midikem
Silver
Vart har du fått tag i det där bandet?Man kan tycka vad man vill om utseendet men den här velcrostrappen är det skönaste bandet jag någonsin haft. Det är till och med skönare än MN-strappen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart har du fått tag i det där bandet?Man kan tycka vad man vill om utseendet men den här velcrostrappen är det skönaste bandet jag någonsin haft. Det är till och med skönare än MN-strappen.
Det ser verkligen roligt ut!
Det ser ju riktigt trivsamt ut det där
En till oss var av oss "stammisar" i tråden?Det är verkligen kul, men väldigt tidskrävande. Har suttit i fem timmar idag och egentligen inte hunnit längre än att skära ut alla bitar och måla lite kanter på vissa band och vaxa andra. m.a.o inte ens halvvägs. Å andra sidan gör jag 14 band i samma "batch" så kan ju bero på det också haha
Det är från CNS. Finns i olika varianter men mitt är det som heter Khaki Green Canvas.Vart har du fått tag i det där bandet?
Haha jag önskar att jag kunde erbjuda det! Men jag har en plan som ni får ta del av när de väl är färdigaEn till oss var av oss "stammisar" i tråden?
Ok har missat den. Klart intressantNej tror inte att det är Navale för den har redan H2O på sin sida och den ser inte ut sådär. Det här måste vara något annat.
Det ser bra ut.Kan man köpa ett band av dig?Det börjar spåra ur! Lär bli sittande här i några dagar.... När man bor i studentlya så är soffbordet både soffbord, matbord samt arbetsbänk.
Det ser bra ut.Kan man köpa ett band av dig?
Vad tar du?
SpännandeJag har inte sålt några band tidigare, men har en liten plan eventuellt. Jag ska bara göra färdigt dessa så kommer nåt skoj i tråden sen, jag lovar
Om någon är sugen på en grön Mako säljer jag en
https://klocksnack.se/threads/zelos-mako-emerald-green.103674/
Finns en liten "mysrabatt" för oss i den här trådenMåste ju erkänna att man är sugen
Räkna med några beställningar från en mikrobroder från västkustenJag har inte sålt några band tidigare, men har en liten plan eventuellt. Jag ska bara göra färdigt dessa så kommer nåt skoj i tråden sen, jag lovar
Ja, detta ser jag fram emot!Jag har inte sålt några band tidigare, men har en liten plan eventuellt. Jag ska bara göra färdigt dessa så kommer nåt skoj i tråden sen, jag lovar
Absolut rätt tråd. Jag gillar den. Lite rolig och egen.Den här måste väl ändå passa in här i tråden? En Slow Jo 15 från Slow Watches. 38mm, Swiss Made 24h enhandare med ETA-verk för 250-300€ beroende på band. Både micro och (enligt mig) affordable. Kanske inte den mest praktiska klockan jag har, men den är snygg, rolig, oväntat välbyggd och en bra konversationsstartare.
Finns i lite olika varianter, färger och storlekar.
De är häftiga, lite "laid-back". Gillar enhandsvisare och dessa är ju 24 timmars också vilket är ännu roligare. Har kollat in dem ett par gånger, de är kvarts allihop eller? Det finns några tillverkare av enhandsur, som botta, comtempus, skagen, nienaber, karl falk,och slow, men de enda jag kommit på som har mekaniska verk är meistersinger och epos och de är lite dyra tycker jag för ett 2824 resp unitas 6498 verk och några händer färre. Åsså riktigt dyra som jaquet droz och schauer. Nån som känner till några fler "affordable" enhands, mekaniska och gärna 24 timmars?Den här måste väl ändå passa in här i tråden? En Slow Jo 15 från Slow Watches. 38mm, Swiss Made 24h enhandare med ETA-verk för 250-300€ beroende på band. Både micro och (enligt mig) affordable. Kanske inte den mest praktiska klockan jag har, men den är snygg, rolig, oväntat välbyggd och en bra konversationsstartare.
