• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Testar några olika alternativ då jag redan tröttnat lite på denna.

47F6CBE4-AB8A-4E05-BBA1-7515AAB87626.jpeg

5BBB36F9-D4EF-49D6-86B8-CE7AEB5E8208.jpeg
@Nicke75 Här har du en Borealis moonwatch som kan vara till salu. ;)

Hade en sådan innan :) Kom tyvärr inte överens med den så den fick vandra vidare :(

IMG_20200228_130902.jpg

Och nu lite OT.

Frugan och barnen stack ut efter lunch så att jag kunde ha tid för att fixa hemma. Bestämde mig raskt för att äntligen sätta upp den nya lampan i köket. Klant som jag är kollade jag inte om strömmen var av. Poff sa det och jag fick en redig kyss! Säkringen gick och jordfelsbrytaren slog till. Byte säkringen och satte på strömmen och den förra ägarens larm gick igång, lät som f*n och grannarna strömmade till och frågade vad tusan som händer. Ingen kod har jag heller till larmet så gjorde det ända logiska, kopplade bort strömmen och drog ut kablarna från sirenen :hungover:

Jag har elutbildning. Jobba aldrig med spänning på. Bryt först. Mät sedan att du brutit rätt...
Jag har vänner som missade det sistnämnda och blivit brända så armmusklerna är förstörda för resten av livet - och det på 400V.
230V räcker gott för att stoppa hjärtat väldigt snabbt och effektivt.

Jag gör t o m med, bryt, mät, jobba med EN hand (= Strömmen går genom två fingrar, jobba med två händer så sitter hjärtat mitt emellan....)

Jaaa, det är ju det. Mitt blev inte liggandes så länge...
IMG_20200803_212544.jpg

IMG_20200803_212548_1.jpg
Snyggt! Jag fick inte ha mitt ifred, frun tyckte hon skulle få ha det på en av sina klockor :) men nu har jag beställt band till henne så jag kan få tillbaka det till min Maranez igen :happyhappy:
Vi kan ju sätta ihop ett exklusivt kit med jacka + medföljande uv-lampa :)

Kommer som vanligt till fars dag!
Ni två :hilarious: Känner mig något skyldig till detta. Förlåt alla :D

Snyggt! Jag fick inte ha mitt ifred, frun tyckte hon skulle få ha det på en av sina klockor :) men nu har jag beställt band till henne så jag kan få tillbaka det till min Maranez igen :happyhappy:

Ni två :hilarious: Känner mig något skyldig till detta. Förlåt alla :D
Du får se till så att hon bara har klockor som tar 16, max 18 mm band, gissar att du inte har så många klockor med de storlekarna ;)

Jag har ätit mycket random rätter i mitt liv, men surströmming blir första och sista gången jag äter det. Smakar som den ost som jag hatar mest i hela världen: Morbier. Älskar ost för övrigt...

IMG_20200803_213101.jpg
Älskar både ost och surströmming!
Har dock svårt för de som ska ha så mycket tillbehör, är antagligen för att dom inte klarar smaken men inte säger det!
Potatis, och lite tunnbröd!
Yesss! :hungry:

Tillbaka
Topp