• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är ju jätteroligt klipp i kontexten att Patrik Grimlund är delägare av vad som då hette Bynk och nu heter Rocker och tillhandahöll just sms-lån fast via en app :hilarious::cigar::greedy:
Heter det inte Bynk nu? Är det helt nytt med Rocker? Fick de dåligt rykte? Jag brukar ju sjunga Bynklåten hemma!

Kuriosa att man kanske tror att Patrik Grimlund fick lämna programmet för att han var lite jävig som delägare i Bynkappen, men det var i själva verket i samband med #metoo när det uppdagats vad han gjort mot (kvinnliga) kollegor under åren.
 
I brist på originallänk testar jag mesh på scurfan idag... helt ok :)
Men länk vore nog bättre.
20200806_122354.jpg

20200806_122343.jpg

20200806_123228.jpg
Tänk ett gult gummi! Typ ett NOS Zodiac. Tänk vad det hade plockat upp visare...
 
Äsch, det är väl bara att skicka ett SMS så trillar det in pengar på kontot! ;)
Jag väntar på svar från en intressent men hoppas kan man ju alltid göra. :D
Wa-wa-we-wa som Borat hade sagt! :woot:
giphy.gif


Direkt från Maggis sommarstuga i Kronoberg! :angel:
Precis! Mankinin är till för de där få tillfällena när det inte är passande att köra Commando. :D
Den vägen ska vi INTE börja vandra!
 
Och på tal om nått helt annat. Jag måste ha en ny bil.
Tänker mig begagnat i 150-200k klassen.
Måste va en stor bil då vi är 5 i familjen. Har tittat på Passat Alltrack och Skoda Superb, stora bilar men vet inte om dom är tillräckligt stora..
Roligare med något nytt :D Fyrhjulsdrift och antingen 2, 5, 7 eller 9 sittplatser beroende på version ;) ... så det finns plats att växa i :)
1_bukhanka_glassed_in_van_rev.png
 
Och på tal om nått helt annat. Jag måste ha en ny bil.
Tänker mig begagnat i 150-200k klassen.
Måste va en stor bil då vi är 5 i familjen. Har tittat på Passat Alltrack och Skoda Superb, stora bilar men vet inte om dom är tillräckligt stora..
Superb är ruskigt rymliga! Jag har den nya Superb’en, i Laurin & Klement utförandet, aldrig varit så nöjd med en bil tidigare :). Bra baksäte, bra packutrymmen, ni får plats!
 
image.jpg

Har svårt att ta av den här. Första turtlen. @KlockTotte den där maranez du säljer, har den samma dimensioner som den här? (Nej jag överväger inte alls ett köp, verkligen inte, bara undrar lite...)
Förstår att du är nöjd, de där sitter som en smäck på de flestas handled :)
Maranez är något mindre och tycker nog att den bärs lite mindre. Men den sitter med som en smäck och jag gillar cushion case som sautan :happyhappy: Så är du sugen på att testa en Samui så kööör säger jag :)
 
Och på tal om nått helt annat. Jag måste ha en ny bil.
Tänker mig begagnat i 150-200k klassen.
Måste va en stor bil då vi är 5 i familjen. Har tittat på Passat Alltrack och Skoda Superb, stora bilar men vet inte om dom är tillräckligt stora..

Köp inte en vanlig bil med 4+1 sittplatser om ni är 5 personer. Det blir bara trångt och bråk....
Jag skulle satsa på någon form av minibuss.
 
Den klär dig...




...klockan alltså :hilarious:



Jag tycker det blev jättebra!
Sitter som gjutet, verkligen. Färgen matchar oerhört väl också.
P.S.
Klockan är fin också :D

Edit: @MaBr
Blev så exalterad att jag glömde att quota :hilarious::hilarious:

:hilarious: Kazakstan nästa ;) ... Kaspiskahavet-beach-2021 kanske?

Bandet var inte från mig, tror att det var ett projekt som @parasec påbörjade :)

Haha årets klockbild! Vilken LEVERANS!


Haha bästa på länge. Lås tråden!
Edit:
Phoebe.jpg


Jag vet inte om jag ska ringa en jurist och kolla om det här kvalar in som brott mot mänskligheten, eller en psykolog och bara gråta :D


En dag som denna går våra tankar till FruBr.

