• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

levman

Cartier
Fick hem denna här idag, första intryck är: Fit&finish är riktigt bra, case:et påminner om en Seiko Sumo, fast mindre och bärs riktigt bra. Länken på 20mm är riktigt gedigen och bra, clasp:et likaså.
Jag är mycket nöjd, den här smällde högt över förväntan.
20181210_150530~3.jpg


Usch vad sugen man blev då... :O
 

LennyK

Panerai
H2O har något på gång som ser rätt spännande ut. Vet inget om pris eller släppdatum än men man kommer tydligen inte att köra pre-order utan sälja den direkt. Ska bli spännande att få se mer framöver..

FB_IMG_1544570202312.jpg
Måste vara den Navale! Första H2O jag sett som är ”slimmad”. Den kommer att kunna levereras nästa år i oktober om jag förstått det rätt? Den här är riktigt jävla intressant mina vänner
 

zzaphod

Cartier
Två nya som jag måste tycka var affordable, en Glycine Airman kvarts och en Combat sub. Orirginalarmbanden var ingen höjdare så det fick bli ett zuludiver och en guld/stållänk istället :)
Combat suben skall som jag redan skrivit i paketöppninngstråden bli landskampsklocka då våra blågula lag spelar, den är såpass tacky så jag vågar nog inte använda den i övrigt ;) (Men jag gillar den faktiskt skarpt)

IMG_4119.JPG
IMG_1901.JPG
 

Waldorf

Audemars
Två nya som jag måste tycka var affordable, en Glycine Airman kvarts och en Combat sub. Orirginalarmbanden var ingen höjdare så det fick bli ett zuludiver och en guld/stållänk istället :)
Combat suben skall som jag redan skrivit i paketöppninngstråden bli landskampsklocka då våra blågula lag spelar, den är såpass tacky så jag vågar nog inte använda den i övrigt ;) (Men jag gillar den faktiskt skarpt)

IMG_4119.JPG
IMG_1901.JPG
Kul, en till som gillar ett av mina favoritmärken. Antar att de dyker upp i Glycinetråden också...;)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Tänkte bara flagga för att mitt nyförvärv, Zelos Hammerhead Bronze med brun meteorit-tavla & fullset, ska säljas. 03 av 50.

Använd ca 4 h, blir inte riktigt kompis med den väl på handleden, ohyggligt snygg dock. Slå iväg ett pm innan annons kommer ut, om nån är sugen :)

CBBBEAB8-760E-4612-ABBF-F41443CE8105.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det från CNS? Har ett själv, fast mockaversionen. Inte fagert men förbaskat skönt
Det stämmer, slog till när det var 50% under Black Friday så det kostade inte många kronor. Tycker dock att det ser bättre ut i verkligheten än på bild, får lite militärvibbar av det. Det är ju inte någon risk att man tappar klockan i alla fall, sitter stenhårt. :D
 

SteveG

Omega
Är sugen på en Helson Skindiver, denna trevliga homage:)
Funderar dock lite på Index färg. Vad rekommenderas, orange eller den "vita"?
 
Topp