Vet faktiskt inte.. Men kolla ebay, där finns det många till bra pris.Den här är riktigt snygg. Saknar alla datum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet faktiskt inte.. Men kolla ebay, där finns det många till bra pris.Den här är riktigt snygg. Saknar alla datum?
En chr ward i brons låter hur bra som helst. Riktigt snygg modell också![]()
Skål själv!
![]()
Och CW är bra grejer, och klipper du brons GMT'n är väl det den första på forumet?
Annars Squale GMT, eller kanske Marc and Sons GMT som @kjesul precis postade. Finns ju i massa olika utföranden.
Annars kanske en Hamilton, Steinhart, Orient Star eller en Halios Seaforth GMT.
cw gmt bronsen är gööörfin, bara lite stor för mej (är den inte 43 mm?). Annars hade jag kunnat vara på den tror jag. Göra på smällen är ju inte fel heller. 2 i samma smäll, det finns det några här i tråden som vet mer om![]()
.
Jag ser med spänning fram emot ditt valSka fundera lite över helgen och sen bestämma mig. Suget blev ju inte bättre av att @kjesul postade sitt senaste inköp nyss, en riktig pärla måste jag säga!
Steinhart har jag haft sug efter länge. Squale smäller också högt. Jag har inte haft guts att slå till på nåt. Men nu är det fan nära ett GMT inköp. En julklapp till mig själv intalar jag mig (som vanligt)
Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?Ska fundera lite över helgen och sen bestämma mig. Suget blev ju inte bättre av att @kjesul postade sitt senaste inköp nyss, en riktig pärla måste jag säga!
Steinhart har jag haft sug efter länge. Squale smäller också högt. Jag har inte haft guts att slå till på nåt. Men nu är det fan nära ett GMT inköp. En julklapp till mig själv intalar jag mig (som vanligt)
Ruskigt fin samling det där!Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?
![]()
Tänker mej faktiskt göra en jämförelse mellan dessa snart.![]()
Hur många tidzoner har du koll på just nu?Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?
![]()
Snygg GMT kvartett.Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?
![]()
Ha ha vafaaaan!! Suck ja där hade du allihop..Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?
![]()
Ja, många blir det och de flesta av resten av samlingen är också antingen 24 timmars eller gmt. Snacka om mani, var söker man för sånt?Hur många tidzoner har du koll på just nu?![]()
Två kompetenta nöjen! Snygg klocka och tung Stout - precis som det ska vara.![]()
Fredags mys. Skål alla mikrobröder!
Ps. Sitter och spånar på en GMT. Vad ska man ha? Chris Ward i brons ligger väldigt bra till i mina ögon. Helt enkelt för att jag inte haft en CW, och inte ägt en brons heller. Två flugor i en smäll tänkte jag.
Annars är ordet fritt, vad rekommenderas?
Julafton året om ?Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?
![]()
36mm. Släpps 18/12..
![]()
Han är lite rolig med det där, helt plötsligt är sidan stängd i två veckor för att han ska packa ordrar. Lite speciellt sätt att göra business på men det verkar ju funkaSidan stänger en timma senare
Har gått bra för TF i år verkar det som, härligt![]()
Grattis till den! Marc&sons levererar igen.PaketöppningVad har vi här då?
![]()
Bäst att ta ur innehållet
![]()
Och här i då?![]()
Det tar sig, en M&S
![]()
En blå M&S, väldigt blå! Innehållet ser ut så här
![]()
Lite avplastad
![]()
Åsså upphängd på armen.
![]()
Blå var ordet.
Ser fram mot din jämförelse.Nu förstår jag inte, var det nåt sånt här du menade?
![]()
Kul, jag med tycker det skall bli roligt. Ingen av dem är ju dålig.Ser fram mot din jämförelse.
Jag har svårt att välja mellan Squalen och CW.
Kanske du blir vågmästare...
Tjusigt!Det går sakta framåt med bandmakandet, och nya affordablen ska väl också få nya kläder framöver
![]()
Vadå välja? Man kan ju uppenbarligen ha båda, syns tydligt på bilden!Ser fram mot din jämförelse.
Brutal, helt perfekt enligt mig.Obris Morgan 399 usd,43mm snygg men blir för stor för mig tror jag....någon som har denna?![]()
Nu äger jag ju inte CW GMT´n (även om jag vill äga den) Men jag har ägt ett gäng andra CW, och om det är någonstans CW slår Squale på fingrarna så är det länken och spännet. CW slår ganska många på fingrarna när det kommer till den biten.Ser fram mot din jämförelse.
Stenhård! Stor som fasen men hårdare än norsk svartmetall.Obris Morgan 399 usd,43mm snygg men blir för stor för mig tror jag....någon som har denna?![]()
Jag hör det ofta just om CW’s länk och spänne. Du höjer dessa till skyarna när det gäller detta. Det gör mig så sjukt nyfiken. Dock så kommer denna modellen jag siktat på, C60 trident bronze GMT 600 L.E, med gummi/läder eller canvas. Dvs ingen länk. Är det ett misstag att satsa på den?Nu äger jag ju inte CW GMT´n (även om jag vill äga den) Men jag har ägt ett gäng andra CW, och om det är någonstans CW slår Squale på fingrarna så är det länken och spännet. CW slår ganska många på fingrarna när det kommer till den biten.
Men sen är det jämnare, men jag tror nog att jag skulle ge det 51-49 i fördel för CW.
Alltså, jag är ju ingen brons-kille. Så jag är nog fel person att svara på det.Jag hör det ofta just om CW’s länk och spänne. Du höjer dessa till skyarna när det gäller detta. Det gör mig så sjukt nyfiken. Dock så kommer denna modellen jag siktat på, C60 trident bronze GMT 600 L.E, med gummi/läder eller canvas. Dvs ingen länk. Är det ett misstag att satsa på den?
Snygg och finPaketöppningVad har vi här då?
![]()
Bäst att ta ur innehållet
![]()
Och här i då?![]()
Det tar sig, en M&S
![]()
En blå M&S, väldigt blå! Innehållet ser ut så här
![]()
Lite avplastad
![]()
Åsså upphängd på armen.
![]()
Blå var ordet.
Just det. Blir kanske fel med en länk på brons kom jag på.Alltså, jag är ju ingen brons-kille. Så jag är nog fel person att svara på det.
Men om det vore jag så skulle jag inte lägga dom pengarna på att pröva en bronsklocka![]()