• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LennyK

Panerai
Dagens armprydnad. Tycker den blir bättre och bättre och den var riktigt bra från början...
IMG_20181210_135648_5.jpg
Grym!!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fick hem denna här idag, första intryck är: Fit&finish är riktigt bra, case:et påminner om en Seiko Sumo, fast mindre och bärs riktigt bra. Länken på 20mm är riktigt gedigen och bra, clasp:et likaså.
Jag är mycket nöjd, den här smällde högt över förväntan.
20181210_150530~3.jpg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem denna här idag, första intryck är: Fit&finish är riktigt bra, case:et påminner om en Seiko Sumo, fast mindre och bärs riktigt bra. Länken på 20mm är riktigt gedigen och bra, claspe:et likaså.
Jag är mycket nöjd, den här smällde högt över förväntan.
20181210_150530~3.jpg
Riktigt tjusig, grattis! Kul med ett case som ändå är lite Turtle-aktigt men smalare, blir riktigt snygga linjer. :) Hur stor är den?
 

LennyK

Panerai
Fick hem denna här idag, första intryck är: Fit&finish är riktigt bra, case:et påminner om en Seiko Sumo, fast mindre och bärs riktigt bra. Länken på 20mm är riktigt gedigen och bra, claspe:et likaså.
Jag är mycket nöjd, den här smällde högt över förväntan.
20181210_150530~3.jpg
Jäklar vad fin. Minns att du frågade om smakråd, men du ”safade” med en svart tillslut. Helt rätt!!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Fick hem denna här idag, första intryck är: Fit&finish är riktigt bra, case:et påminner om en Seiko Sumo, fast mindre och bärs riktigt bra. Länken på 20mm är riktigt gedigen och bra, claspe:et likaså.
Jag är mycket nöjd, den här smällde högt över förväntan.
20181210_150530~3.jpg
Riktigt snygg, grattis!! Vad gick kalaset på med moms etc?
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Själv sitter jag och väntar på att förtullningen ska bli klar av min tredje (!!!) Boldr Venture.

Och där kom nummer tre. Bättre men inte felfri. Jag ger upp nu. Det blir inte bättre än så här. Deras kundtjänst tror jag försöker så gott de kan, men ... nä.

Orkar inte bli sur på att en billig klocka var billig på fel sätt. Nu ser jag fram mot nästa äventyr. Det blir nog av ett annat fabrikat. :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Och där kom nummer tre. Bättre men inte felfri. Jag ger upp nu. Det blir inte bättre än så här. Deras kundtjänst tror jag försöker så gott de kan, men ... nä.

Orkar inte bli sur på att en billig klocka var billig på fel sätt. Nu ser jag fram mot nästa äventyr. Det blir nog av ett annat fabrikat. :)
Trist läsning, vad strular med den nya?
Har du frågat om du kan få en partial refund eller liknande?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fyfan så snygg! Grattis :)
Tack :)
Riktigt tjusig, grattis! Kul med ett case som ändå är lite Turtle-aktigt men smalare, blir riktigt snygga linjer. :) Hur stor är den?
Yes, Lite turtle kanske, men bra mycket mera sumo. Den är 43,5, men bezel är 42mm. Men bärs som en 41ish.

Jäklar vad fin. Minns att du frågade om smakråd, men du ”safade” med en svart tillslut. Helt rätt!!
Hehe, nja. Efter en ganska lång disskusion om klockor och våra respektive samlingar så kom vi fram till att svart passade mig bäst :) För övrigt riktigt trevliga snubbar dom där två. Om någon är sugen på en Nodus så rekomenderar jag varmt att skriva några rader till dom, för en trevlig pratstund :)

Riktigt snygg, grattis!! Vad gick kalaset på med moms etc?
Tack så mycket! Jag vet faktiskt inte än, det var skeppat med Fedex så jag får väl en nätt liten faktura snart :)

Stilren. Riktigt fin. Kul. Grattis.
Tack, jag gillar verkligen stålbezelen på denna. Den får stilla törsten efter din CW ett tag :)

Grattis, snygg den där.
Tack! Jag rekomenderar den varmt!
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Trist läsning, vad strular med den nya?
Har du frågat om du kan få en partial refund eller liknande?

