MVIMG_20200731_134301.jpg
MVIMG_20200731_134305.jpg
MVIMG_20200731_134318.jpg
MVIMG_20200731_134328.jpg
MVIMG_20200731_134345.jpg
MVIMG_20200731_134408.jpg
MVIMG_20200731_134443.jpg
Du borde nästan göra som @MaBr med hans Snopp konto med säljes mappen. Så man ser vad som finns kvar ;)

Inget att säga sorry för, trycket i tråden är ju högst på hela forumet :)
Jag vet inte rikigt själv hur mycket jag skrivit om den, minns inte.
Men jag är nöjd, den är ju ovanlig dessutom.
Färgerna är ju högst speciella. I starkt ljus glänser den som en juvel. Och i dunklare ljus blir den mer nedtonad och mer dov i färgerna. En riktig kameleont med andra ord :)
Om jag fick ändra något så skulle det lätt vara applicerade index. Det skulle få tavlan att poppa ännu mera, så om Squale nån gång släpper en sån variant så blir det tavelbyte.
Men tills dess är jag som sagt supernöjd :)

oEjub4Y.jpg

VSc3WPD.jpg

06EZGnl.jpg
Vad menas med applicerade index?
Snygga bilder. Är sugen en two tone klocka egentligen men känns som rootbeer är en het kandidat. Man börjar bli gubbe...
Står den på egna ben eller är det för mycket Rolex över den?
Är Squale mer ok än andra märken när man har (lånat) design av sub?

Snygga bilder. Är sugen en two tone klocka egentligen men känns som rootbeer är en het kandidat. Man börjar bli gubbe...
Mycket Rolex är det ju, helt klart. Mercedes visare och allt.
Mig veterligen har dock inte Rolex någon icke GMT variant i Root Beer.
Applicerade index är precis vad det låter som. Alltså ditlimmade index och inte målade direkt på tavlan.

Edit: Jag vet inte om det är mer ok för Squale att låna design än för andra märken. Det är ingenting jag lägger någon som helst vikt vid heller :)

Applicerade index innebär att "timprickarna" (=index) är applicerade som lösa delar istället för att vara målade/tryckta på tavlan. Squale har en lång historia av att tillverka boetter åt andra märken och jag har för mig att just subboetten också var en del av detta? Idag är det ju dock en solklar plankning på hela designen som Squale skäms lite för men de säger indirekt att det finansierar övriga verksamheten med betydligt roligare och mer experimentella klockor.

Designmässigt är den riktigt snygg men kvalitetsmässigt så tycker jag att Steinhart erbjuder bättre finish till samma pris.

Tillbaka
Topp