Ska det vara enhandare så ska det vara 24-timmars tycker jag. Slow watches har några som har 12-timmars också, det är de som är på andra raden i skärmdumpen jag la in. Tror att de kallar modellen för AM/PM. Det är kvarts men jag tycker definitivt är att det är att föredra på den här typen av klockor. De tickar (låter) inte och det är inte precis så att man märker att den tickar en gång per sekund när visaren rör sig ett varv per dygn.De är häftiga, lite "laid-back". Gillar enhandsvisare och dessa är ju 24 timmars också vilket är ännu roligare. Har kollat in dem ett par gånger, de är kvarts allihop eller? Det finns några tillverkare av enhandsur, som botta, comtempus, skagen, nienaber, karl falk,och slow, men de enda jag kommit på som har mekaniska verk är meistersinger och epos och de är lite dyra tycker jag för ett 2824 resp unitas 6498 verk och några händer färre. Åsså riktigt dyra som jaquet droz och schauer. Nån som känner till några fler "affordable" enhands, mekaniska och gärna 24 timmars?
Kommer att dyka upp ett upplägg, förhoppningsvis redan i helgen om jag blir klar med dem, så håll ögonen öppnaSnyggt! Säljs dessa?
Ska det vara enhandare så ska det vara 24-timmars tycker jag. Slow watches har några som har 12-timmars också, det är de som är på andra raden i skärmdumpen jag la in. Tror att de kallar modellen för AM/PM. Det är kvarts men jag tycker definitivt är att det är att föredra på den här typen av klockor. De tickar (låter) inte och det är inte precis så att man märker att den tickar en gång per sekund när visaren rör sig ett varv per dygn.
Av de du nämner så tycker jag definitivt att Slow är de mest prisvärda i alla fall. Riktigt bra kvalitet, fina material och bra urverk. Meistersinger har såklart en helt annan nivå på sina klockor (och prislapp därefter) men jag tycker inte att det är värt det för något som i slutändan mer eller mindre är en plojgrej.
Snyggt med minimalistiskt. Speciellt det svarta med grönt band är riktigt braDen här måste väl ändå passa in här i tråden? En Slow Jo 15 från Slow Watches. 38mm, Swiss Made 24h enhandare med ETA-verk för 250-300€ beroende på band. Både micro och (enligt mig) affordable. Kanske inte den mest praktiska klockan jag har, men den är snygg, rolig, oväntat välbyggd och en bra konversationsstartare.
Jag använder "faktiskt" min men jag väljer att inte ha den de dagar när jag har många möten inbokade, lätt att man kommer sent annars, hehe. Läsa av på +/- 5 minuter är svårt på en 24h kan jag säga. De minsta indexen indikerar en kvart så man får titta väääldigt noga om man ska kunna avgöra det på den skalan. Gillar du inte batterier i dina klockor så förstår jag att du vill satsa på en mekanisk. Hela grejen med Spring drive är ju trevlig men där vill man ju ha den där mysiga sekundvisaren som flyter runt tavlan.Håller med om att det är roligare med 24 timmars (propagerar för det annars också, inte bara enhandsklockor, lite glycine fantanst) så länge det går att läsa av tiden på +- 5 minuter så där. Skulle nog kunna tänka mej att faktiskt använda en, inte bara som ploj, en meistersinger nr 3 40mm till exempel men lite dyr som sagt. Har inget emot kvarts (och som du säger, här spelar det verkligen inte så stor roll) men skippar gärna att ha batteri i klockan (inklusive kinetiskt- och ljusladdade). Nåt jag fått för mej bara. Spring drive är exempel på en häftig lösning med kvarts,
Tycker dessa klockorna är fräna, den du har är rolig och gillar tanken att släppa den exakta tiden. Men skall jag skaffa en själv får den nog vara utan batteri, därav frågan.
Jag använder "faktiskt" min men jag väljer att inte ha den de dagar när jag har många möten inbokade, lätt att man kommer sent annars, hehe. Läsa av på +/- 5 minuter är svårt på en 24h kan jag säga. De minsta indexen indikerar en kvart så man får titta väääldigt noga om man ska kunna avgöra det på den skalan. Gillar du inte batterier i dina klockor så förstår jag att du vill satsa på en mekanisk. Hela grejen med Spring drive är ju trevlig men där vill man ju ha den där mysiga sekundvisaren som flyter runt tavlan.
Du får väl köpa en billig variant till att börja med för att kolla om du gillar konceptet, sen kan du byta ut den mot en dyrare om du trivs med det. Vissa människor jag känner hade blivit superstressade av att inte kunna se exakt vad klockan är så det är inte för alla. Har en arbetskamrat som typ fick handsvett när jag visade min klocka, haha.