Det är samma som de tidigare, minutvisaren är helt enkelt lite glapp på axeln (eller möjligen nåt fel med samma symptom, som att själva verket glappar på motsvarande vis). Aliexpress-kvalitet.

Redan när jag fick ur #2 fick jag ju erbjudandet att få "Accessories" som plåster på såren så att få pengar skulle nog gå. Givet det senaste jag kommunicerade med deras kundtjänst skulle jag säkert kunna låta köpet gå åter och få tillbaka allt jag lagt ut, men ... nu har jag tröttnat. Jag har ett ur som funkar OK. Ur nummer 2 ligger i reservdelslådan. Det får väl bli en BCF-auktion av skrotet om nåt år. En boett i titan kanske nån händig person kan göra nåt skoj av?
 

Waldorf

Audemars
Tack :)

Yes, Lite turtle kanske, men bra mycket mera sumo. Den är 43,5, men bezel är 42mm. Men bärs som en 41ish.


Hehe, nja. Efter en ganska lång disskusion om klockor och våra respektive samlingar så kom vi fram till att svart passade mig bäst :) För övrigt riktigt trevliga snubbar dom där två. Om någon är sugen på en Nodus så rekomenderar jag varmt att skriva några rader till dom, för en trevlig pratstund :)


Tack så mycket! Jag vet faktiskt inte än, det var skeppat med Fedex så jag får väl en nätt liten faktura snart :)


Tack, jag gillar verkligen stålbezelen på denna. Den får stilla törsten efter din CW ett tag :)


Tack! Jag rekomenderar den varmt!
Ja borstad insert på ett polerat bezel, fin detalj.
 

Waldorf

Audemars
Fick hem denna här idag, första intryck är: Fit&finish är riktigt bra, case:et påminner om en Seiko Sumo, fast mindre och bärs riktigt bra. Länken på 20mm är riktigt gedigen och bra, clasp:et likaså.
Jag är mycket nöjd, den här smällde högt över förväntan.
20181210_150530~3.jpg
Detta var tvillingklockan, inte sant? Så om du blir SWG så blir det med denna? Gravera den så blir den alltid kvar :cigar:
 

ekan76

Omega
499544CE-22E6-46F7-945B-AEBF8F331A10.jpeg
Fick hem min Boldr Venture idag. Kan inte märka ngt glapp på minutvisaren. Mycket trevlig för priset måste jag säga. Extra pluss för klockrullen sim var av fin kvalité. Behövde inte betala ngn moms och så, trots det satt en klisterlapp på paketet dom klargjorde att det inte var ett EU paket.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
499544CE-22E6-46F7-945B-AEBF8F331A10.jpeg
Fick hem min Boldr Venture idag. Kan inte märka ngt glapp på minutvisaren. Mycket trevlig för priset måste jag säga. Extra pluss för klockrullen sim var av fin kvalité. Behövde inte betala ngn moms och så, trots det satt en klisterlapp på paketet dom klargjorde att det inte var ett EU paket.
Grattis. Eftersom jag betalt moms tre gånger nu för min Boldr så går det nog på ett ut. :)
 

ekan76

Omega
Grattis. Eftersom jag betalt moms tre gånger nu för min Boldr så går det nog på ett ut. :)
När jag fingranskar så hittar jag ett litet glapp. Visaren rör sig lite när man vänder på klockan. Inte mycket, bara en aning. Inte så att jag orkar kladda med att skicka tillbaka den ( speciellt med tanke på att det inte löst sug för dig). Jag behåller den och kör den som beater. Synd, när de i övrigt gjort en trevlig klocka.
 
Topp