• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag och min Zodiac sitter ute och njuter av Augustikvällen tillsammans med en öl. Har precis grillat, gäller att ta vara på semestern ;)

Trevlig kväll tråden :)

upload_2020-8-3_19-2-9.jpeg

Var på vårdcentralen idag och där testade hjärtat med EKG, tog blodtryck, lyssnade på lungorna och pricken över i:et var att doktorn lyssnade på hjärtat med stetoskopet samtidigt som hon skällde på mig för att jag klantade mig så :angel:

Först och sista gången jag stressar när jag håller på med strömförande grejer :blackeye:

IMG_20200803_184733.jpg

Lugnt och metodiskt är modellen men ibland vill man bara bli klar. Skönt att det inte blev en mer dyrköpt läxa, el är lurigt. :)

Dubbelpostar från Squale-tråden för den är så jävla bra och förtjänar det :p
MUQzbTj.jpg

6UyhBfn.jpg
Blev riktigt bra :) Roligt att våga rosa. Men du är ju inte den som är rädd för färg heller :happyhappy:
Tack @KlockTotte :)
Hur kändes det på jobbet idag?
Screenshot_20200803-192409.jpg
Har haft lite att ta igen vid ett par tillfällen idag :oldman: :p
Jodå, sov knappt tre timmar inatt, dagen gick bra men efter maten nu fick det bli en rejäl gubbvila :D Så nu lär jag väl inte somna ikväll igen :hilarious:
IMG_20200803_193227.jpg

Var på vårdcentralen idag och där testade hjärtat med EKG, tog blodtryck, lyssnade på lungorna och pricken över i:et var att doktorn lyssnade på hjärtat med stetoskopet samtidigt som hon skällde på mig för att jag klantade mig så :angel:

Först och sista gången jag stressar när jag håller på med strömförande grejer :blackeye:

IMG_20200803_184733.jpg
Bra att du verkar vara ok i alla fall! :)

Gick sjukt smidigt att beställa från Barton med USPS Priority, totalen för tre band blev bara drygt 650kr och det tog inte ens två månader *ironi* :D

Blev väl sådär, missmatch på Full Lume, det gula kanske passar på min Tissot istället när den kommer hem från spa. Canvasbandet var lite utav en besvikelse och jag får leta efter en klocka det passar bättre på än på min Nivada Jumbo... men det vita satt som en käftsmäll på Maticen iallafall :D
ACBFC400-E6D6-470A-8690-492F5590BF0B.jpeg
6A5412E7-224D-4B52-B101-34A51891BAEB.jpeg
60B6E478-97EA-4DCC-A30A-C1D92120DA2A.jpeg
E2B8852E-491F-421E-B661-30DE50671458.jpeg
4B6B13F0-9758-452E-8BF3-DBFA2402A8A0.jpeg
E007BF3B-ECC2-405B-A1EB-288C3F9AA122.jpeg
D3558181-7C0C-4775-AEA9-86BDB3DC7E3B.jpeg
Jag fick också tre band från Barton idag, två likadana som dig :cool:
Det gula vart till min full lume Citizen, kändes som att antingen ha godis på handleden eller att man var fyra år gammal :D
Det vita satt dock riktigt bra även på min Certina, bilder får komma senare. Blev som du jättenöjd över det.
Mitt kom med NL-post, samma för dig?

Blev riktigt bra :) Roligt att våga rosa. Men du är ju inte den som är rädd för färg heller :happyhappy:

Har haft lite att ta igen vid ett par tillfällen idag :oldman: :p
Jodå, sov knappt tre timmar inatt, dagen gick bra men efter maten nu fick det bli en rejäl gubbvila :D Så nu lär jag väl inte somna ikväll igen :hilarious:
IMG_20200803_193227.jpg
Skönt att vara tillbaka i dom kända hjulspåren igen.:)
Är det eken från tomten?
Jaaa precis!
Vem här inne ska vi para ihop honom med?
Ta någon som är bevandrad inom svensk populärkultur. Där går jag bet på allt efter -02.:bag:

IMG_20200803_184733.jpg
Ja det kan verkligen gå illa men du hade tur att det gick bra iallafall, ta hand om dig mannen!

Skönt att vara tillbaka i dom kända hjulspåren igen.:)
Är det eken från tomten?

Ta någon som är bevandrad inom svensk populärkultur. Där går jag bet på allt efter -02.:bag:
Ja man kommer ju in i det ganska snabbt, som tur är :happyhappy: Det bästa är väl egentligen att göra som du, eller som @Lindellc (var det va?o_O) och inte ha någon semester :p
Kunde varit eken, men det är ett "litet" körsbärsträd :p

Jag fick också tre band från Barton idag, två likadana som dig :cool:
Det gula vart till min full lume Citizen, kändes som att antingen ha godis på handleden eller att man var fyra år gammal :D
Det vita satt dock riktigt bra även på min Certina, bilder får komma senare. Blev som du jättenöjd över det.
Mitt kom med NL-post, samma för dig?
Bra smak :D Vad blev det för tredje band för dig?
Stämmer, NL med vanligt porto.... så mycket för priority. Har varit med om det förr att post från både USA och Ryssland åkt omvägen via Holland, gissar att det är det billigaste alternativet. Lite irriterande dock om man inte råkar bo i Holland eftersom man kan plussa på en vecka eller så :p

IMG_20200803_184733.jpg
Dom skulle ha tagit följande prover:
  • EKG
  • Hjärtenzymer (troponin)
  • CK
  • Myoglobin
  • Kreatinin
  • Kalium
  • Urinprov (hematuri, myoglobinuri)
Sen skulle du ha åkt (skjutsats !) in till sjukhus för kontroll direkt. Om strömmen gick via hjärtat så skulle man ha behållt dig för observation i 12 timmar.
Allt skulle naturligtvis ha dokumenterats då kärlskador kan uppstå långt efteråt.

Så jag tycker väl att du skulle kunna skälla tillbaka om dom inte tog dessa prover :meh:

Å en bild för OT :D
IMG_0783.JPG

Bra smak :D Vad blev det för tredje band för dig?
Stämmer, NL med vanligt porto.... så mycket för priority. Har varit med om det förr att post från både USA och Ryssland åkt omvägen via Holland, gissar att det är det billigaste alternativet. Lite irriterande dock om man inte råkar bo i Holland eftersom man kan plussa på en vecka eller så :p
Det blev ett vanligt vitt i 22mm, tänkte att det kan vara bra att ha ett liggandes ifall om att...

Dom skulle ha tagit följande prover:
  • EKG
  • Hjärtenzymer (troponin)
  • CK
  • Myoglobin
  • Kreatinin
  • Kalium
  • Urinprov (hematuri, myoglobinuri)
Sen skulle du ha åkt (skjutsats !) in till sjukhus för kontroll direkt. Om strömmen gick via hjärtat så skulle man ha behållt dig för observation i 12 timmar.
Allt skulle naturligtvis ha dokumenterats då kärlskador kan uppstå långt efteråt.

Så jag tycker väl att du skulle kunna skälla tillbaka om dom inte tog dessa prover :meh:

Å en bild för OT :D
IMG_0783.JPG
Imponerad? Japp :) Läkare?

Tillbaka
Topp