• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tänkte kolla läget om det finns något coolt att byta mot en, eller båda, dessa klockor? Har haft det intensivt med jobb senaste tiden och behöver verkligen något kul som inte är jobbrelaterat nu:)
E2AEA191-3DB4-4784-94A8-6C7577FF52A8.jpeg

890243B7-40A1-4728-A0C2-689402A45736.jpeg
Gamman är grym! :)

SORRY, NOT SORRY!

Fick hem en liten vinst från BCF-auktionen från passarounden idag! Två paket kom det, ett med D1 Milano Commando från @FreakyLeo tillsammans med ett helt underbart natoband! Tack kompis! :cool:
PSX_20200806_100414.jpg

Det andra var från självaste Andrea Maggi som tydligen bor i Runkarp nu för tiden. Jag trodde att det var till Schweiz de skulle flytta? :confused:
PSX_20200806_100503__01.jpg

Nämen oj, vilken fin låda och vilken snäll present jag fick till! :woot:
PSX_20200806_100305.jpg

.
.
.
.
.
Blev ju kanon! :happyhappy: Nu ska jag ut och bada i poolen, ska tydligen bli ruskigt varmt idag! Ha det fint tråden!
PSX_20200806_095709.jpg

PS. Om era ögon blöder efter detta så kan ni tacka @HSK för det och sen har vi kanske lärt oss en läxa? @MaBr har noll spärrar när det gäller det mesta. :pirate:
DS.
:eek::eek::eek:

SORRY, NOT SORRY!

Fick hem en liten vinst från BCF-auktionen från passarounden idag! Två paket kom det, ett med D1 Milano Commando från @FreakyLeo tillsammans med ett helt underbart natoband! Tack kompis! :cool:
PSX_20200806_100414.jpg

Det andra var från självaste Andrea Maggi som tydligen bor i Runkarp nu för tiden. Jag trodde att det var till Schweiz de skulle flytta? :confused:

PSX_20200806_100305.jpg

.
.
.
.
.
Blev ju kanon! :happyhappy: Nu ska jag ut och bada i poolen, ska tydligen bli ruskigt varmt idag! Ha det fint tråden!
PSX_20200806_095709.jpg

PS. Om era ögon blöder efter detta så kan ni tacka @HSK för det och sen har vi kanske lärt oss en läxa? @MaBr har noll spärrar när det gäller det mesta. :pirate:
DS.
Här var det fullt ös idag och vad får man se!? :hilarious:
Tack Mattias, nu får @sirengatto något annat att älta om ett par dagar :p:D
Vill passa på att bjuda in min gode vän @svenwatch till tråden, det är ju en utmärkt KS-introduktion att hänga här inne med en nyinförskaffad San Martin och en SKX :woot: Välkommen till fördärvet :cigar:
Är du helt säker på det? :rolleyes::hilarious:
Tänkte kolla läget om det finns något coolt att byta mot en, eller båda, dessa klockor? Har haft det intensivt med jobb senaste tiden och behöver verkligen något kul som inte är jobbrelaterat nu:)
E2AEA191-3DB4-4784-94A8-6C7577FF52A8.jpeg

890243B7-40A1-4728-A0C2-689402A45736.jpeg
:angel: Har annons ute ;)

Trigga mig inte! Har inte fått in finanserna än;)
Äsch, det är väl bara att skicka ett SMS så trillar det in pengar på kontot! ;)
Jag gissar att den rök omgående?
Jag väntar på svar från en intressent men hoppas kan man ju alltid göra. :D
SORRY, NOT SORRY!

PSX_20200806_100414.jpg

PSX_20200806_100305.jpg

.
.
.
.
.
PSX_20200806_095709.jpg

DS.
Wa-wa-we-wa som Borat hade sagt! :woot:
giphy.gif

Direkt från Maggis sommarstuga i Kronoberg! :angel:
Frågan är vad som är skönast, köra Commando eller Mankini :D
Precis! Mankinin är till för de där få tillfällena när det inte är passande att köra Commando. :D

Då skulle en precisionsmejselsats från Biltema funka alldeles utmärkt?
Egentligen ”funkar” ju vad som, så länge det passar osv. Men jag har gjort misstaget förr att jobba med dåliga verktyg, du riskerar inte bara att skada din klocka/länk genom att du slinter osv. utan du kan också skada dig själv (att sätta en liten skruvmejsel i handen eller fingret är inte kul, trust me), och du kan förlora tålamodet. Sen finns där ett bra ordspråk; ”köp kvalité, gråt en gång!” just när det kommer till verktyg är det sant, och bra att leva efter.

Kolla hos en grossist som jobbar mot proffs, elektriker eller motsv. om dom har precisionsmejslar i passande storlekar. Kan bli något billigare än rena klockverktyg. Annars finns ju dedikerade klockmejslar från ex. Bergeon och liknande.

SORRY, NOT SORRY!

PSX_20200806_100414.jpg

PSX_20200806_100305.jpg

.
.
.
.
.
PSX_20200806_095709.jpg

DS.

Står i Landskrona och ska strax hoppa på båten till Ven. 30 grader ute. Bad grill osv i ett par dar där, men jag vet fan inte om denna post slår detta.

Tack @HSK och @MaBr för årets trolleri och post!

Stått och skrattat som en idiot.

Förresten, är Runkarp nya tråd adressen?

Egentligen ”funkar” ju vad som, så länge det passar osv. Men jag har gjort misstaget förr att jobba med dåliga verktyg, du riskerar inte bara att skada din klocka/länk genom att du slinter osv. utan du kan också skada dig själv (att sätta en liten skruvmejsel i handen eller fingret är inte kul, trust me), och du kan förlora tålamodet. Sen finns där ett bra ordspråk; ”köp kvalité, gråt en gång!” just när det kommer till verktyg är det sant, och bra att leva efter.

Kolla hos en grossist som jobbar mot proffs, elektriker eller motsv. om dom har precisionsmejslar i passande storlekar. Kan bli något billigare än rena klockverktyg. Annars finns ju dedikerade klockmejslar från ex. Bergeon och liknande.
Hear hear!

Tillbaka
Topp