Var är trådpolisen nu när den verkligen behövs? :hilarious:

Har du något första utlåtande om klockan? :)

Vad i...! :hilarious::hilarious::p

Dagens klock-pose tydligen: :snaphappy:
Timex_Nato.jpg

Du och denna tråden är helt underbara! :heart:

:hilarious::hilarious::hilarious:



Det är ju perfekt, nu kan du bära minst 4 ur åt gången! :p

Hahaha! Skön du är din dåre! :D:D:D

SMDJ på handleden idag, är fortfarande hemma och väntar på bärgaren som ska komma och hämta bilen som klappade ihop efter 800m imorse :mad:
20200806_112827.jpg


Här var det fullt ös idag och vad får man se!? :hilarious:
Tack Mattias, nu får @sirengatto något annat att älta om ett par dagar :p:D

Är du helt säker på det? :rolleyes::hilarious:

:angel: Har annons ute ;)

Äsch, det är väl bara att skicka ett SMS så trillar det in pengar på kontot! ;)
Jag väntar på svar från en intressent men hoppas kan man ju alltid göra. :D
Wa-wa-we-wa som Borat hade sagt! :woot:
giphy.gif


Direkt från Maggis sommarstuga i Kronoberg! :angel:
Precis! Mankinin är till för de där få tillfällena när det inte är passande att köra Commando. :D

Står i Landskrona och ska strax hoppa på båten till Ven. 30 grader ute. Bad grill osv i ett par dar där, men jag vet fan inte om denna post slår detta.

Tack @HSK och @MaBr för årets trolleri och post!

Stått och skrattat som en idiot.

Förresten, är Runkarp nya tråd adressen?
Ni är sjuka människor allihopa. Mitt mest gillade inlägg i den här tråden kan INTE vara en bild på mig i en mankini! :eek: Det ska vara noll likes på den! Aja, jag tycker om er ändå och nu vet jag vad ni har för fetischer i alla fall! :cool:
 
Roligare med något nytt :D Fyrhjulsdrift och antingen 2, 5, 7 eller 9 sittplatser beroende på version ;) ... så det finns plats att växa i :)
1_bukhanka_glassed_in_van_rev.png
OCH KITTA DEN MED EN MINIGUN! Rätt fräckt ändå :)
Superb är ruskigt rymliga! Jag har den nya Superb’en, i Laurin & Klement utförandet, aldrig varit så nöjd med en bil tidigare :). Bra baksäte, bra packutrymmen, ni får plats!
Superben och Alltracken verkar vara byggda på samma bottenplatta. Har aldrig suttit i en Superb dock, men tyckte Alltracken hade bra baksäte med tre separata säten.
Yes, har kollat in Outlander med. Tyckte inte den kändes sådär jätterymlig ändå. Men helt klart en mycket bra kandidat.
 
SORRY, NOT SORRY!

Fick hem en liten vinst från BCF-auktionen från passarounden idag! Två paket kom det, ett med D1 Milano Commando från @FreakyLeo tillsammans med ett helt underbart natoband! Tack kompis! :cool:
PSX_20200806_100414.jpg


Det andra var från självaste Andrea Maggi som tydligen bor i Runkarp nu för tiden. Jag trodde att det var till Schweiz de skulle flytta? :confused:
PSX_20200806_100503__01.jpg


Nämen oj, vilken fin låda och vilken snäll present jag fick till! :woot:
PSX_20200806_100305.jpg

.
.
.
.
.
Blev ju kanon! :happyhappy: Nu ska jag ut och bada i poolen, ska tydligen bli ruskigt varmt idag! Ha det fint tråden!
PSX_20200806_095709.jpg


PS. Om era ögon blöder efter detta så kan ni tacka @HSK för det och sen har vi kanske lärt oss en läxa? @MaBr har noll spärrar när det gäller det mesta. :pirate:
DS.
Herre min skapare,nu svider det i ögonen
 
Föredrar helt klart Erika's men dom är som bekant snordyra :confused:
Tror @Hans Beck (Tid & Ting) har samma konstruktion på sina men har ej testat själv.
CNS konstruktion är inte att rekommendera om man inte är en fena på symaskin som @Peter K :)
Samma konstruktion ja, vad gäller hur man fäster klockan mm. Kan såklart inte hävda samma kvalitet som Erikas, men tycker de är prisvärda, bekväma och framförallt snygga. :)
 
Tillbaka
Topp